Gå til innhold

Den nye bruksbilen (Volvo 240 DL)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Heihei!

Da har jeg, som flere her inne kjøpt en ny bruksbil :P

Dette er en ganske (desverre) angrepet 240 når det gjelder rust.. Men har fått pussa ned alle bolbler og slikt på kanalene, og sparkla et hull i ene kanalen.. Har også sparkla hele hjulbrønnen på venstre side.. Manglet en god del ned i der ;) Ellers er bilen i veldig fin stand! Alt fungerer kan man si..

Motor er en B200K, og M47 kasse som virker veldig fin :)

Kjøpte den for 2000 kr, og hadde den på EU, feilene var som følger:

-Rust hull i eine kanalen (fiksa med glassfiber sparkel å tectyl;))

-Rust i hjulbrønn (fikset med glassfiber sparkel og tectyl)

-Sjeve bremser bake (må vel skifte kalipere) Tips til andre ting som kan være galt?

-Et gåent belte venstre bak

-Og slakk håndbremse

Dette var alt på en bil til 2000 kr. + at det følgte med 2 splitter nye reflektorer. Som skal monteres i noen strøkne lykter som skal på prosjektet:D

Her er noen bilder av reparasjon "rust", Flere bilder av selve bilen skal jeg se om jeg får lagt ut i morgen.

Fronten

fronteeee.JPG

Raua

raua1.JPG

Heile bilen (kommer bedre)

overblikk bilen.JPG

Motoren

motoreinein.JPG

Dashbord

dashbordeineineinei.JPG

Rusthull + overflaterust på kanal (fiksa med glassF sparkel)

rusthullein.JPG

Tectyl over sparkel

tektylertogsparklakanal.JPG

Kanalen ble fin etter den var ferdig :)

fin svart kanal.JPG

Hjulbrønn (har desverre ikkje bilder før sparkling)

forstesteg hjulbronn.JPG

Masse tectyl

fjerdestegsvarthjulbrunn.JPG

Sparklet utvendig og

andresteghjolbrunn.JPG

Og tectylert

svarthjulbronnutvendi.JPG

Malte likegodt hengerfeste også ;) Slik det ser svart og fint ut!

DSC07079.JPG

Da var rusta fiksa, neste steg blir vel å skifte kalipere bake, slik at bremsene forhåpentlig vis blir rette. Så må Håndbremsen strammes, og skifte et belte.

Da er den klar for skilt :D :D

Ja, for dem som tenker på planer, så finst det et par små planer her også;)

Var tenkt og rulle den knall orange, og sote rutene svart, å ha svarte lister og grill, (muligens netting grill :P spørs kor det ser ut) og sota baklykte.. å senka sef ;)

Flere bilder kommer av den i morgen da det er lyst :hello:

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig du ikke skjønte poenget, men DL = Døds Lat

I know!

Men det driter jeg i! Har en annen volvo også som ikke er fult så lat. Siden denne kun er for kjøring til jobb og andre steder i min hverdag, så spiller ikke dette noen stor rolle..

Men grei å fin bil er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har fått bytta om lykter og ordna til i dag, så nå er fronten "komplett" igjen, har fått på hvite blink også..

Bilde:

hvitfrontbile.jpg

Skifta ratt også (nå mangler jeg bare servo ;))

bilete3993939.jpg

Og til min Store forbauselse oppdaget jeg at det var svarte gulv matter i bilen:D:D:D kiddie

ggghhhhghghghghhg1.jpg

De skal inn i prosjekt bilen :)

Planene for denne blir vel å lakke den lilla tror jeg.. Eneste tøffe fargen jeg kommer på, som kan være fin også :) Lilla med sota ruter.. Og boch senkesett:P Mulig det blir noe felg greier på den også.. for å fiffe den litt opp..

Ang. bremsene så fant jeg ut at eine splinten (den øverste som går igjennom begge bremseklosser) hadde døti ut, slik at den hang bare igjennom den ene klossen på eine sida,, å de klipsa som sitter midt på klossene var borte..

Kan dette ha noe å si på bremse-effekten? Mulig at klossen drar seg skeiv når jeg bremser slik at den ikke tar skikkelig?

Har foresten fikset alt som var feil på EU, mangler kun bremsene. Håper noen har tips til andre ting som kan være galt :) Stempelene i kaliperene går lett inn og ut, klarer så vidt å presse dem inn med fingrene, så siger dem sakte ut igjen.. Så dem sitter vertfall ikke fast :cocain:

Tips mottas med stor takk! aneglsmili

:usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store framskritt ser ej ja:D

hadde ej våre dej so hadde ej tenkt litt på motoren. kan no ikkje vere låv å kjøre med 2L på en 240:P hehe..å so med den gode K forgasseren :???:

kan få V6aren i 264a ej ska ha:P..

eller få inn ett kvart so bejynder med B23xx

må få litt futt i bilen da:D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider