Gå til innhold

Bilder av 242 79 mod?

Ranger emnet

Peety

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

alle vet vel hvordan en 242 med gammelfronten,nye bakenden og de fæle "hele-slekta-dra på-piknikk-og-sitte-på-fangern-og-kikke-utover-verden"støtfangerne ser ut..

En jeg hadde en gang i tiden,noe modernisert:

242orang.gif

Du har sikkert svart 1000-vis av ganger på dette,men hva slags vinge er det som sitter på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes nok ikke,242gt er nok bare å få i 78 og 79modell..

"77 eller deromkring" kan vel kanskje tolkes som at det kan være en '78 modell?

joda,men det er også nok av dem som tror de har en 242gt bare fordi de har gt instrument eller gt dørsider i bilen sin..

Den bilen jeg nevnte er en original 242GT, helt lik den GT'n som er avbildet tidligere i tråden.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke 79' og 80' lik da?

er vel i 78' den ikke har lysene som går rundt hjørnene?

slik var min originalt:

DCP_0501.JPG

DCP_0504.JPG

med stygge fangere og stygg front :P

eller, frontfangeren var tilnærmet STRØKEN faktisk, men alikevel.. ser ikke så bra ut som den nyere typen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 modellene hadde små firkant lykter istedenfor de runde.

og den nye bakenden kom på 79 modellene..

det er forresten to typer runde lykter.

samt man kunne få firkantede lys på 79'..

http://www.volvo240.ch/Katalog/prospekte.htm

også en annen fakta: usa-lys har overlappinger! ikek fra 79-80, pga da gikk de fra doble runde til doble firkantede, men du har andre overlappinger (usa kjørte de frem til 85' tror jeg).

tror nye typen runde lys kom i 78 eller 79.. før det, var lysene dypere, samt ingen chrome og annen grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste måten å se forskjell på 79 og 80, er sidespeilene. 79 har gamletypen, mens 80 har den nye. Forøvrig ble DL levert med firkanta lykter mens GL/E ble levert med rektangulære. Baklyktene har samme form på begge årsmodeller, men ulike avhengig om dem hadde tåkebaklys eller ikke (norske biler ble alle levert med tåkebaklys om jeg ikke husker feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider