Gå til innhold

opel rekord vs vålvo 240T

Ranger emnet


opel_power

Anbefalte innlegg

opel rekord 2.0s (E2 86mod) det som er gjort er 6 boltersveiv(salgs 2500-3000)

nye ventiler,fjærer,(større) stm stål staker, smidde venola stempler, 93borring, 50mm innsugventiler, 38 eksosventiler, dobble 55mm webber forgassere, rullevipper osv, er gjort ganske mye med denne 2.0s motoren, benka ut 290hk av den! så den sparker! så ikke prøv og kjør i fra min rekord vålvo fans, dere blir bare kjørt i fra!

 

Bare så du vet det, så er det nok flere her inne som gruser den Opel'n din..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

opel rekord 2.0s (E2 86mod) det som er gjort er 6 boltersveiv(salgs 2500-3000)

nye ventiler,fjærer,(større) stm stål staker, smidde venola stempler, 93borring, 50mm innsugventiler, 38 eksosventiler, dobble 55mm webber forgassere, rullevipper osv, er gjort ganske mye med denne 2.0s motoren, benka ut 290hk av den! så den sparker! så ikke prøv og kjør i fra min rekord vålvo fans, dere blir bare kjørt i fra!

 

hmm, noe som ikke stemmer helt her da.. sukk. 2,0l CIH har ikke 93mm borring.. Den har 95mm. Er det derimot OHC motor du har så med 93 borring så er det ikke lenger noe 2.0l... hehe..

 

Dessuten, så får man ikke plass til 50mm ventiler i noen av de toppene...

Hvorfor 38 utblåsventil? 290hk og 38mm eksosventil stemmer nok ikke godt overens...

 

hva skal man med dobble 55mm webere (med 1stk B) på en 2,0l. er jo overkill så det river etter...

 

Pris på det oppsettet ditt her er omlag:

1500kr motor

4800kr stempler

5000kr råder

1500kr ventiler...

ca 15 000kr webere(om man er såpass heldig å få tak i slikt da..) . pluss innsug, nye antar jeg. spesial laget til 55mm. tipper på ca 6000kr.

Rullevippere, hvem er det som har laget dem for deg? Disse ligger på 15 000kr og oppover ettersom materiale og produksjons vilkår.

 

Så for å teste litt fakta opp mot hverandre, om du så har en 2,0l med 290hk. -- hva drivverk har du?

- Hvem benket motoren? Skal ha tlf nr dit, så jeg kan få en til å bekrefte dette.

De vil nok huske en rekord med såpass veltrimma motor.

- Hvordan turbo har du? ladetrykk. hk og nm... og ved hvilket turtall?

- hva kam bruker du? Skulle gjerne vist se, for har planer om en 2,0l turbo selv. (budsjett turbo)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel rekord 2.0s (E2 86mod) det som er gjort er 6 boltersveiv(salgs 2500-3000)

nye ventiler,fjærer,(større) stm stål staker, smidde venola stempler, 93borring, 50mm innsugventiler, 38 eksosventiler, dobble 55mm webber forgassere, rullevipper osv, er gjort ganske mye med denne 2.0s motoren, benka ut 290hk av den! så den sparker! så ikke prøv og kjør i fra min rekord vålvo fans, dere blir bare kjørt i fra!

Da er spørsmålene, siden dette er en rekord og det ikke står noe annet må det være cih, åssen har du fått ned borringa på motoren?

Hva er vitsen med 50 mm innsugsventiler, orginale 42 var i største laget for trimminga i rally sugemotor.

38 eksos er orginalt ikke noe å skryte av, 55mm x2 doble webere, tja dårlig drag fra bunnen og bensinforbruk til helvete regner jeg med.

Har du ikke gjort noe med oljesystem og register, med det turtallet du burde ha for god effekt så er vel kjedet på vei gjennom registerdekslet.

Ser jo egentlig ikke ut som du har noen kam heller og at du får så mye effekt utav en sugemotor som ikke er crossflow ser jeg som lite mulig, spesielt med org kam, men skal aldri si aldri, men få fakta på bordet å hold tunga rett i munnen.

 

Men opel rekord er mer behagelig å kjøre å kjappere enn en std 240, men 240 henger bedre sammen og er vel bedre i høy fart.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår