mistercartman Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 For det første var det høy rente. For det andre lang nedbetalingstid. Det vil si at det du faktisk betaler for bilen blir mye mer enn de 55.000,-. Rundt regnet vil det koste deg rundt 70.000,-. I tillegg kommer du fortsatt til å ha mye lån på bilen når du selger den dersom du gjør det i løpet av et par år, og da sitter du igjen med nada når du selger bilen. Og det er kjipt! Må si meg enig med Prizma her. Billån er noe herk. Du kommer garantert til å ha det mye tyngre økonomisk enn hvis du gidder å spare litt. Hvis du tenker deg om klarer du sikkert å utsette bilkjøpet litt, så kan du se hvor mye du klarer å spare opp i løpet av en viss tid. Klarer du ikke spare noen ting kan jeg hvertfall ikke anbefale lån. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hm. Det som er at bilen jeg har nå får jeg innbytte for i det firmaet jeg kjøper bilen. Dvs at det innebærer full garanti i 3mnd og skikkelig kontrakt. Bilen jeg har nå er det desverre noen feil med, som vil koste meg 15.000, kanskje mer. Iogmed at jeg får 20.000 for den i det innbyttet tror jeg at jeg går for det. Jeg har 0 problemer med å få betalt lånet, ettersom det kun blir trekt 1170kr i måneden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lidir Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 jeg lånte 80 000,- med 5% rente, 2500 i mnd,og jeg kan bruke så lang tid jeg vil på å betale det. - anbefaler INGEN å ta lån, bedre å kjøpe en billig-bil og spare opp til en dyrere en! det er forferdelig kjipt å gå rundt med lån, og konstant være blakk.. nei sier du det, takk faen jeg ordnet billig bil og greier, som delvis jeg har arvet hehe.. har en kompis som er 21 nå, betaler lån som en gud, er ikke stort å sitte mer, bedre å utsette drømmen litt, så spare opp penger og bruke det der og da framfor å kjøre rundt i banken sin bil.. Siter Mitt Prosjekt: - Mercedes 190e w201 90" "You should never underestimate the predictability of stupidity!" Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pantera Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Husk at dette er effektiv rente da.. Når du tar det med i beregningen er det ganske billig det.. Synes fortsatt det er dyrt. Jeg lånte 100 000 hos Elcon, og har en effektiv rente på litt over 6%...med pant i bilen. mvh Pantera Siter '07 Citroén C4 1.6 HDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Jeg får ikke pant eller sikkerhet i bilen, da den er for gammel. De setter ikke pant i biler som er over 10 år gamle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Jeg får ikke pant eller sikkerhet i bilen, da den er for gammel. De setter ikke pant i biler som er over 10 år gamle! elcon gjør det Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elad Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Ja jeg går skole nå, + at jeg har en deltidsjobb. Skal også gå skole til neste år, så blir det lærling etter det.. Tjener jo 60-70000 i året på deltidsjobben, +stipend:) (og litt svarte saker) tips: Hvis du ikke har tatt opp fult lån hos lånekassen så bør du gjøre det, betal dermed ned lånet fra banken med lånet fra lånekassen. Pengene du låner fra lånekassen får du MYE bedre lånerente enn den 10% du har på lånet fra banken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 ettersom 24000 er maks å låne i lånekassen, vil jeg jo til slutt ha 2 lån ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Noen som har erfaringer med å ha 'medlåner' ? Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Jeg anbefaler at du driter i lån. Er selv 18 år, kjøpte en vrak av en 323i 1984 modell som jeg nå pusser opp og legger en del penger i dette. Tjener ca 70 000 kr i året.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakman Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 jeg skal bare ha en bil til 10000 kr .. og nei har ikke så mye eller lite penger engang.. foreldrene mine vil jeg ikke spørre.. noen steder hvor jeg kan få lånt de pengene når jeg har fylt 18 7.januar ? Please hjelp meg fort, skal faktisk se på bil til helgen , men har jeg ikke pengene, så er jeg doomed.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 skaff deg en jobb;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Låne 10,000? Hvis du ikke har 10,000 å bruke på bil har du ikke råd til å eie den eller kjøre den så å ta opp lån på 10,000 er like smart som å droppe ut av skolen 1 uke før året er omme. Spørr heller foreldrene dine du. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 14, 2011 Rapporter Share Skrevet September 14, 2011 Please hjelp meg fort, skal faktisk se på bil til helgen , men har jeg ikke pengene, så er jeg doomed.. Så du skal se på bil, men har ikke penger? 1: Dekksparkere er ikke likt blant de som selger biler. 2: Du har ikke råd til bil. 3: Skaff deg jobb og spar penger til du har råd til både innkjøp og drift. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg