Gå til innhold

Knett sitt Opel Manta B prosjekt - WRC bygge

Ranger emnet


Knett

Anbefalte innlegg

Beklager Glenn. Men om du studerer giroverføringen skikkelig ser du at den går i en tunell. Ergo, det er ikke plass til at den skal kunne gå sideveis. Vil være kjipt med en girkasse som bare fungerer på 3 og 4 gir. Da man ikke kan ta den til sides og i 1-2-5 eller 6 gir..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så det er fakta at jeg er tilbakestående og mora mi er en hore?!? Og det kommer fra deg som ikke vet hvem jeg er engang.

Du motsier deg selv også.

 

"Akkurat som å si at noen har blå øyne, så MENER jeg at du er tæla i hytta".

 

Da oppfatter jeg det som om at alt du mener er fakta..?

Du får bare deg selv til å virke inkompetent.

 

Men dette er helt O.T, så jeg foreslår at vi ikke diskuterer videre her inne iallefall..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel... lå folk få ha planer da folkens! ;)

 

Men jeg synes du kunne ha skaffet deg noe som lignet på bil før du la ut tråd :)

 

EDIT: JA! jeg drømmer om 400 hk i corollaen min :P og jeg har begynt på noe som kanskje kan ende med det selv om det ikke blir godkjent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier som andre hær jeg også, bynn i det småe!

 

jeg dro rundt å så på biler til mange hundretusen når jeg var 17 år....

 

jo nærmere lappen og 18års dagen kom ble det lavere å lavere summer jeg så på...

 

det jeg endte opp med var en 1979 volvo 244!

 

kjøp en dritbillig bil til å begynne med å kjør ifra deg med den, helt høl i hue med 18 åringer som kjører rundt i biler med "1000"hk å biler til 300000kr...

 

kjøp noe til 5000 å lek deg med det en stund, det kan også være gøy, tro meg! aneglsmili

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert lest Gatebil-reportasjen om WRC Escorten til Hafsengen og drømmer om akkurat det samme, og spesielt de "aktive diffene i magnesium".

Synes oppsettet det var planer om her var nesten helt likt som WRC Escorten nemlig...

Leste riktignok ikke så nøye men.. jaja. Lykke til! kiddie

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier som andre hær jeg også, bynn i det småe!

 

jeg dro rundt å så på biler til mange hundretusen når jeg var 17 år....

 

jo nærmere lappen og 18års dagen kom ble det lavere å lavere summer jeg så på...

 

det jeg endte opp med var en 1979 volvo 244!

 

kjøp en dritbillig bil til å begynne med å kjør ifra deg med den, helt høl i hue med 18 åringer som kjører rundt i biler med "1000"hk å biler til 300000kr...

 

kjøp noe til 5000 å lek deg med det en stund, det kan også være gøy, tro meg!

__________________

volvo 244dl 1979

 

 

 

Du har helt korrekt!

 

xnarkis eller hva du het :hello: sorry tynner gikk i huet på meg.men det er helt sant du sier,man må modne til litt i pappen før man kjøper noe litt utover det vanlige for og klare og ta vare på det.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars gutt. lov å drømme da...

 

men må si det virker ganske fjærnt...

 

start i det små med en billig drittbil.

Jeg har ikke hatt EN bil enda som jeg ikke har hatt planer for, men somregel så blir det med planen, og ikke noe mer.

min første bil var en 1979 kadett c med jimi hendrix på bagasjelokket. den skulle jeg ha cosworth motor og masse hester i. skulle kopiere engelund, og aller helst overgå han. (for de som ikke vet hva engelund er: http://www.engelund-racing.com) Det endte med fattigmannsturbo (spør og du skal få svar), panserlåser ala rally og blått panser med påskriften "john deere"!! hehe.

 

første punkt må jo være å skaffe en bil, og for å lage en interessant tråd så legger man ut bilde av denne bilen. dernest så må man kunne skru. -begynn å plukk frahverandre grassklipperen, gå over til mopeden og så til bilen. du kan jo selvfølgelig være ekspert og mekaniker på et wrc team for alt vi vet, men det gir liksom ikke noe godt inntrykk når du ikke vet hvaslags girkasse du har bilde av engang. om den er sekvensiell eller ikke for eksempel. folk som bygger bil av det kaliberet du prater om har somregel litt snøring på hva som skal til for å bygge nettop denne bilen. nytter ikke å bare finne en ålreit del her og fin girkasse der. du må ha en oppskrift å følge. denne oppskriften bør ha blitt testet av deg selv eller andre før deg, hvis ikke så bør du ihvertfall ha såpass peil at du vet sånn nogenlunde hvordan forskjellige komponenter harmonerer med hverandre... Blir fort litt vel dyrt å eksprimentere når du ikke vet om du er inne på rett spor eller ikke.

 

men for all del, vil du lukke kjeften på alle som klager, så bør du trå litt mere forsiktig, og ha gjerne noen resultater å vise til.

 

 

Jeg kunne også lagt ut en slik tråd -fordi jeg ØNSKER meg en escort mk1 med cosworth motor, men jeg har ikke bilen enda, og velger derfor å vente til jeg har bilen i hus.

hehe :)

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å se at folk har mål og ambisjoner med påtenkte biler, men en bil som det du har planlagt er nesten umulig og få registrert, karosseriet blir for svakt (om du ikke legger ekstremt mye penge i dette), understellet kommer til å bli alt for dyrt det og, og en motor på 7-800 hk koster mer enn det smaker det og, i tillegg skal du ha bremser, og mener du 12000 kr er dyrt for et sett, så er det nesten bare å gi opp planene med en gang da de bremsene du trenger koster en del tusen mer. Og angående den girkassa du har lagt ut bilder av, den er ikke mye sekvensiell, den er H-giret, det ser du på linkarmen inn i girkasse huset (den er linket for å gå sidelengs, og trenger ikke mye plass inne i girkassa for å gjøre dette), du ser det og i selve infestningen til girstangen, den er og ment for å kunne gå sidelengs. Så før du begynner med et prosjekt som aldri vil bli ferdig, så råder jeg deg heller til å begynne i det små, et fint prosjekt du kan prøve deg på er samme karosseri med en C20LET motor (Calibra/Vectra Turbo motoren), dette er det flere som eventuelt har gjort før deg, og det er mulig og godkjenne da andre allerede har fått det godkjent så vidt jeg vet. Da vil du ha nok hester, alt er av stort sett samme produsent og det er trim potensiale i motoren. Dette vil også koste deg en del mindre penger, samt at du har det moro mens du bygger. Jeg ville heller gjort det på denne måten, men det er din tid og dine penger som blir brukt ikke mine, noe jeg er glad for. I allefall vil ikke det budsjettet du har hintet til hittil holde på et sånt prosjekt, for det er ikke bare delene du skal ha, men mye av dette er det profesjonelle mennesker som må montere, bygge og gjøre en hel del til, og dette er ikke billig. Jeg vil ikke virke negativ om deg eller noe, men du burde tenke mer over hva dette egentlig krever, og siden du skal ha en lang utdannelse så er dette større grunn til å begynne å bygge noe annet som ikke krever så mye tid, du sa selv at det er 24 timer i et døgn, men når du kommer hjem fra en lang skole/ arbeidsdag så er man som regel så utslitt at man ikke orker og hoppe rett inn i kjeledressen for å skru bil, kan en del om dette da jeg selv har all skolebakgrunn jeg trenger for å bli bil mekaniker, jeg har også vært lærling på lastebil verksted i 8 mnd, jeg går selv skole nå og vet hva jeg snakker om på den delen av et sånt prosjekt. Men skal som sagt ikke ta fra deg håp og drømmer, kan bli et bra prosjekt, men du må se litt mer realistisk på dette enn det jeg har fått inntrykk at du gjør.

 

MVH en som har lært på den harde måten hvordan det er å snakke for mye før man begynner på noe stort.

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stenger jeg denne tråden til trådstarter kommer med bilder av prosjektet.Hvis det i tilfelle kommer bilder engang så kan trådstarter sende meg eller noen andre moderatorer en pm så skal vi se om vi finner tråden frem fra glemselen igjen og åpner den.Det kan være at de som er moderatorer idag ikke lever da pga alderdom men man kan jo ha et lite håp.

 

Lykke til!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår