Gå til innhold

Handleliste for de som skal til med rustfiksing..

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

Holder på å sette opp en handleliste over ting jeg trenger når jeg skal begynne på rusten.. Så hvis noen har noe mer å tilføye/bytte ut, så skrik ut :)

1.Pusse og slipe verktøy... Rondell til både vinkelsliper og drill, slipeskiver..

2.Zink grunning.. til lett overflaterust i karosseriet.

3.Glassfiber-sparkel.. til å reparere småskader med.

Så kommer sand til sandblåser i tilegg, men det tror jeg kanskje at jeg har fra før av :)

Hva tror dere om dette? Handler på ClasOhlson forresten, biltema er ikke her i nærheter enda.

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for noen uker siden slipt ned noen rustflekker på bilen min, etter det tok jeg på et lag biltema zink, + original lakk og 2 lag klar lakk..

men nå ruster det som bare det på de samme plassene, ekstemt irriteranes.

Er det den zinken ifra biltema som suger hardt?

Gjorde dette i en garasje der temperaturen var ca 17 grader, samt at allt i allt gjorde jeg dette på 2 døgn... Og nå må jeg gjøre allt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikke heller innom en lokal lakkerer og spør om 2k epoxy grunning istedet for det biltema zink tullet..OG skal dere sparkle over rust så bruk glassfiber sparkel heller enn vanlig sparkel da vanlig sparkel tar til seg mer vann enn glassfiber..vann-metall=rust;)

Bare ett tips

02 mod a4

x-91mod mx5 FM 1.6turbo til salgs!

x-00- Passat

x-84 mod 244 "lørja"

x-audi coupe

x-honda civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for noen uker siden slipt ned noen rustflekker på bilen min, etter det tok jeg på et lag biltema zink, + original lakk og 2 lag klar lakk..

men nå ruster det som bare det på de samme plassene, ekstemt irriteranes.

Er det den zinken ifra biltema som suger hardt?

Gjorde dette i en garasje der temperaturen var ca 17 grader, samt at allt i allt gjorde jeg dette på 2 døgn... Og nå må jeg gjøre allt på nytt.

SLIPT ned rust :iconsm

Rust skal ikke slipes, bruk sandbåser når du fjerner overflaterust ikke noe annet.

Det finnes to typer mennesker:

De som har Opel Og de som vil ha Opel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

why not?

For uansett hvor dyre/bra produkter du bruker, så vil du få samme problem som e-tanbe.

Eneste forskjellen er at med dyre produkter vil det muligens ta noen uker/mnd ekstra.

Om du sliper så mye av metallet at du må sparkle opp, så holder det muligens noen år. Helt til rusten har fått sparkelet til å løsne, og alt sprekker/faller av i flak.

Selv overflaterust har gravd seg ned i porene til metallet. Eneste måten å fjerne alt er ved sandblåsing.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir definitivt sandblåsing... må sjekke om jeg finner punktsandblåseren bare, hvis ikke kjøper jeg en ny(duger med en den de har hos clasohlson?).

http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.asp&COSID=37D10F7056964762B317741CE3826666814052&CatPath=Eq0q163q177q330&VMAction=&CampPath=Eq0&NoCache=2006-01-19%2023:15:20&SelectedWAG=17968&IsCampaign=N

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunox skal fungere bra det, men til småflekker - kjøp sprayboksen. Jeg angrer fælt på at jeg kjøpte den store flaska som man må pensle på... et slit å rense kosten i tynner og få den fin igjen til neste gang! :rolleyes: Det er verdt å merke seg at brunoxen ikke liker spraybokser, ettersom det er mye løsemidler i de som løser den opp...da begynner brunoxen å sige.. man trenger strengt tatt 2k grunning chicken Og det er så og si ikke slipbart (bare kladder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å fjerne alt er ved sandblåsing.

Eller fysisk fjerne metaller der rusten er med noe nytt. Men kommer jo litt ann på hva det er av rust og hvor

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider