Gå til innhold

Rustsveising

Ranger emnet

Trond.S

Anbefalte innlegg

Heisann

Har begynt å pirke litt på min gode gamle 242. Da finner jeg desverre litt mye rust. På sidene må ytterakanal, innerkanal og ca 10 cm remse av gulvet byttes. Noen som har vært borti dette før? Visst jeg tar av ytter og innerkanal vil bilen gi seg eller er den stiv nok til å stå der til jeg får satt på nye kanaler? Har ikke noe erfaring med dette, men man lærer seg jo ikke noe før man begynner.

Går ut og skraper av mer tectyl jeg!

Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

den kan stå på alle fire hjula uten kanaler, men vær forsiktig med å åpne døra og gå inn i bilen...

Litt vanskelig å sette på kanalene igjen uten å åpne dørerne da :) Snakka med en oppretter i stad, han sa at den stort sett bare var en liten del av bunnen på innerkanalen som trengte å skiftes og at det da gikk fint. Det er vel kanskje ikke så dumt å senke ambisjonsnivået litt, å fjerne ALL rust er litt av en jobb og det at jeg ikke har noe erfaring med det gjør jo ikkke saken bedre. Bedre å han en bil med litt rust snart enn en bil uten rust om 5-10 år. Bedre å bygge motor ;)

Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Robert

Jeg skal nå ut å sveise min volvo. KAnalene er hetl på tryne..

Jeg lapper dem med en vanlig plate, kutte selvsagt først vekk gammel, så på med det nye...

Samme som jeg har gjort nå.. To steder på kanalen som jeg kunne slå en syl gjennom. Kappet ut en frikant rundt dette. Tok 2mm plate kappet og bøyde til. sveise fast, slipe, , brunox, sparkle, slipe igjen, grunne... perfect :D ;)

Enklere å bare bytte der det er rust, en hele kanalen. (hvis ikke hele er spist opp vel og merke;) )

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mwb

mye vil det koste ca og bytte 10cm på begge kanalene bakerst ? eller hele kanalene på begge sider for den saks skyld.

mvh

Morten.

902500-1/2 KANAL, KOMPL. 2 & 4 DØRS 223,- +mva for kanalen visst du bytter selv. Er jo ikke så gærnt det :)

Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fikset "alt" av rust..

dte var jo bare litt lakkrust.. pga bilen var sveiset opp for 7.000kr to år før jeg kjøpte den, m en den ble dårlig lakket etterpå.

har noen bobler :(

men jeg skal få den lakket på nytt etter sommeren. jobbe som en gal for å få råd til:

ny motor

senking

lakking

ombygging til ny motor

vinge

nye fangere

går fort med en 25.000kr.. men det blir en _spesiell_ bil etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Drittjobb å bytte hele dritten.

Er det vansklig? Har bestilt kanal til 242'n min. Skulle kanskje fått den i dag, men jeg har ikke hørt noe. Har ikke prøvd noe sånt før så jeg håper det er noe jeg kan klare. MEN denne helga blir det Gatebil på Våler, så da skal bilen få stå i fred ;)

Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider