1dreU Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Men hvorfor skal du ha 3,0l med manuell?! Fint lite forskjell på 3,0l og 2,5l -og 2,5 l med manuell er det flere av i Norge... Begge motorene er jo dessutn like ubrukelige! -går som nå dass og sluker bensin! Motorbytte eller turbokonvertering er et must;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Men hvorfor skal du ha 3,0l med manuell?!Fint lite forskjell på 3,0l og 2,5l -og 2,5 l med manuell er det flere av i Norge... Begge motorene er jo dessutn like ubrukelige! -går som nå dass og sluker bensin! Motorbytte eller turbokonvertering er et must;) jeg vil jo seff ha den største motoren. driter i om det bruker mye bensin ,kjører 240 med gasser turbo nå ,så det blir vell ikke værre......... + at jeg har en 264 2.8 v6 stående, som også liker bensin........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMTechnics Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 jeg vil jo seff ha den største motoren. driter i om det bruker mye bensin ,kjører 240 med gasser turbo nå ,så det blir vell ikke værre......... + at jeg har en 264 2.8 v6 stående, som også liker bensin........ Du må ikke bli overrasket om både gasser turbon å v6ern går ber ein 960n hehe. Har kjørt både 2.5 og 3.0 jeg osså, går som et dass... Det er et must med overladning for at det ska bli funksjonabelt ivertfall.. yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 merkelig nok så gikk min 745tic bedre med B6304FS (960 3liter) enn turbomotor... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Du må ikke bli overrasket om både gasser turbon å v6ern går ber ein 960nhehe. Har kjørt både 2.5 og 3.0 jeg osså, går som et dass... Det er et must med overladning for at det ska bli funksjonabelt ivertfall.. yodude 3,0 går omtrent som en org. 740 tic, dvs. helt greit, men ikke noe mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stofflund Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Men hvorfor skal du ha 3,0l med manuell?!Fint lite forskjell på 3,0l og 2,5l -og 2,5 l med manuell er det flere av i Norge... Begge motorene er jo dessutn like ubrukelige! -går som nå dass og sluker bensin! Motorbytte eller turbokonvertering er et must;) gutta har så rett. motoren er fin å se på å gir en hærlig lyd. utenom d helt ubrukbar. bygg en bil sjøl å gå for 230 fk eller ft. billig å superenkel å villig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 tror nok det blir en 940 turbo på meg da..... takker for alle tipps! men er det noen som har no tipps til steder i sverige der man får kjøpt vrak biler el? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 motoren er grom, spesiellt i 200 serien! ikke kjør med m90, den er for svak. http://www.klracing.se selger adapterplate for bmw kasser (getrag). ps. i 240, bruker den under literen, på "aktiv" akselerasjon. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 motoren er grom, spesiellt i 200 serien!ikke kjør med m90, den er for svak. http://www.klracing.se selger adapterplate for bmw kasser (getrag). ps. i 240, bruker den under literen, på "aktiv" akselerasjon. er 960 motorn grom? og m90 for svak for den? kan forstå det om man bråslipper clutchpedalen ved trutallsperra hver eneste gang man kjører. 960 er en seig og lat bil å kjøre.bilen er topp,men motorene fortjener lite skryt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 motoren er grom, spesiellt i 200 serien!ikke kjør med m90, den er for svak. http://www.klracing.se selger adapterplate for bmw kasser (getrag). ps. i 240, bruker den under literen, på "aktiv" akselerasjon. Hmmm... M90 kassa mi holdt lenge den. Helt til jeg nappa den igang på tørr asfalt i 2. gir. Skal da også tillegges at jeg har 3 plate Tilton clutch... Så direkte svake er de ikke! Og 960 motorene er jo ikke akkurat noen lynvinger. 850 GLT med 170 hk går faktisk bedre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 850 GLT med 170 hk går faktisk bedre... du mener ikke her å si at en motor med mindre hk og mindre nm, går bedre i samme bil? jeg vet ikke ang vektdifferanse på 850 og 960, men du kan ikke mene at 170hk og xx nm, går bedre enn 204hk og 267nm, i samme bil? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Noen motorer er født til å være late, uavhengig av tall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 du mener ikke her å si at en motor med mindre hk og mindre nm, går bedre i samme bil? jeg vet ikke ang vektdifferanse på 850 og 960, men du kan ikke mene at 170hk og xx nm, går bedre enn 204hk og 267nm, i samme bil? Du mener jo faen meg å vite alt og du da!!??!! Jeg har hatt 2 850 GLT og har en 960, så jeg vet veldig godt åssen de bilene går! En 960 er skapt for å være lat! Prøv å ha litt dekning for hva du sier... :fuckme2: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kryk Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Å si at 2,5 litern er sprekere enn 3-litern er sjølsagt berre tull. Sylindervolumet pr. sylinder er det samme, 3 litern har en sylinder mere. Og ved samme turtall tenner 3-litern ganske enkelt 20 % oftere enn 2,5-litern. Ganske enkelt 6 sylinder mot 5 sylinder. Dette vises enkelt i oppgitt effektforhold på 204HK/170HK = 1,20. Siter 1991 960 3,0 sølvmetalikk 1976 242L B20 grønn *SOLGT* 1976 242L B230A blå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 anyway,960 er ment som en "luksusbil" og det er nok derfor motoren har en slik kjedelig karakter for oss som gjerne bruker gasspedalen. Motoren virker seig og er utrolig kjedelig å kjøre,har selv hatt to 3 liters 6ere og her flere bekjente som kjører 960 og som er helt enig i dette utsagnet... 6ern blir nå byttet ut med en trimmet 5er og er gla jeg fikk solgt den gamle :???: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.