-Rønningen- Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 lurte litt på å mye syncro egentlig tåler av hk og NM vis det brukes litt hardt? tåler vel en del ved pen kjøring men da er jo all moroa borte! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 om det er rally / g60 syncro systemet så tåler det MYE i utgangspunktet. Første problemet blir diff sperre fremme.. det bør du vist nok sette inn. Med det skal det vist nok tåle over 300 hk greit ivertfall ... men det er jo nm som dreper ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 okey.. trodde det ikke tålte så mye... tru ikke det er mye NM som ska til for å drepe syncro systemet.. riv start og hard kjøring vil vel ta knekken på det? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Ved rivstart er det ekstremt høy vridmomentet.... Men pga at viskosen ikke overfører all kraft - og heller ikke momentant er ikke dette problem for bakaksling... Mine erfaringer fra g60 syncro tillsier at det ikke er noe serlig aktuelt at du spinner så mye - 3000 o/min rett ut med klutsjen så tok det bare ut med minimalt med hjulspinn. Da med ca 200 hk ... tok 0-100 på våt vei ( det fløt vann) på 6,9 sec på stoppeklokke. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Syncro ska nok tåle en del juling (g60 sync og rallye). Har hersett mye med min. Spesielt i svinger for å ligge bredt, inn me clutchene full gass og ut med clutchen i andre gir (sliter litt med å få det til i tredje gir) da får jeg som regel rompa ut (på tørt føre). men e jo ting man kan gjøre for å oppgradere syncro. Peloquin differ foran og bak med sperre kommer på ca 11k fra statene inkl porto (livstids garanti). Så har eg sett noen plater man kan bytte ut før diffene, disse er av alu i motsettning til orginale som er gummi.. Syns bare det e litt synd at viscosen e litt i tregeste laget. Finnes mye info på vwvortex.com og syncro.co.uk (e ikke sikker på den siste adressen der, sikkert feil) Har vurdert å skifte drivverk til 4motion, men liker syncro og kommer nok bare til å forsterke det eg har nå.. Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 hmm.. hakke fått med meg helt hva viscosen er for no!? passer 4 motion over på golf 2 da? så syncro tåler enn del altså.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 4 motion passer med litt mods. Bør ha et komplett drivverk fra f.eks s3. Sitter ikke på så mye info om dette. men vet kniff her på forumet driver å bygge 4motion på sin rallye.. Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Min 91 mod g60 syncro hadde sperre bak.. Det var kun på snø jeg fikk rompa ut på den ... ellers gikk det bare fort fremmover .. .. Da vell å merke med 215/40-16 dekk på 9" felg og k&w ver.2 understell. ( kansje dette gir mer grep ?? ) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 gir grep det ja! :P Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Min 91 mod g60 syncro hadde sperre bak.. Det var kun på snø jeg fikk rompa ut på den ... ellers gikk det bare fort fremmover .. .. Da vell å merke med 215/40-16 dekk på 9" felg og k&w ver.2 understell. ( kansje dette gir mer grep ?? ) Har ikke sperre på min, men får den fint ut i sladd på tør asfalt på 2. gir..med litt clutching og brutalitet:) kjører med 205/45-16 Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Har lest at de fleste andre får ut rumpa .. men det gikk ikke på vått en gang med min ... Vet ikke om det er understellet som gjorde at den hadde bedre veigrep slik at det ikke gikk. Det gikk bare utrolig fort ... Har 99 mod git nå å g60 gikk en god del bedre en denne. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg