Gå til innhold

syncro?

Ranger emnet

-Rønningen-

Anbefalte innlegg

Ved rivstart er det ekstremt høy vridmomentet....

Men pga at viskosen ikke overfører all kraft - og heller ikke momentant er ikke dette problem for bakaksling...

Mine erfaringer fra g60 syncro tillsier at det ikke er noe serlig aktuelt at du spinner så mye - 3000 o/min rett ut med klutsjen så tok det bare ut med minimalt med hjulspinn.

Da med ca 200 hk ... tok 0-100 på våt vei ( det fløt vann) på 6,9 sec på stoppeklokke.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syncro ska nok tåle en del juling (g60 sync og rallye).

Har hersett mye med min. Spesielt i svinger for å ligge bredt, inn me clutchene full gass og ut med clutchen i andre gir (sliter litt med å få det til i tredje gir) da får jeg som regel rompa ut (på tørt føre). men e jo ting man kan gjøre for å oppgradere syncro. Peloquin differ foran og bak med sperre kommer på ca 11k fra statene inkl porto (livstids garanti). Så har eg sett noen plater man kan bytte ut før diffene, disse er av alu i motsettning til orginale som er gummi..

Syns bare det e litt synd at viscosen e litt i tregeste laget.

Finnes mye info på vwvortex.com og syncro.co.uk (e ikke sikker på den siste adressen der, sikkert feil)

Har vurdert å skifte drivverk til 4motion, men liker syncro og kommer nok bare til å forsterke det eg har nå..

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 91 mod g60 syncro hadde sperre bak..

Det var kun på snø jeg fikk rompa ut på den ... ellers gikk det bare fort fremmover .. ..

Da vell å merke med 215/40-16 dekk på 9" felg og k&w ver.2 understell.

( kansje dette gir mer grep ?? )

Har ikke sperre på min, men får den fint ut i sladd på tør asfalt på 2. gir..med litt clutching og brutalitet:)

kjører med 205/45-16

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at de fleste andre får ut rumpa .. men det gikk ikke på vått en gang med min ... Vet ikke om det er understellet som gjorde at den hadde bedre veigrep slik at det ikke gikk. Det gikk bare utrolig fort ... Har 99 mod git nå å g60 gikk en god del bedre en denne.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider