Gå til innhold

Den nye bruksbilen (Volvo 240 DL)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Selv er jeg ikke videre betatt av mange av disse modifiserings-prosjektene, men meg om det... Derimot er jeg interessert i modellhistorikken. Betegnelsen 240DL (med null og DL) er faktisk ganske sjelden. På norske biler skal den i prinsippet bare forekomme på 85-modellen. På årsmodellene 1975-82 heter det 242/244/245DL, på 83-84 heter de tilsvarende typene (med B21A) som oftest bare 240 (uten bokstaver). Så er det 240DL 85 (med B200K). Fra 86 og oppover er det stort sett bare 240GL og enkelte "finere" betegnelser.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store framskritt ser ej ja:D

hadde ej våre dej so hadde ej tenkt litt på motoren. kan no ikkje vere låv å kjøre med 2L på en 240:P hehe..å so med den gode K forgasseren :???:

kan få V6aren i 264a ej ska ha:P..

eller få inn ett kvart so bejynder med B23xx

må få litt futt i bilen da:D

He du en hissi motor til mej da? :P

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Ikke så galt detta, ingen rustsveising på bruksbilen nei.. hehe, 2000-kroners bil, da er det jo greit med litt jalla mekk. Du begynner å få bra med biler nå syns jeg. Hva skal du bruke 245'en til da? syns du er flink til å gjøre bra kjøp jeg, for de du har nå har du jo ikke gitt allverden for, og de ser jo ikke så veldig stygge ut. Bra valuta for pengene :) Syns du er flink jeg, det skal du ha! Venter bare på Turbo'n nå så :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så galt detta, ingen rustsveising på bruksbilen nei.. hehe, 2000-kroners bil, da er det jo greit med litt jalla mekk. Du begynner å få bra med biler nå syns jeg. Hva skal du bruke 245'en til da? syns du er flink til å gjøre bra kjøp jeg, for de du har nå har du jo ikke gitt allverden for, og de ser jo ikke så veldig stygge ut. Bra valuta for pengene :) Syns du er flink jeg, det skal du ha! Venter bare på Turbo'n nå så :)

Hey!

Tja, har en liten bilpark kan du si :P Har Sedan GLE, Stv GLE og Sedan DL :P

Men denne her, "arbeidsbilen" har blitt kone bil :D Dama har knabba den, så da måtte jeg ha meg ny bruksbil, og da ble det den stasjonsvogna.. :) Fin den, men er et par ting som må orndes.. men nå har hans michael og en til delebil, av samme type, så der kan jeg hente siste rest tenker jeg ;) Mangler bare et skikkelig tak trekk. Det er lakka med spray boks :ratatatat

Men vet om en på jobb som har et og så. Så er det noen lister. Hehe.

Turboen går sin gode gang. Toppen er av og litt slikt.. skal bare få satt den sammen igjen, da er den klar tror jeg.. Må ha et 940 turbo manifold for bedre flow :P og montere på E insuget, var ikke det slik? Da tenker jeg at jeg har det.

Har jo fått mange kule ting fra USA også, så har troen på at denne bilen blir en smule spesiell :D Og det er jo forholdsvis det jeg vil den skal bli ;)

Takk for "creed" :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Hvordan er det med "konebilen" for tiden da?

Blitt noen "konebulker" på den? aneglsmili

Den har blitt ganske fin synes jeg, har blitt lakka rød osv..

Den går fint som kone bil, kona er ikke slik som driver å bulker, hu kan å kjøre ;)

DSC00122.JPG

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er senka på bilde der, men med 35mm senkesett.. gidder ikke å bruke 1700 kr på senkesett til konebilen.. Tror nåk den forblir slik den er nå.. Er ikke så glad i å kappe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider