Gå til innhold

Fiat 124sc

FastOmega

Anbefalte innlegg

Her er noen bilder av fiat'en min.. Det er faren min som pusset opp dette smykket for en 12 år siden. Det står en 1500 motor i den som er boret opp til 1600. Eget grenrør og eksos. Etter hvert får jeg tørke støvet av de doble solex'ene som står i garasjen og lage ett nytt innsug, så det blir litt mer lyd og mer bensinforbruk! Om det er noen som har kamaxelhus til en twincam med fordeleren på selve camaxelhuset til salgs, så si ifra! Bilen går heller ikke for øyeblikket.. Mangler spennrulle og vannpumpe. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal få tak i de.

Her er dem:

Picture008.jpg

Picture005.jpg

Picture009.jpg

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

nei.. ikke noe annet enn å gå over motor og sette på dobble gassere og nytt grenrør. Så skal den senkes en smule. Den skal bevare det orginale utseende.:) Det er en sprekk på dasjbordet som jeg kunne tenke meg å fikse også.

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men skal ikke 124 sport coupé ha sølvfarget instrumentpanel? Og det sitter vel ikke orginale metere i den? Vil anbefale deg å bytte dette til orginale deler, ser mye bedre ut etter min oppfatning ;) Er du medlem av Norsk Fiat Register? Jeg har selv en Neckar Jagst 2 (Fiat 600 D), og er medlem av NFR. Klubbens nettside heter http://www.norskfiatregister.com , her kan du sette inn annonse etter deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, instrumentklokkene er orginale, men det er riktig at det skal være en aluplate lik den på midtkonsollen.. :) Men jeg lar det være slik det er..

Jeg har det orginale innsuget, men pga at fordeleren sitter i veien, må jeg enten få tak i de andre kamaxelhusa der fordeleren sitter eller lage nytt innsug.. satser vel egentlig på det siste.. Virker som om at de kamaxelhusa er mangelvare.. :(

Kom på en annen ting som skal gjøres, og det er å fikse på baksetet og sette inn nye seter foran. Tanken er cobra classic eller hva setet heter. Det ser bra ut synes jeg.. :D

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider