Trond.S Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Heisann Har begynt å pirke litt på min gode gamle 242. Da finner jeg desverre litt mye rust. På sidene må ytterakanal, innerkanal og ca 10 cm remse av gulvet byttes. Noen som har vært borti dette før? Visst jeg tar av ytter og innerkanal vil bilen gi seg eller er den stiv nok til å stå der til jeg får satt på nye kanaler? Har ikke noe erfaring med dette, men man lærer seg jo ikke noe før man begynner. Går ut og skraper av mer tectyl jeg! Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar H Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Rust er ikke ukjent på volvo nei :kul: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 den kan stå på alle fire hjula uten kanaler, men vær forsiktig med å åpne døra og gå inn i bilen... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mai 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Originally posted by suggen den kan stå på alle fire hjula uten kanaler, men vær forsiktig med å åpne døra og gå inn i bilen... Litt vanskelig å sette på kanalene igjen uten å åpne dørerne da :) Snakka med en oppretter i stad, han sa at den stort sett bare var en liten del av bunnen på innerkanalen som trengte å skiftes og at det da gikk fint. Det er vel kanskje ikke så dumt å senke ambisjonsnivået litt, å fjerne ALL rust er litt av en jobb og det at jeg ikke har noe erfaring med det gjør jo ikkke saken bedre. Bedre å han en bil med litt rust snart enn en bil uten rust om 5-10 år. Bedre å bygge motor ;) Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Mai 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2003 mye vil det koste ca og bytte 10cm på begge kanalene bakerst ? eller hele kanalene på begge sider for den saks skyld. mvh Morten. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Jeg skal nå ut å sveise min volvo. KAnalene er hetl på tryne.. Jeg lapper dem med en vanlig plate, kutte selvsagt først vekk gammel, så på med det nye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Originally posted by Robert Jeg skal nå ut å sveise min volvo. KAnalene er hetl på tryne.. Jeg lapper dem med en vanlig plate, kutte selvsagt først vekk gammel, så på med det nye... Samme som jeg har gjort nå.. To steder på kanalen som jeg kunne slå en syl gjennom. Kappet ut en frikant rundt dette. Tok 2mm plate kappet og bøyde til. sveise fast, slipe, , brunox, sparkle, slipe igjen, grunne... perfect :D ;) Enklere å bare bytte der det er rust, en hele kanalen. (hvis ikke hele er spist opp vel og merke;) ) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 lyst og ordne dette på min volvo og? trenger og byttes ut ca 5cm på begge kanaler bak :D har litt rust på skjærmbuen og med det er bare overflate rust fant jeg ut. har lyst og få blitt kvitt de hullene i kanalene ja. mvh Morten Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mai 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Originally posted by mwb mye vil det koste ca og bytte 10cm på begge kanalene bakerst ? eller hele kanalene på begge sider for den saks skyld. mvh Morten. 902500-1/2 KANAL, KOMPL. 2 & 4 DØRS 223,- +mva for kanalen visst du bytter selv. Er jo ikke så gærnt det :) Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Drittjobb å bytte hele dritten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 jeg har fikset "alt" av rust.. dte var jo bare litt lakkrust.. pga bilen var sveiset opp for 7.000kr to år før jeg kjøpte den, m en den ble dårlig lakket etterpå. har noen bobler :( men jeg skal få den lakket på nytt etter sommeren. jobbe som en gal for å få råd til: ny motor senking lakking ombygging til ny motor vinge nye fangere går fort med en 25.000kr.. men det blir en _spesiell_ bil etterpå. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mai 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by Robert Drittjobb å bytte hele dritten. Er det vansklig? Har bestilt kanal til 242'n min. Skulle kanskje fått den i dag, men jeg har ikke hørt noe. Har ikke prøvd noe sånt før så jeg håper det er noe jeg kan klare. MEN denne helga blir det Gatebil på Våler, så da skal bilen få stå i fred ;) Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg