Urgolf Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 *løpe bort der bilen står å prøve på akuratt det Kristian sier* Gir rapport når jeg kommer tilbake. Gjør det, så kan du ivertfall utelukke den muligheten hvis det ikke funker;) BTW,Kunne du lagt ut noen bilder av bilen? Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Nappet ut pluggen, skrudde på tenninga, lot den stå i ca 10 sec, skrudde av tenninga, koblet til boksen å kjørte den ut av lageret. Kjørte en god runde på småveiene her for å få temp på bilen, også måtte man teste om det hadde blitt noe forskjell. 2000rpm, 3000rpm, 3500rpm, - ca4000rpm så hopper turtelleren ned til ca 1500-2000rpm og bilen drar ikke mere, men den øker fortsatt farten SAKTE. Hvis jeg så slipper gassen og tråkker den inn igjen fort så drar den som den skal oppover til ca 5000rpm også skjer samme igjen. Skal få sjekket bensintrykket på bilen, også får vi håpe det ikke er noen avansert feil som gjør dette. En annen ting som er; Jeg kan ikke ruse opp bilen heller, med mindre jeg gir ca halv gass, da går det. Hvis den ligger på tumgang, jeg gir flatt så sperrer den på 4000RPM og det høres ut som om den ikke tenner på alle syl lenger, turtelleren blir fjern men den øker samtidig turtallet sakte. Bremsene har jeg ikke peiling på hva det kan være. Pedalen er stein hard og det bremser minimalt også blir den myk og bremser på framhjulene. Bakhjulene låser ikke selv om jeg bremser alt jeg kan heller. *ja på snøføre* Bilder(er bare 3 og kanskje ikke mye helhet i dem, men er bilder :P) http://georgsen.net/urquattro/ Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Nappet ut pluggen, skrudde på tenninga, lot den stå i ca 10 sec, skrudde av tenninga, koblet til boksen å kjørte den ut av lageret. Kjørte en god runde på småveiene her for å få temp på bilen, også måtte man teste om det hadde blitt noe forskjell. 2000rpm, 3000rpm, 3500rpm, - ca4000rpm så hopper turtelleren ned til ca 1500-2000rpm og bilen drar ikke mere, men den øker fortsatt farten SAKTE. Hvis jeg så slipper gassen og tråkker den inn igjen fort så drar den som den skal oppover til ca 5000rpm også skjer samme igjen. Skal få sjekket bensintrykket på bilen, også får vi håpe det ikke er noen avansert feil som gjør dette. En annen ting som er; Jeg kan ikke ruse opp bilen heller, med mindre jeg gir ca halv gass, da går det. Hvis den ligger på tumgang, jeg gir flatt så sperrer den på 4000RPM og det høres ut som om den ikke tenner på alle syl lenger, turtelleren blir fjern men den øker samtidig turtallet sakte. Bremsene har jeg ikke peiling på hva det kan være. Pedalen er stein hard og det bremser minimalt også blir den myk og bremser på framhjulene. Bakhjulene låser ikke selv om jeg bremser alt jeg kan heller. *ja på snøføre* Da ville jeg, som du sier først og fremst sjekket bensintrykket som skal være 6bar ut fra bensinpumpen ved max systemtrykk (bensintrykksregulatur stengt) Ellers skal k-jet`en ha inn 1,5bar på kald motor, og 2,5bar på varm motor... Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvor kan jeg få sjekket dette? Bare kjøre til et lokalt verksted å høre om de gjør det? Burde vel få gjort det på 1 time? (500kr) Har ikke utstyr til å få sjekket det selv. Uansett, Urgolf, kunne du gjort meg en enorm tjeneste å ta endel bilder(gode store og detaljerte) av motorrommet ditt, samt av det som er av vakumslanger rundt fra wgate, turbo, inn i motor osv også lurer jeg på om det skulle sitte en slange (vakum eller trykk) på nedsiden av fordeleren? Samt hvor er turbotrykk måleren koblet til på din biL? Den orginale. Siden motoren er lik burde slik være koblet likt, men jeg vet at det er tuklet med vakumslanger osv i motorrommet :O Så eventuelt sende meg via mail eller legge opp på en webserver eller lignende. Hadde vært UTROLIG takknemmelig. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvor kan jeg få sjekket dette? Bare kjøre til et lokalt verksted å høre om de gjør det? Burde vel få gjort det på 1 time? (500kr) Har ikke utstyr til å få sjekket det selv. Uansett, Urgolf, kunne du gjort meg en enorm tjeneste å ta endel bilder(gode store og detaljerte) av motorrommet ditt, samt av det som er av vakumslanger rundt fra wgate, turbo, inn i motor osv også lurer jeg på om det skulle sitte en slange (vakum eller trykk) på nedsiden av fordeleren? Samt hvor er turbotrykk måleren koblet til på din biL? Den orginale. Siden motoren er lik burde slik være koblet likt, men jeg vet at det er tuklet med vakumslanger osv i motorrommet :O Så eventuelt sende meg via mail eller legge opp på en webserver eller lignende. Hadde vært UTROLIG takknemmelig. Ville fått kjørt den til et lokalt verksted ja, evt. en lokal yrkes-skole på bilfag, de pleier å gjøre dette billig om ikke gratis Ang. bilder kan jeg legge de ut på link her,gi meg noen minutter,så kan jeg knipse en håndfull hvis det hjelper :hello: Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Litt bilder, rotete og fælt og jeg har demotert dysekjølingsviften for lettere og se kabler og slikt... bilde 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Hadde ikke så god tid på meg, så det ble veldig slik "i farten" men håper at det kan være til hjelp... hvis det er spesielle deler du vil jeg skal få dokumentert bedre,så er det bare til å si ifra, så tar jeg bedre bilder Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Tusen takk for det. Hmm, første jeg legger merke til er at lokket på din wgate står med nippelen motsatt vei av min ? Kan det ha noe å si? Også kunne du sjekket om du har en vakumslange inn på en nippel på fordeleren? Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Tusen takk for det. Hmm, første jeg legger merke til er at lokket på din wgate står med nippelen motsatt vei av min ? Kan det ha noe å si? Også kunne du sjekket om du har en vakumslange inn på en nippel på fordeleren? Wastegaten har jeg skiftet, så den sto egentlig orginalt på en S6, derfor annen vinkling på vacuum nippelen, men det har ingenting og si... Og nei,det går ikke noen vacuum slange inn på fordeleren min, men tror noen av de eldre modellene hadde det, litt usikker :wonder Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Hmm, skal ta et bilde etterpå av den nippelen så får du se hvor den er. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Kan forsovidt si det at grunnen til at bilen ikke dro over 4000rpm var pga tumgangsbryteren stod inne til alle tider. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Har du fått solgt ur`n enda a? Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Kan forsovidt si det at grunnen til at bilen ikke dro over 4000rpm var pga tumgangsbryteren stod inne til alle tider. ha ej komt over tråden før skolla ej ha hjelpt dej, ha akkurat samme problem på audien min, skifta tomgangskontakta å alt var bra, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 har akkuratt samme problemet på min urke. sterrer på 4000. men prøvde å koble fra tomgangsbryteren på gasspjeldet.men hjalp ingen ting. og tomgangen blir høyere når jeg kobler den ifra. men den bryteren for fulgass ser ikke ut til å virke. kan dette ha noe å si?? Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 fant du foresten ut hva som var feilen på bremsene?? min er også skam har og har nesten ingen virkning. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urquattro1987 Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Hvis motoren sperrer på 4000 rpm,så skal du bytte kablene fra "datahjernen" til tempsensor i innsuget. de er det brudd i. Har hatt det problemmet på min urq. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.