Gå til innhold

Nye Civic SI coupe

Ranger emnet

n0stra

Anbefalte innlegg

Det er visstnok prat her og der i korridorene. Blir vanskelig å finne ut hva man skal bytte ut civic-r'en min med om et år eller to. Enten acura rsx type-s, honda integra DC5R med høyreratt eller en sånn om den kommer i r utgave. R skal det iallefall være :)

Im Type-R positive ;)

Da ville jeg anbefalt Honda Integra DC5 Type R. Eller en Acura med Honda konvertering.. Skiller jo 10 hk ;)

Skulle ønske DC5 kom i LHD offisielt importert til Norge. Liker personlig DC2 bedre jeg da ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk sier jo også at DC2'en er en mere rendyrket racerbil enn sin arvtaker DC5. DC2'en er lettere, har mindre lyddemping, double wishbone mot MacPerson, og jeg tror den også har hvassere girutvekslinger. Men DC5'en har en K20A under panseret og det er et heeelt annet beist enn sin B18C-utstyrte forgjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier jo også at DC2'en er en mere rendyrket racerbil enn sin arvtaker DC5. DC2'en er lettere, har mindre lyddemping, double wishbone mot MacPerson, og jeg tror den også har hvassere girutvekslinger. Men DC5'en har en K20A under panseret og det er et heeelt annet beist enn sin B18C-utstyrte forgjenger.

Eh... Snakk norsk? DC2, DC5, K20A, B18C ga alle "WTF"-blinking i huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Snakk norsk? DC2, DC5, K20A, B18C ga alle "WTF"-blinking i huet.

Hæ? Til og med jeg som innbitt amcar-mann vet hva det er snakk om i alle betegnelsene der! :lol

Det burde jo du også med den Hondaen i signaturen.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg liker aller best med den Japanske måten å drive bilbutikk på er de svært nøyaktige modellbetegnelsene; ved å sette sammen to-tre bokstaver og et eller flere tall kan man fortelle nøyaktig på en prikk åssen maskin det er snakk om. Eksempel: DB8 = USDM 4-dørs tredjegenerasjons Integra, EG9 = firedørs femtegenerasjons Civic, CC2 = JDM Vigor, CB7 = Fjerdegenerasjons Accord sedan, CB9 = Fjerdegenerasjons Accord stasjonsvogn, CA4 = Tredjegenerasjons Accord med 1.6 liters motor, CA5 = tredjegenerasjons Accord med 2-liters motor, RB1 = Nye typen Odyssey med FWD, RB2 = Nye typen Odyssey med 4WD osv. osv. Samme med motorene; en B18A kommer fra cirka 1992 - 1995 Integra LS, en B18B er arvtakeren som også ble brukt i Integra fra cirka 1996 - end of line. ALLE Japanske biler og motorer er oppgitt med slike nøyaktige navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har en Honda betyr ikke at jeg må være Honda-guru vettu.

Støtter deg på det, ja! Er du også sånn, at du driter i hvilket merke du har, så lenge du synes bilen er/kan bli fet? :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg på det, ja! Er du også sånn, at du driter i hvilket merke du har, så lenge du synes bilen er/kan bli fet? :D

Selvsagt... Gidder ikke å pugge hver motorkode og hver eneste Honda laget de siste 50 åra fordi jeg har fått meg Hondas aller beste bil noensinne ;)

Så lenge bilen vekker følelser og lommeboka tåler bilen, så kjøper jeg gjerne bilen :)

Edit: Innrømmer at franskmenn og koreanere ignorerer jeg når jeg leser salgsannonser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider