Gå til innhold

Knett sitt Opel Manta B prosjekt - WRC bygge

Ranger emnet


Knett

Anbefalte innlegg

Hvis man bare tenker seg godt om slipper man å smertelig erfare å virkelig havne til knes i dritt og oppleve at om du taper uansett om trekker deg eller fortsetter. Start i det små - min første og hittil eneste bil er en mazda 929 som jeg fikk for 6000kr. Bedre å komme over det grunnleggende "prøve og feile"-stadiet på en billig bil. Jeg har ihvertfall blitt en hel del klokere uten at det har kosta allverden...

 

Men man kan ikke vinne noe uten å satse, så hvis ikke ditt ungdommelige mot har gitt seg enda, så lykke til..

 

(Kom fra en 18-åring;))

 

Enig med deg der,start i det små og lær etterhvert :)

Synes det er morro å se folk som har planer og drømmer om hvordan prosjektet sitt skal være og som prøver og står på for synet sitt og holder fast på det.deler synspunkter og erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man bare tenker seg godt om slipper man å smertelig erfare å virkelig havne til knes i dritt og oppleve at om du taper uansett om trekker deg eller fortsetter. Start i det små - min første og hittil eneste bil er en mazda 929 som jeg fikk for 6000kr. Bedre å komme over det grunnleggende "prøve og feile"-stadiet på en billig bil. Jeg har ihvertfall blitt en hel del klokere uten at det har kosta allverden...

 

Men man kan ikke vinne noe uten å satse, så hvis ikke ditt ungdommelige mot har gitt seg enda, så lykke til..

 

(Kom fra en 18-åring;))

 

enig med dette ja.

 

start i det små. lær det basic ting og bygg på dette etter hvert. tar mange år før en har kompetanse til å bygge veldig heftige bygg.

 

(fra en anna 18-åring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med en 518 jeg, så hadde jeg 4 delebiler med motorer, fra 520 til 535.. og enda fikk jeg aldri rota meg til å bygge om, pga mye arbeid, lite erfaring, dårlig med tid (fordi jeg jobba), dårlig med penger (tjente penger selv, lærling)..

Men ble fornøyd med hvordan den blei, selv om det fortsatt var 1.8 i den når den ble solgt :P.....

Så lykke til! :D

(fra en 19-åring)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør etter Knett, det er FAR som snakker! (Jeg kunne hvertfall vært det)

 

Kunne du tenke deg å gå opp til avsluttende eksamen i denne 9-årige doktorutdannelsen din uten å ha tatt de 9 årene på skolebenken først? Neppe!

Men det er bortimot det samme du skal gjøre med denne bastarden av en Manta/Ascona/Cossie/WRC du planlegger å bygge. Du begynner på siste bokstav i alfabetet uten å ha vært innom de 28 andre. Vil du virkelig sette deg selv i en stilling som gjør at du må være avhengig av meget kompetente kompiser og profesjonelle mekanikere for å gjøre den minste ting? Hadde det ikke vært artig å kunne demontere en motor, forstå de grunnleggende prinsippene, lese trimmingsbøker, lese bøker om motorteori, prate med kompiser på likefot, bygge sammen en motor igjen etter ideer du faktisk forstår hensikten med istedet for å klinke til med full pakke med en gang?

 

Og en annen ting: vil du virkelig stappe all denne høyteknologien inn i en Manta forkledd som Ascona bare fordi du synes taket er så fint? Sats heller på et karosseri fra første halvdel av 90-tallet, så harmonerer karosseri og drivverk i litt større grad, og med ditt overflødighetshorn hva penger angår så er ikke de få tusenlappene mer et nyere karosseri koster noe problem uansett. La det være en viss merkeknytning mellom drivverk og karosseri, så blir prosjektet mer gjennomført og stilig.

 

Og helt til slutt: tørk av deg alle spor av stormannsgalskap og kom deg ned på landjorda sammen med oss andre, så kan vi kose oss og prate bil uten å ha piggene ute og og skape dårlig stemning her på forumet.

 

Lykke til!

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør etter Knett, det er FAR som snakker! (Jeg kunne hvertfall vært det)

 

Kunne du tenke deg å gå opp til avsluttende eksamen i denne 9-årige doktorutdannelsen din uten å ha tatt de 9 årene på skolebenken først? Neppe!

Men det er bortimot det samme du skal gjøre med denne bastarden av en Manta/Ascona/Cossie/WRC du planlegger å bygge. Du begynner på siste bokstav i alfabetet uten å ha vært innom de 28 andre. Vil du virkelig sette deg selv i en stilling som gjør at du må være avhengig av meget kompetente kompiser og profesjonelle mekanikere for å gjøre den minste ting? Hadde det ikke vært artig å kunne demontere en motor, forstå de grunnleggende prinsippene, lese trimmingsbøker, lese bøker om motorteori, prate med kompiser på likefot, bygge sammen en motor igjen etter ideer du faktisk forstår hensikten med istedet for å klinke til med full pakke med en gang?

 

Og en annen ting: vil du virkelig stappe all denne høyteknologien inn i en Manta forkledd som Ascona bare fordi du synes taket er så fint? Sats heller på et karosseri fra første halvdel av 90-tallet, så harmonerer karosseri og drivverk i litt større grad, og med ditt overflødighetshorn hva penger angår så er ikke de få tusenlappene mer et nyere karosseri koster noe problem uansett. La det være en viss merkeknytning mellom drivverk og karosseri, så blir prosjektet mer gjennomført og stilig.

 

Og helt til slutt: tørk av deg alle spor av stormannsgalskap og kom deg ned på landjorda sammen med oss andre, så kan vi kose oss og prate bil uten å ha piggene ute og og skape dårlig stemning her på forumet.

 

Lykke til!

 

Reodor F

 

 

Takk skal du ha! (fra en som hadde stoooore planer for sin første bil som 15åring)

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg, men ser ingen vits i å diskutere temaet.. Ser ut som om de fleste har sin egen mening.. Og det er helt greit.. Bra kritikk..

 

Men har du bilde av sekvensiell girkasse da? Hvordan ser du forresten at det er H-gir på den?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg, men ser ingen vits i å diskutere temaet.. Ser ut som om de fleste har sin egen mening.. Og det er helt greit.. Bra kritikk..

 

Men har du bilde av sekvensiell girkasse da? Hvordan ser du forresten at det er H-gir på den?

 

På en sekvensiell kasse beveger du kun girspaken fram og bak. Se på giroverføringen. Med litt innsikt ser du att den der beveges på samme måte som vanlig.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en sekvensiell kasse beveger du kun girspaken fram og bak. Se på giroverføringen. Med litt innsikt ser du att den der beveges på samme måte som vanlig.

 

Kan se ut som H-gir ja når jeg ser nærmere etter.. Men fikk beskjed om at dette skulle være sekvensiell.. Hvordan ser overføringen på den sekvensielle girkassen ut da?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår