Gå til innhold

Hvilken kasse til Morel Elate 10

Ranger emnet


Racing_

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her som har Morel Elate 10 som subwoofer?

Lurer på hvilken kasser dere bruker til de? Lukket eller portet, og hvor mange liter?

Har dere prøvd med forskjellige kasser så kom gjerne med kommentarer på hva som passer best til de elementene.

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har allerede bygget en subkasse på 2*25 liter lukket til mine Elate 10.

Så har jeg etterpå forstått det slik at det kanskje burde vært 2*32 liter lukket isteden. Eller 2*50 liter portet.

 

Er bare det at Morel anbefaler ikke lukket kasse til Elate serien. Ikke vet jeg hvorfor.

Noen som vet om det vil bli mye forskjell på lyden om jeg øker fra 2*25 liter til 2*32 liter lukket....eller eventuelt kjører på med 2*50 liter portet?

 

Plass har mye å si så jeg er usikker på om jeg får plass til 2*50 liter portet, pga resten av byggingen i bagasjen. Da må nok glassfiber brukes i front og på sider for å utnytte plassen best mulig.

 

Er forresten en mondeo mk1, sedan, det er snakk om.

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også brukt ca 60 liter til 2 stk i lukket kasse, om du øker mengde vat inne så bremser du luft hastigheten slik at kassen virker større. Jeg hadde også tenkt på refleks kasse men med 4 x 50 liter så er ikke mye bagasjerom igjen... synes du skal prøve deg frem og lytte, jeg synes den lukket kasse låter bra men det kan sikker bli bedre med refleks kasse. Anbefalte kasser er en grei veiledning men ingen fasit synes jeg... aneglsmili :kiss

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også brukt ca 60 liter til 2 stk i lukket kasse, om du øker mengde vat inne så bremser du luft hastigheten slik at kassen virker større. Jeg hadde også tenkt på refleks kasse men med 4 x 50 liter så er ikke mye bagasjerom igjen... synes du skal prøve deg frem og lytte, jeg synes den lukket kasse låter bra men det kan sikker bli bedre med refleks kasse. Anbefalte kasser er en grei veiledning men ingen fasit synes jeg... aneglsmili :kiss

 

Hvor mange liter bruker du på de lukkede kassene i din bil?

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår