Gå til innhold

Kræsjet, trenger tips: fixe eller ny bil...

Ranger emnet

kzn

Anbefalte innlegg

hadde et mindre uhell med vectra'en i dag....

vurderer det å fikse den eller kjøpe ny bil og selge vectraen i deler osv

stand på vectra: litt rust i bakre hjulbuer, motor gått 225000, men ellers i god stand.

ting som ble ødelagt:

- bærebro

- framskjerm

- framdør

- blinklys og speil

så hvis det blir å fikse vectraen blir det jo lakkering og alle delene som utgift, og kanskje en forstillingskontroll...

.

lurer på om det kanskje er lønnsomt å kjøpe en ny bil istedet.. har tenkt på f.eks bmw e30, vw golf 2 osv... de har samme boltsirkel da jeg har 4 nesten nye 17" alufelger med bra dekk til sommer...

noen råd?

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dør: 500

skjerm: noen 100 lapper

bærebro: noen 100 lapper

blinklys: kan da umulig koste allverden?

speil: noen 100 lapper

lakkering av dør/skjerm: 1000-1500kr, hvis du ikke gjør det selv eller har gode og flinke bekjentskaper

forstillingskontroll: 500 (kanskje opp mot 1000?)

Men hvis du finner en bil til under 3-4 tusen, så er det jo moro å bytte bil også. Men da må du betale omregistreringsavgift

Mitt syn på saken iallefall

*edit: men hvis du tok knekken på ei bærebro er det jo godt mulig at flere ting i understell/drivverk ikke er helt beint lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, begynner å få trua på dette nå.....

a-stolpen så jo forsåvidt grei ut (mener jeg), og ettersom jeg traff litt lenger ned så håper jeg den overlevde :P

satser på at bare bærebroa er ødelagt... er jo litt mer elastisk fjørbeinet og sånt. det så greit ut.

men skal prøve å få tatt av framskjermen i løpet av helga å sjekka status på saken

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider