Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 I 2006 så kommer det en "ny" bilstereo organisasjon i Norge, som er styrt av CAAN AS. Norwegian Bass Race Association eller NBRA er endel av dB Drag Racing familien og styres av Wayne Harris. Vi har, som også Wayne gjør, valgt å "dele" dB Drag Racing og Bass Race opp, da det ikke er en egen klasse i dB Drag Racing, men flere klasser i Bass Race. Vi hadde en klasse i 2005 som het Bass Race, men arrangerte ikke noen konkurranser med denne klassen da TERMLAB måleintrumentet ikke har hatt alle funksjoner klart før utpå høsten 2005. Nå er vi derimot klare og i USA har de kjørt flere Bass Race konkurranser MED STORT DELTAGERANTALL, Bass Race har helt klart kommet for å bli, og vi ser frem til å arrangere ett sted mellom 10 og 15 Bass Race konkurranser i 2006. Vi kommer også etterhvert med å åpne en egen internettside som heter http://www.bassrace.no Vi tror at dette vil styrke også dB Drag Racing konkurransene og at vi får enda flere deltagere. Det som skiller seg ut mellom dB Drag Racing og Bass Race er flere, men det viktigste er at i Bass Race så er det ikke om å gjøre å spille høyest, her er det reaksjonstid, kontroll og gjennomsnittsmåling som er stikkord. Den kvalifiseringsscoren man har styrer klassen...Reglene er også meget få... Det vil si at det i Bass Race er mulig å stille opp med ALLE slags bilstereoanlegg... For å lese mer om Bass Race, se: http://www.dbdragracing.no/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=41;t=000001 For å bli medlem i dB Drag Racing eller Bass Race, se: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Dette synes jeg høres utrolig morsomt ut! Ser frem til en liste over arrangementer. Jeg har lest litt her og der og har et spørsmål. Hvis jeg fks stiller med 5000W og 5 15" og spiller såpass lavt at jeg kvalifiserer meg i 130-140dB klassen, og under konkurransen passer jeg på å spille så tett opptil 140 dB som jeg kan, så jeg vinner klassen, selv om jeg kunne spilt 150dB. Hva skjer da? Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Dette synes jeg høres utrolig morsomt ut! Ser frem til en liste over arrangementer. Jeg har lest litt her og der og har et spørsmål. Hvis jeg fks stiller med 5000W og 5 15" og spiller såpass lavt at jeg kvalifiserer meg i 130-140dB klassen, og under konkurransen passer jeg på å spille så tett opptil 140 dB som jeg kan, så jeg vinner klassen, selv om jeg kunne spilt 150dB. Hva skjer da? Da vinner du.. Men er nok ikke lett å kontrollere annlegget sånn, etter hva jeg har hørt fra amerikanerne. Og det er jo også dumt å kvalifisere seg til 140-14.9 klassen om du klarer å spille 143dB :) Best holde seg i en klasse hvor du har gode vinnersjangser. Det kule her er at det er ikke alltid den med det råeste annlegget som vinner, men den som kan bruke det :D Og det er meget vanskelig å spille 150dB i bassrace! Steve Meade i USA har klart 153.8dB og har fire RE MT 18 og åtte RF BD1500.1. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 kult konsept Tor Steinar. dette ser jeg for meg kan bli en Hit:) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Da vinner du.. Men er nok ikke lett å kontrollere annlegget sånn, etter hva jeg har hørt fra amerikanerne. Og det er jo også dumt å kvalifisere seg til 140-14.9 klassen om du klarer å spille 143dB :) Best holde seg i en klasse hvor du har gode vinnersjangser. Det kule her er at det er ikke alltid den med det råeste annlegget som vinner, men den som kan bruke det :D Og det er meget vanskelig å spille 150dB i bassrace! Steve Meade i USA har klart 153.8dB og har fire RE MT 18 og åtte RF BD1500.1. Riktig.... Dette høres ganske enkelt ut, men det er helt klart en utfordring... Og det geniale er at man ikke trenger å spille høyest, noe som gjør at ingen kan si at dette ikke er for "dem".... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 kult konsept Tor Steinar.dette ser jeg for meg kan bli en Hit:) Det håper jeg også :) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Flott med en forandring\utvikling i dette gamet da!!! :w00t Vil sikkert friste enda flere til å delta!! Go go!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crx dB Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 arti da.. kanskje begynne å bygge igjen da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Ja, Morten, det synes jeg du kan gjøre Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Tenkte jeg kunne spørre her, siden det er relatert til reglene... Fra reglene: Finn ut hva gjennomsnitt betyr. For hvert sekund av 30 sekunders måleperioden, vil en matematisk ligning bli satt opp av måleutstyret. Så dB-måleren slås kun på hvert sekund, hva som skjer de 9 ti-delene før hvert sekund blir ikke målt? Følgende regelbrudd vil resultere i en score på 0 dB.Red Score – Spille en bass tone/frekvens som overskrider 80 Hz. Så alle bør egentlig ha et lowpass-filter på hele anlegget sitt stilt på 80 Hz? Dermed er man sikret mot 0 dB-score etter denne regelen? Over Shot – Overskride din klasses maksimum score under målingen.Dette gjelder da enkeltsekund-målinger, selvom snittet i 30 sekunder havner under maksimum klasse-score? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Tenkte jeg kunne spørre her, siden det er relatert til reglene... Fra reglene: Så dB-måleren slås kun på hvert sekund, hva som skjer de 9 ti-delene før hvert sekund blir ikke målt? Så alle bør egentlig ha et lowpass-filter på hele anlegget sitt stilt på 80 Hz? Dermed er man sikret mot 0 dB-score etter denne regelen? Dette gjelder da enkeltsekund-målinger, selvom snittet i 30 sekunder havner under maksimum klasse-score? Måleutstyret måler hele tiden... Vi snakker om gjennomsnittsmåling, ikke PEAK som i dB Drag Racing.... Kanksje ikke så dumt å ha ett lowpass filter nei... Nå kommer det i 2006 en egen Bass Race cd... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Måleutstyret måler hele tiden... Vi snakker om gjennomsnittsmåling, ikke PEAK som i dB Drag Racing....Den er grei. Da blir resultat enda mer avhengig av riktig musikkvalg, og bare det kan jo være moro i seg selv.. Regner med at låtvalg vil være endel av resultatlista? ;)Med mindre man MÅ benytte seg av BassRace-CDen i konkurranser? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Du kan velge fritt hva du vil spille.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Det er bra. :thumbs Vi snakker om gjennomsnittsmåling, ikke PEAK som i dB Drag Racing.... Skjønte forresten det ikke var peakmåling som sådan, problematikken min rettet seg mer mot at med måling pr sekund, ville det faktisk favorisere en låt med f.eks 60 bpm kontra en låt med 170bpm, sålenge man fikk timet måling og beat nøyaktig fra start. Men så lenge målingen er kontinuerlig i 30 sekunder, er det vel "bare" å finne musikk med så høy bpm som mulig omtrent. Og å justere spillerens pitch blir vel in om dette tar av... :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Det er bra. :thumbs Skjønte forresten det ikke var peakmåling som sådan, problematikken min rettet seg mer mot at med måling pr sekund, ville det faktisk favorisere en låt med f.eks 60 bpm kontra en låt med 170bpm, sålenge man fikk timet måling og beat nøyaktig fra start. Men så lenge målingen er kontinuerlig i 30 sekunder, er det vel "bare" å finne musikk med så høy bpm som mulig omtrent. Og å justere spillerens pitch blir vel in om dette tar av... :D Du kan jo prøve.....;) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg