Gå til innhold

Bil alarm med fjernstarter?

Ranger emnet

Strez

Anbefalte innlegg

Driver en intens jakt etter ny bil nå, og har tenkt tanken at uansett hva jeg ender med, så vil jeg montere alarm med sentral lås på den (er så dritt lei av å sitte på med venner, og stå og vente på at de skal dra opp den lille knotten på døra!)

Men, hvis jeg først skal ettermontere en alarm, finnes det noen litt mer fancy alarmer til salgs? Uten at de koster en arm og ett bein. Gjerne med fjernstart, da jeg gjerne kunne tenkt meg å bare trykke på en knapp, så starter bilen, og når jeg kommer ut til den i parkeringen, så er den ferdig varmet opp for meg :D

Noen som vet priser og steder dette monteres?

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det ligger noen sånne på qxl innimellom, vet ikke om disse blir godkjente hvis godkjente folk monterer men.... Se på qxl.no og under bil tilbehør -> bilrekvisita...

Til informasjon så er godkjenning kun for å få redusert forsikringspremien. Bilen er fortsatt "lovlig" etter installasjon. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange alarmer har en eller flere ekstra-utganger du styrer med en ekstra knapp på fjernkontrollen. Dette kan du jo sikkert koble opp med endel releer og slikt, og få til å fungere... Det du MÅ huske er å alltid parkere bilen i fri, ellers vil den stikke av, og det er ikke så greit :rolleyes:

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert alarm med fjærnstart på 6-7 biler nå, har fårsåvidt også på min egen.

personlig vil jeg anbefale Haugland.biz, viss du stikker inn på "alarmer" og ser på den øverste der "CM423" så er det den som er enklest og mest stabile, og den jeg har montert flest av. (og den jeg har selv, og bruker hver dag)

fordelen med den der er at den har ett i-di-ot-sikkert opplegg for å være sikker på at bilen står i fri.

så må det legges til at det ikke er FG godkjente alarmer, men det er jo en alarm, så du sparer deg ikke de 200 kr. i året på forsikringen, men du har muligheten til å skremme vettet av folk som står å lener seg til bilen din osv.. (snakker av erfaring her.. :P)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange alarmer har en eller flere ekstra-utganger du styrer med en ekstra knapp på fjernkontrollen. Dette kan du jo sikkert koble opp med endel releer og slikt, og få til å fungere... Det du MÅ huske er å alltid parkere bilen i fri, ellers vil den stikke av, og det er ikke så greit :rolleyes:

den der tanken er det bare å drite i, skal du få dette til å fungere tilfredsstillende, må du ha føling på at motoren går, og masse annet styr, ender nok opp med å koste mye mere enn du klarer å spare inn på forsikringen din.. :P

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider