Gå til innhold

Lån som 18-åring!

Ranger emnet

DynaCore

Anbefalte innlegg

Sitter her og vurdere å ta opp lån, for å kjøpe meg ny bil. Prata med banken i dag, og jeg kunne få et lån på 55000 om jeg ønska. Det innebar; 10% effektiv rente, nedbetalingstid på 5 år, ca 1200 kr trekk i måneden. Dette med kausjonist.

Hva synes dere om det? Selv mener jeg det er et ganske greit lån..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv dette med lån :) går selv på skole og har deltidsjobb i samme lønningsklasse som deg. Var 55000 det meste du kunne få eller?

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og vurdere å ta opp lån, for å kjøpe meg ny bil. Prata med banken i dag, og jeg kunne få et lån på 55000 om jeg ønska. Det innebar; 10% effektiv rente, nedbetalingstid på 5 år, ca 1200 kr trekk i måneden. Dette med kausjonist.

Synes det var litt dyr rente. Du bør nok undersøke i flere banker.

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ganske nøyaktig samme lån som jeg hadde på min første bil, bare at jeg hadde 8 eller 9% rente. Uansett er det helt akseptabelt månedstrekk dersom du ikke sløser pengene bort på tøys og tyggegummi.

PS: lite tips. Sørg for at du sitter igjen med litt penger etter du har kjøpt bil. Bruktbiler går i stykker, og da er det greit å ha penger i bakhånd. Kjøp f.eks. bil til 45-50.000 og sett resten inn på spare/høyrentekonto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt litt rundt og flere banker er litt skeptiske til dette med 18 åringer og lån. Jeg er selv 20. Noen erfaringer med gode banker som gir gunstige lån til en som er ekstrahjelp? :P

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lånte 80 000,- med 5% rente, 2500 i mnd,og jeg kan bruke så lang tid jeg vil på å betale det.

- anbefaler INGEN å ta lån, bedre å kjøpe en billig-bil og spare opp til en dyrere en! det er forferdelig kjipt å gå rundt med lån, og konstant være blakk..

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 90.000;- i lån og jeg er 18år.

Eff. rente på 4,5 og betaler ca 1700 i måneden med alle renter og gebyrer.

Jeg synest det er verdt å betale litt i måneden å ha en skikkelig bil en å betale litt og litt i reperasjoner og ha en gammel sliten bil.

Så hvis du kan ta deg råd til det så er det ikke noe å nøle på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider