Hersker Hans Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Den forrige eier av min Camaro 67 ser ut til å ha gjort en dårlig konvertering fra trommel rundt om til skive forann trommel bak, Jeg mangler, en 10lb residual valve til bakbremsene, noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn i oslo området? pedalen er myk, har lufta som en idiot, og bremsene låser bak veldig tidlig, og fungerer nesten ikke forann. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Dette er ganske vanlig å bruke på hotrods der man ofte kombinerer bremser fra etpar forskjellige biler. Noen av disse ventilene er også justerbare. Hør hos noen som driver med hotrods. Frameworks (Oslo) eller Hot Rod service (Tønsberg) f.eks. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mai 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Har faktisk en Willwood reduksjons ventil som redusere bakbrmsene ned til 57 % på 10 runder, men har fortsatt ikke forbremser selv om jeg kan skru av bakbremsene. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Det er jo sånn at tromler krever langt mindre trykk fra bremsekraftforsterkeren enn skiver. Når det har blitt byttet fra tromler til skiver foran, og beholdt tromler bak uten å gjøre noe mer, er det (med min ringe kunnskap) logisk at resultatet blir som du beskriver. Bremsekraftforsterkeren til tromlene har ikke nok kraft til å virke på skivene. Mulig jeg er på viddene, men jeg tror bremsekraftforsterkeren må være en som er dimensjonert for skiver. Har du sjekket via teknisk avdelig i AMCAR? De bør vite om du må bytte bremsekraftforsterkeren når du konverterer fra tromler til skiver. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Sliter med akkurat det samme problemet på min '70 Chevelle, og tror jeg har funnet løsningen på det. Sjekk om hovedpumpa er stor nok til calipperne, og om calippere og pumper bak "hører sammen" i dimmensjoneringen. Jeg satt på spindler med skiver + hovedpumpe fra '81 Malibu. Det funka "så der". Men jeg fikk mye dårligere svingradius. Så fikk jeg tak i spindel med skiver fra en '68 Camaro. Monterte detta i fjor, og har slitt med extremt lav pedal + at det blokkerte bak først. Så tok jeg meg en tur til Phoenix og begynte å leite i kataloger. Da fant vi ut at '81 hovedpumpa var for liten. '68 calipperne er dimmensjonert til slike bremsepumper som jeg har på min '70. Så da var det å begynne leitinga etter riktig hovedpumpe. (sammenligna v.h.a. støpenummer + bor/slag på hovedpumpa). Så da fant vi ut at jeg kan bruke den som sitter på G20-van. Da er dette oxo et system som er typegodkjent, da alle dimmensjoneringer er riktige. Har ikke fått testa detta, siden bilen ikke er kjørbar ennå. Håper på det beste.... Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alf Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Ratata Sliter med akkurat det samme problemet på min '70 Chevelle, og tror jeg har funnet løsningen på det. Sjekk om hovedpumpa er stor nok til calipperne, og om calippere og pumper bak "hører sammen" i dimmensjoneringen. Jeg satt på spindler med skiver + hovedpumpe fra '81 Malibu. Det funka "så der". Men jeg fikk mye dårligere svingradius. Så fikk jeg tak i spindel med skiver fra en '68 Camaro. Monterte detta i fjor, og har slitt med extremt lav pedal + at det blokkerte bak først. Så tok jeg meg en tur til Phoenix og begynte å leite i kataloger. Da fant vi ut at '81 hovedpumpa var for liten. '68 calipperne er dimmensjonert til slike bremsepumper som jeg har på min '70. Så da var det å begynne leitinga etter riktig hovedpumpe. (sammenligna v.h.a. støpenummer + bor/slag på hovedpumpa). Så da fant vi ut at jeg kan bruke den som sitter på G20-van. Da er dette oxo et system som er typegodkjent, da alle dimmensjoneringer er riktige. Har ikke fått testa detta, siden bilen ikke er kjørbar ennå. Håper på det beste.... interessant dette her, skal montere inn en 10lbs residual valve på bakbremsene (enveisventil), teste det, fant et sted på nettet, husker ikke hvor akkurat nå, men der stod pumpa mi, som har lik slaglengde på begge kammer, med en sånn ventil etter bremsebegr ventilen, skulle visst funke, skal også sjekke om pumpa mi er for liten til skivene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.