Erik Holdaas Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Ser de selger Krengningsstag hos bcb, men er det noen som vet hvilket materiale disse er laget i ? om det evnt går ann å lage selv, eller om de er laget i fjærstål eller lignene ? Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Er vell laget i fjærstål dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 ja, hverfal forran er de laget i fjærstål.. de skal jo "flekse" litt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Ser ingen grunn til at dem skal være laget i noe annet bak. Er enda lengre fjærgang bak enn fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Takker for svar. Siden de er laget i fjærstål, så er det vel bare å kjøpe de ferdig vil jeg tro. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 grovere de staga dem har på lysaker da..men du velger jo selv åssen oppsett du vil ha ang. over/under styring.. har selv 25mm fremme og bak og merker av og til at det sikkert ikke hadde skada å hatt et litt mildere forran, men det går kansje litt på dekk og underlaget også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 så du mener at 25mm foran blir litt i tykkeste laget ? Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 spørs hva du skal bruke til ville jeg sakt..men de gangen det enten går rett frem eller slipper fremme hos meg er når jge skal se hvor fort jeg greier av/på-kjørsler på motorveien og 90grader ventre i rundkjøringer å slik:D hehe i normal stavangersize i rundkjøringer holder det med 50-60, da HENGER jeg i strikken:D og av/på kjørslenen går det også unødvendig fort.. men det blir jo litt det samme på bane, da skal en jo goså ha høyest mulig fart i svingene, uten det går galt selvfølgelig..så da kan en jo lure.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 hvor mye merker man på disse millimeterforskjellene? har 21mm originalt på min, og d blir litt for slapt.. bcb sine er vel 24 mm om jeg ikke tar feil? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 hvilke dempere har du da? nyter ikke å hive på 25mm krengningshemmer og kjøre med slappe olje dempere å tro at bilen blir stiv som lillegutt for det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Hvis 25mm er for stivt for 740, så gruer jeg nesten til å sette på 28mm staget på Amazonen som er mye lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Nja.. er vel litt andre forhold også.. avstand og moment på innspenning av stag og vinkel ned til bærebru. 25mm på en 740 har en større effekt en 25mm på en Amazzzon.. Min erfaring er også at for grov krengningshammer framme gjør bilen understyrt. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Er sant som du sier. Var da vell en mann ved navn Newton som er dau for lenge sia som dreiv å regna litt på krengningshammere. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 for stiv forran forårsaker understyring ja..men demper,fjør og ikke minst hjul har også like mye å si! jeg kjører med 225/45-17 piggfrie på 7.5" brei felg, og det er kun ved ukristlig høye farter etter forrholdene jeg merker at den ikke svinger som jeg vil, men vil nå tro at dekka har litt og si også, er jo ikke beste gripeevnen lisom.. og det er jo ikka "vanlig" med de hastighetene jeg nevnte tidligere der jeg merker til understyring.. men om jeg skal ret frem i runkjøringer, (sånne små som er her i by'n vel og merke) så er det utroli morsomt å holde 75-85 for da kjenner jeg at jeg har fått valuta for pengene jeg har lagt i understellet, og den følelsen unner jeg alle andre volvo folk også, i ogmed at det ikke er så fryktelig mye jobb å få til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Jeg har 24mm fra Pedersen's Racing forran på min 740, og "standard" bak.. og jeg må si det hjalp meg veldig mye med "krengings-problemene" mine, men merker at bilen heller vil understyre istedenfor Overstyre når det først slipper, men det er ikke værre enn at man clutcher ut, og får ut rumpa på den måten. Det skal merkbart legges til at jeg kun har kjørt med dette i 2 uker på VINTEREN da... så har ikke fått testet ut så mye :) Kjører tross alt på skumpute-dekk. (185/65-15 :)) Men overgangen fra 19mm til 24mm var veldig merkbar, selv om jeg gjorde det pga min framtidige Turbo-godkjenning, så utskifting kan absolutt anbefales! :) Bcb har dyre krengings-stag og lang leveringstid... Pedersens Racing er ca 25% billigere, rask (3 dager i posten) og prisene på hjemmesiden hans er MED mva... i kontrast til bcb, som kjører mye "+moms-crap" (som jeg kaller det). Syns det er bedre å sette en grei pris ETTER momsen jeg... ser så teit ut med 299kr +25%mva... da koster det jo ikke 299,- lenger da!! Argh :aug: Ble litt offtopic på slutten der... sorry Erik :op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg