Gå til innhold

opel rekord vs vålvo 240T

Ranger emnet


opel_power

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du drar nok ifra meg, som kjører med orginal 240, men det er mange her som har mer å skryte av enn deg er jeg redd for! ;)

Hvis opel rekord er så uendelig bra kan du kanskje vise til noen fler enn deg som har bygd no serlig ut av denne bilen? For hvis dette var sånn et nydelig utgangspunkt burde det jo vært en haug av folk som bygde no skikkelig av slike biler!

Jeg avslutter med: http://www.ofiengineering.se/ :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel rekord 2.0s (E2 86mod) det som er gjort er 6 boltersveiv(salgs 2500-3000)

nye ventiler,fjærer,(større) stm stål staker, smidde venola stempler, 93borring, 50mm innsugventiler, 38 eksosventiler, dobble 55mm webber forgassere, rullevipper osv, er gjort ganske mye med denne 2.0s motoren, benka ut 290hk av den! så den sparker! så ikke prøv og kjør i fra min rekord vålvo fans, dere blir bare kjørt i fra!

 

 

Du glømte å ta med at bilen er letta for unødvendig metall ( RUST )

 

Opel er verste rust vraka som finst...aldri møtt so store optimista som opel eigara....16v motoren i Calibra...Vectra...Omega..Astra...forbanna drit motora..

 

Einaste grunnen til at skropelen din går framover er vell at alt av metall har rustavekk...hadde uansett aldri tørt å kjørt i høge fart med en Opel...skrøplige bila...

 

Einaste ifrå opel som er brukbart...er 77mod Commodore Coupè GSE og Somme B-ascona..men det er forsatt en liten skrøplig bil....å C-kadett

 

Men..Rust å atter rust...Generellt sett en drit bil...

 

Stakkars stakkars optimista...opelmista

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Synes dog denne tråden er litt morsom jeg. Er en salig blanding av fakta og tull.. hehe...

 

En liten rettelse til deg Granada3.0GL:

Da er spørsmålene, siden dette er en rekord og det ikke står noe annet må det være cih, åssen har du fått ned borringa på motoren?

Hva er vitsen med 50 mm innsugsventiler, orginale 42 var i største laget for trimminga i rally sugemotor.

38 eksos er orginalt ikke noe å skryte av, 55mm x2 doble webere, tja dårlig drag fra bunnen og bensinforbruk til helvete regner jeg med.

Har du ikke gjort noe med oljesystem og register, med det turtallet du burde ha for god effekt så er vel kjedet på vei gjennom registerdekslet.

Ser jo egentlig ikke ut som du har noen kam heller og at du får så mye effekt utav en sugemotor som ikke er crossflow ser jeg som lite mulig, spesielt med org kam, men skal aldri si aldri, men få fakta på bordet å hold tunga rett i munnen.

 

Men opel rekord er mer behagelig å kjøre å kjappere enn en std 240, men 240 henger bedre sammen og er vel bedre i høy fart.

 

De fleste CIH motorene i rally har 46/41 ventiler.(evt 45/40) velporta topp, og 45mm eller kanskje 48mm webere, og en 300-310 graders kam, dobble ventilfjører og gjerne alu brikker ol, samt gode råder (1700 råder eller litt juks i ny og ne...) og høykomp stempler. Denne sammensetninga gir en effekt mellom 170-190hk ved riktig god justering. har i sener tid også hørt om 2,0l med litt i overkant av 200hk, dette skyldens bedre tenningsanlegg, bedre bensintilførsel osv.

 

Enig med at rekord er litt mere behagelig å kjøre enn std 240.

 

 

Og til Kicker_Opel, det lukter totaktsolje lang vei av dette innlegget. Ta deg litt i nakkeskinnet, og spar oss for din egen dumhet.

 

__________________

(rust er ikke skadelig, det er EU kontrollen som dreper dem)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har laget toppen selv! har holdt på og trimme og til rettelegge diverser osv! bilder av motoren kommer! og film av flekking av skam trimmet 940 turbo motor! der dere ser at rekken bare flekker den so jekli!

 

 

fy faen, du er jo helt latterlig. minner meg mest om en klovn

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår