Gå til innhold

Retting av dør, 02-MB Vito

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Tilfeldigvis en oppretter her eller andre som vet hvordan jeg kan ta av venstre framskjerm? (Regner med jeg får det til på ett vis, men lettere om noen vet)

Samt hva jeg bør gjøre med døra som jeg klarte å brette sammen, hehe..

Skulle flytte bilen i morres da døren gikk opp igjen da jeg rygget, kanten traff da i ett lite fjell, og fjellet flyttet seg ikke for å si det sånn, resultatet var at jeg dyttet døra ut av posisjon, slik at den er hard å lukke, samt krasjer med framskjermen. Så jeg må ha tilgang til hengslene, har fått sett såpass mye at hengsler og karosseri ser helt greit ut, men at den bare er dyttet for langt frem.

Så er det der som døra traff fjellet da, sånn går det når den skal stoppe nesten 2 tonn i fart :spin Er det bare å rette denne ut igjen, og hva bør jeg gjøre ellers der..

DSC00049.JPG

DSC00050.JPG

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ingen "enkel" sak, dvs var ikke så vanskelig, men det tok lang tid, begynte i 16 tiden og ble akkurat ferdig, dvs 21.00

For å få løs skjermen måtte jeg demontere panser, støtfanger, skjermbreddere, innerskjermer og en vinduslist.. I mitt tilfelle (venstre side) måtte jeg også løsne spylervæskedunken og antennen.

Men døra er på plass igjen der den skal være og jeg har fått rette skjermen ut igjen, men det som ble bøyd på døra har jeg bare fått rettet ut slik at det ikke treffer karosseriet når jeg lukker den, så det blir nok til at jeg kjøper en ny dør når våren kommer, har lakket det blått uansett så det ikke er så synlig :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider