Gå til innhold

Nye Civic SI coupe

Ranger emnet


n0stra

Anbefalte innlegg

Selvsagt... Gidder ikke å pugge hver motorkode og hver eneste Honda laget de siste 50 åra fordi jeg har fått meg Hondas aller beste bil noensinne ;)

 

Så lenge bilen vekker følelser og lommeboka tåler bilen, så kjøper jeg gjerne bilen :)

 

Hvor store forskjeller er det fra din, og en 2004 modell?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Jeg mente egentlig mekaniske, men lærte faktisk en god del der. Så det er altså ingen mekaniske forskjeller fra din og 2002-? Takker for linken forresten. Den er nå "favoritt" :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente egentlig mekaniske, men lærte faktisk en god del der. Så det er altså ingen mekaniske forskjeller fra din og 2002-? Takker for linken forresten. Den er nå "favoritt" :)

 

 

Tja jeg har 3,0 l. med rundt 274 hk også kom det en litt oppgradert motor senere som har 3,2 l. motor og 280 hk eller litt mer enn det. 6-girs kassa kom i 1997 tror jeg, mens jeg har 5 gir i min.

 

Edit; Står litt om det "mekaniske" her: http://www.nsxprime.com/FAQ/Technical/1997details.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor ikke bare putte en k22block (enten oem eller borret) med k20 topp i en dc2 da? da får man jo det beste av generasjoner. om man ikke bare trimmer en b serie til 250whp da

Det finnes dessverre ingen K22. Men det finnes en H22A, som er en 2.2-liters motor som finnes i f. eks. Accord. Er heller ikke bare-bare å borre opp ei K20-blokk. Original sylinderdiameter er 86 mm, og jeg har aldri sett noen som har boret opp de originale sylinderforingene til mere enn 87 mm.

 

Å ta en K20A opp fra ~170 til 250 WHP er enkelt og billig i forhold til å gjøre det samme med en B-serie-motor. Blir noen sjokkert om jeg anslår kostnaden til å være cirka det dobbelte for en B ifht. en K?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår