Gå til innhold

Hvem har vært i / skal til Japan?

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Har du vært i / eller skal du til Japan?  

41 stemmer

1. 1. Har du vært i / eller skal du til Japan?

• Jeg har vært!
      3
    • Jeg skal på et senere tidspunkt.
      26
    • Jeg er ikke interressert i å reise dit.
      12

Anbefalte innlegg

nippon_ichiban.jpg

Bildetekst: "Nippon ichiban!" som betyr "Japan #1!"

Spørsmålet dreier seg om hvem som har vært i, eller skal til bilentusiastenes Mekka. Jeg, som innbitt fanboy har dessverre ikke vært der ennå, men skal dra så snart sjansen byr seg. Hvis du har vært; vær vennlig og del din historie, tips og reisemåte med oss andre potensielle turister.

EDIT:

Her er noe stemningsmusikk. Fra Euromach #9, her er Jimmy Bra - All Right Nippon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanreise er ikke førstevalget blant mine reisemål for framtiden, men ligger helt klart blant topp-5 reisemål som bør oppleves i løpet av livet.

Å kalle bilentusiastenes Mekka er vel liten overdrivelse, det er ikke alle som på død og liv beundrer Japanske biler og kulturen rundt det vet du. ;)

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såklart lyst til å være turist i Japan, først og fremst biler, men ellers så har jeg alltid vært sjarmert av kulturen dems :)

Kanskje se Super GT? Se Sumo-wrestling? Shoppe rare anime filmer jeg ikke skjønner noe av? Kjøpe masse gadgets som ikke kommer til Europa før om par år frem i tid? Besøke Sony-bygningen og teste spill før alle andre i verden? Flørte med kjempesøte japanske jenter? Besøke store tunere? Se en eller annen bilmesse?

Faen nå fikk jeg lyst på Japan-tur. Faen ta deg Øyvind Ryeng. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, flytur til Japan koster ikke 2 armer og 5 tær. Søk på gulesider etter reisebyrå, gå på et reisebyrå du aldri har hørt om og sjekk ut. f.eks http://www.eastern.no/index.php?i=50 (sjekket jeg bare et sted). Pacific Reisebyrå tror jeg heller ikke er særlig dyrt. Brukte dem sist gang jeg var på Filipinene. Betalte 6300,- T/R ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly til Japan er svinedyrt, ja. Ser prisen på det værste er oppe i NOK 25.000. En vei. Er aldri noen fare for å kjede seg i Japan; det er så ufattelig mye som skjer nesten hele døgnet rundt. ...Også animesjappene da...!

du har det bedre i amerikanske Anime sjapper, kommer ikke med engelsk tekst i Japan vil jeg tro :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kjøper du det når du har landet, for en litt annen pris?

God idé, men det virker ikke som det skiller så grusomt mye på prisen, dessverre. Kamerahuset er mulig å få ned mot 6200,- i Norge, og linsa koster noe av det samme. Og med den stadig fallende prisen på minnekort kan man kjøpe dette dagen før man reiser ;)

EDIT:

Lese uoversatt manga hører jeg er en svært effektiv måte å lære seg Japansk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider