Gå til innhold

Puntert frontrute?

Ranger emnet

TMB

Anbefalte innlegg

hei sann. Må bytte frontrute på bruksbilen min pga liten sprekk. Fikk tak i en med sota kant oppe. (200kr)

Men ruta var pungtert nede i venstre hjørne. Ca 1cm utenfor lista.

Lurte derfor på om det var mulig å stoppe ruta fra å puntere vindre oppover.. Bilen skal på EU kontroll snart. Og derfor lurer jeg på om jeg får mangel pga dette. Veit ikke om det gjelder som en del av synsfeltet.. Er jo ikke til hinder for utsikten...

Tenkte litt på å bruke ta varmepistolen og fjerne litt fuktighet, og så tette kanten på ruta med epoxy eller lignende.. Ville dette fungere mon tro?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte med en kammerat, han sa at det ikke var noe problem så lenge det var utenfor synsfeltet.

(kammerat som jobb på AK maskinservice)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan bil er dette ? det er ikke anbefalt å bruke ruta hvis bilen har selvbærende karosseri... hvi ikke, skulle dette være lov...

Så der er lov med puntert rute på rammebærende biler, og ikke selvbærende? synes det høres litt rart ut... Faen, da må jeg skaffe enda ei rute jo.. sukk. blir dyrt detta.

hmm. kanskje dem ser litt gjennom fingra på dette med pungtert ruta, er jo ikke direkte noe fare for trafikk sikkerheten. Verre med den sprekken som er i orginal ruta... sukk

Bilen er foresten en Opel Rekord E2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ringte å bestilte EU kontroll i dag, spurte jeg like godt om det var noe problem. Han sa at det skulle ikke være så farlig så lenge det var utenfor synsfeltet.. Så nå har'n sagt at det går, så da håper vi det...

Får svar på tirsdag. da skal bilen på kontroll..

Er ferdig med å sveise rust, så håper det ikke blir noe elektriske feil på bilen frem mot da. Og at CO'n ikke er for høy. (trur nemlig automat choken går litt berserk av og til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider