Gå til innhold

Krengningsstag

Ranger emnet


Erik Holdaas

Anbefalte innlegg

spørs hva du skal bruke til ville jeg sakt..men de gangen det enten går rett frem eller slipper fremme hos meg er når jge skal se hvor fort jeg greier av/på-kjørsler på motorveien og 90grader ventre i rundkjøringer å slik:D hehe i normal stavangersize i rundkjøringer holder det med 50-60, da HENGER jeg i strikken:D og av/på kjørslenen går det også unødvendig fort..

 

men det blir jo litt det samme på bane, da skal en jo goså ha høyest mulig fart i svingene, uten det går galt selvfølgelig..så da kan en jo lure....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye merker man på disse millimeterforskjellene?

har 21mm originalt på min, og d blir litt for slapt..

bcb sine er vel 24 mm om jeg ikke tar feil?

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for stiv forran forårsaker understyring ja..men demper,fjør og ikke minst hjul har også like mye å si!

 

jeg kjører med 225/45-17 piggfrie på 7.5" brei felg, og det er kun ved ukristlig høye farter etter forrholdene jeg merker at den ikke svinger som jeg vil, men vil nå tro at dekka har litt og si også, er jo ikke beste gripeevnen lisom.. og det er jo ikka "vanlig" med de hastighetene jeg nevnte tidligere der jeg merker til understyring..

 

men om jeg skal ret frem i runkjøringer, (sånne små som er her i by'n vel og merke) så er det utroli morsomt å holde 75-85 for da kjenner jeg at jeg har fått valuta for pengene jeg har lagt i understellet, og den følelsen unner jeg alle andre volvo folk også, i ogmed at det ikke er så fryktelig mye jobb å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 24mm fra Pedersen's Racing forran på min 740, og "standard" bak.. og jeg må si det hjalp meg veldig mye med "krengings-problemene" mine, men merker at bilen heller vil understyre istedenfor Overstyre når det først slipper, men det er ikke værre enn at man clutcher ut, og får ut rumpa på den måten.

 

Det skal merkbart legges til at jeg kun har kjørt med dette i 2 uker på VINTEREN da... så har ikke fått testet ut så mye :) Kjører tross alt på skumpute-dekk. (185/65-15 :))

Men overgangen fra 19mm til 24mm var veldig merkbar, selv om jeg gjorde det pga min framtidige Turbo-godkjenning, så utskifting kan absolutt anbefales! :)

 

Bcb har dyre krengings-stag og lang leveringstid... Pedersens Racing er ca 25% billigere, rask (3 dager i posten) og prisene på hjemmesiden hans er MED mva... i kontrast til bcb, som kjører mye "+moms-crap" (som jeg kaller det). Syns det er bedre å sette en grei pris ETTER momsen jeg... ser så teit ut med 299kr +25%mva... da koster det jo ikke 299,- lenger da!! Argh :aug:

 

Ble litt offtopic på slutten der... sorry Erik :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår