Gå til innhold

960?

Ranger emnet


volvo244

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvorfor skal du ha 3,0l med manuell?!

Fint lite forskjell på 3,0l og 2,5l -og 2,5 l med manuell er det flere av i Norge...

Begge motorene er jo dessutn like ubrukelige! -går som nå dass og sluker bensin! Motorbytte eller turbokonvertering er et must;)

 

jeg vil jo seff ha den største motoren.

 

driter i om det bruker mye bensin ,kjører 240 med gasser turbo nå ,så det blir vell ikke værre......... + at jeg har en 264 2.8 v6 stående, som også liker bensin........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil jo seff ha den største motoren.

 

driter i om det bruker mye bensin ,kjører 240 med gasser turbo nå ,så det blir vell ikke værre......... + at jeg har en 264 2.8 v6 stående, som også liker bensin........

 

 

Du må ikke bli overrasket om både gasser turbon å v6ern går ber ein 960n

hehe.

Har kjørt både 2.5 og 3.0 jeg osså, går som et dass...

Det er et must med overladning for at det ska bli funksjonabelt ivertfall.. yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bli overrasket om både gasser turbon å v6ern går ber ein 960n

hehe.

Har kjørt både 2.5 og 3.0 jeg osså, går som et dass...

Det er et must med overladning for at det ska bli funksjonabelt ivertfall.. yodude

3,0 går omtrent som en org. 740 tic, dvs. helt greit, men ikke noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal du ha 3,0l med manuell?!

Fint lite forskjell på 3,0l og 2,5l -og 2,5 l med manuell er det flere av i Norge...

Begge motorene er jo dessutn like ubrukelige! -går som nå dass og sluker bensin! Motorbytte eller turbokonvertering er et must;)

 

 

gutta har så rett. motoren er fin å se på å gir en hærlig lyd. utenom d helt ubrukbar. bygg en bil sjøl å gå for 230 fk eller ft. billig å superenkel å villig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er grom, spesiellt i 200 serien!

ikke kjør med m90, den er for svak.

 

http://www.klracing.se selger adapterplate for bmw kasser (getrag).

ps. i 240, bruker den under literen, på "aktiv" akselerasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er grom, spesiellt i 200 serien!

ikke kjør med m90, den er for svak.

 

http://www.klracing.se selger adapterplate for bmw kasser (getrag).

ps. i 240, bruker den under literen, på "aktiv" akselerasjon.

 

er 960 motorn grom? og m90 for svak for den? kan forstå det om man bråslipper clutchpedalen ved trutallsperra hver eneste gang man kjører.

 

960 er en seig og lat bil å kjøre.bilen er topp,men motorene fortjener lite skryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er grom, spesiellt i 200 serien!

ikke kjør med m90, den er for svak.

 

http://www.klracing.se selger adapterplate for bmw kasser (getrag).

ps. i 240, bruker den under literen, på "aktiv" akselerasjon.

Hmmm... M90 kassa mi holdt lenge den. Helt til jeg nappa den igang på tørr asfalt i 2. gir. Skal da også tillegges at jeg har 3 plate Tilton clutch... Så direkte svake er de ikke! Og 960 motorene er jo ikke akkurat noen lynvinger. 850 GLT med 170 hk går faktisk bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 GLT med 170 hk går faktisk bedre...

du mener ikke her å si at en motor med mindre hk og mindre nm, går bedre i samme bil?

 

jeg vet ikke ang vektdifferanse på 850 og 960, men du kan ikke mene at 170hk og xx nm, går bedre enn 204hk og 267nm, i samme bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mener ikke her å si at en motor med mindre hk og mindre nm, går bedre i samme bil?

 

jeg vet ikke ang vektdifferanse på 850 og 960, men du kan ikke mene at 170hk og xx nm, går bedre enn 204hk og 267nm, i samme bil?

Du mener jo faen meg å vite alt og du da!!??!! Jeg har hatt 2 850 GLT og har en 960, så jeg vet veldig godt åssen de bilene går!

En 960 er skapt for å være lat!

Prøv å ha litt dekning for hva du sier... :fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at 2,5 litern er sprekere enn 3-litern er sjølsagt berre tull.

Sylindervolumet pr. sylinder er det samme, 3 litern har en sylinder mere. Og ved samme turtall tenner 3-litern ganske enkelt 20 % oftere enn 2,5-litern. Ganske enkelt 6 sylinder mot 5 sylinder. Dette vises enkelt i oppgitt effektforhold på 204HK/170HK = 1,20.

1991 960 3,0 sølvmetalikk

1976 242L B20 grønn *SOLGT*

1976 242L B230A blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anyway,960 er ment som en "luksusbil" og det er nok derfor motoren har en slik kjedelig karakter for oss som gjerne bruker gasspedalen.

Motoren virker seig og er utrolig kjedelig å kjøre,har selv hatt to 3 liters 6ere og her flere bekjente som kjører 960 og som er helt enig i dette utsagnet...

 

6ern blir nå byttet ut med en trimmet 5er og er gla jeg fikk solgt den gamle :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår