Gå til innhold

Hvining i kjerra!

Ranger emnet

quack

Anbefalte innlegg

Originally posted by quack

Hm, hva er det som gæli igjen når det hviner når man kjører? Var det viftereima? Den hviner ikke når kløtsjen trykkes inn, men av og til på både 1., 2., 3., og 4. gir..

lurer bare på om det er noe alvorlig :)

Her et lingnende problem på Jettan ,men det er mere en suse/skrape lyd. Men det er pga det ytre drevet i girkasse på det høyre drivleddet har tatt litt skade... tror tidligere eier har lagt en del lakriser :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

er nokk utløserlageret ditt som er røket i det... visst det forsvinner når du tramper på kløsjen koster vel noen hundringser å fixe!!!!!!!!

Er det en alvorlig feil eller går det bra å kjøre slik en stund? Er det mye pes å skifte det? Har aldri skifta sånt før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha av girkassen, så litt dill er det, spess hvist det er en framhjulstrekker.... da må drivledd og mye dill og dall av oxo.

Ikke noe vasnkelig å skifte når girkassen er av.

Det spørs hvor mye det bråker, hvist det ryker helt har du ikke kløtsj lengre, og det kan vel vere kjedelig...

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

må ha av girkassen, så litt dill er det, spess hvist det er en framhjulstrekker.... da må drivledd og mye dill og dall av oxo.

Ikke noe vasnkelig å skifte når girkassen er av.

Det spørs hvor mye det bråker, hvist det ryker helt har du ikke kløtsj lengre, og det kan vel vere kjedelig...

FAAN!!! Det skjedde med min idag! Nå er clutcharmen helt slapp....

Og jeg skal på jobb.... :(

Får ny girkasse til tirsdag gratis, det er jo digg... men faan å nedtur.... gir'er på turtall... må kjøre bilen fra skien til kragerø får å få det til... :(

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

FAAN!!! Det skjedde med min idag! Nå er clutcharmen helt slapp....

Og jeg skal på jobb.... :(

Får ny girkasse til tirsdag gratis, det er jo digg... men faan å nedtur.... gir'er på turtall... må kjøre bilen fra skien til kragerø får å få det til... :(

Hm, in case of emergency, åssen girer du uten kløtsj? Har ikke gjort det før.. er ikke turtallsteller på kjerra jeg har trøbbel med, men det går kanskje likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Hm, in case of emergency, åssen girer du uten kløtsj? Har ikke gjort det før.. er ikke turtallsteller på kjerra jeg har trøbbel med, men det går kanskje likevel?

Gire 1 - 2 - 3 osv er enkelt... du gir på og når du skal gire drar du den ut ev f.eks 2. og legger det lite press mot 3 . når turtallet er riktig så smetter den inn...

andre vegen... 4 - 3 -2 så må du ruse den litt for da er jo turtalle høyere på det lavere giret. og så smetter den inn der...

1 og R er værre, må da starte i går. Kjipt i lyskryss i oppoverbakke...

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider