Gå til innhold

Problemer med strøm

Ranger emnet

NiX

Anbefalte innlegg

Var nettopp ute å kjørte å fikk noen problemer. Stoppet opp fordi en kompis måtte ut å røyke, så han trykte inn sigarett tenneren. Etter at han hadde holdt den inne i en liten stund så hørte vi et lite smell, å alt elektronisk blinket i bilen(tilome motoren hostet litt). Like etterpå tentes batteri lampen på dasjbordet. Prøvde å stanse motoren og starte den på nytt, men fortsatt lyste batterilyset, og jeg merket at bla. Varmeanlegget ikke funket mer. Det jeg også i senere tid oppdaget var: når jeg skrur på tenningen, så tennes ikke alle varsellysene… f.eks lyset til abs, airbag lyser ikke. også temperaturmåleren (motortemperatur)og bennsin måleren er død. Noen som har vært borti lignende problem?? Regner med at det sikkert bare er en sikring, men det må jo være en spesiell sikring siden batteri lyset lyser.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et lignende problem på SX'en min. ei 75A sikring som det stod "ALT" (sikring til dynamoen??) som var gåen. Gudene aner hvorfor den gikk,men jeg bytta den ihvertfall (var svinaktig dyr,men... var sånn spesiell type sikring som bare selges hos Nissan-forhandler,såklart...)...

skifta den,og alt funka som det skulle ;) :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet løst. Fant tilslutt ut at problemet var en simpel liten 20A sikring.. men det rare var at sigarett tenneren min var koblet på samme sikring som lyset i hanskerommet, så det var litt tungt å finne ut hvilken sikring som sigarett tenneren var koblet på. Men i så fall så funker alt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider