petter_707 Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hva priser kan man forvente seg om man dumper en motor på ett bilverksted og sier "fiks turbo på matboksen!!!" ? Er det mulig? Eller er det noen motorer som det ikke går å plassere turboer på? Tenkte på denne motor. Daihatsu motor -HD 1,6 Indsprøjtning/16V,GTI; 130 HK 93- Sannsynligvis er det fette dyrt. Men jeg må bare vite. Bygger opp kunnskapen! Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Alle forbrenningsmotore kan overlades, det er bare et spørsmål om kroner og arbeidslyst. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sov Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=27284&seed=20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Det var jo litt nyttig det der. Det forklarer ca hva jeg trenger og litt om hva jeg må gjøre om jeg skal gjøre det selv. Ecu, det er innsprøytninga sin comp eller? Og der måtte en chip til slik at det ble riktig i forhold til det turboen gir motoren? Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 du har vel en orginal Charade turbo da.. hva med å få tak i den motoren? er vel en 1l med en T2 hvis ikke jeg husker feil... kompis av meg som hadde det før.. artlig liten bil... Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 du har vel en orginal Charade turbo da.. hva med å få tak i den motoren? er vel en 1l med en T2 hvis ikke jeg husker feil... kompis av meg som hadde det før.. artlig liten bil... Joda, men den er jo 0,6 l mindre :( Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 du kan jo gjøre slik en på jobben gjorde med en lancer.. sveis sammen en manifold, sett på turbo, skaff den bredbåndslamda og et lite tilleggsprut, og noe til å reggulere ned trykket med, så er du så å si i boks..kan for sikkerhetskyld legge åp en ekstra topppakning, så kan du lade litt ekstra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sov Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Du kan jo sette på en turbo og kjøre på grunntrykk, det vil si 0,4-0,5 bar. Øker du ikke trykket trenger du nok ikke gjøre noe med kompresjon. Prøv deg frem, og lytt etter tenningsbanken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.