Gå til innhold

Digifiz problem løst !

Ranger emnet

Nedi

Anbefalte innlegg

For en tid siden så postet jeg bilde av min digifiz som ikke fungerte, dette til tross for at tyskerjævelen jeg kjøpte den sa den skulle funke.

så her så den ut

DSC01761.jpg

den forrige (orig) jeg hadde fikk litt sprekker i displayet og sluttet å lyse noe som helst. ingen info.

SÅ ! jeg leverte dritten til sony rep. butikk her i bergen og etter å ha loddet på strømplaten, erstattet en motstand og skiftet samtlige lyspærer så fungerer det!

prøvetest i går og i dag blir den satt i, bilder kommer.

så til dere som har en ikke fungerende digi, gi den til noen som driver å fikser på mercedes sine instr (de har visst hatt litt trøbbel med de)

så, tilleggspm

hvordan får jeg opp bakluken min ? låsen på utsiden reagerer ikke, sentrallåsen får den ikke opp og nøkkelen passer ikke.

førerdøren min henger litt for mye, hva må byttes?

mvh Nedi

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du for å få det fikset?

Kanskje jeg må sende min til samme plass som deg? Eller mine to - så kan de bygge ett fungerende? :p

Hvis førerdøren henger kan du legge en stor kopp (fra koppnøkkelsett, ikke kaffekoppen:p) i den nederste hengselen og lukke døra forsiktig...presse litt imot...da fikser det seg. Det funka iallefall på min.

Tror det ligger en "fix" på dette på http://www.golf2.dk

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, får se....har enda ikke bestemt meg for om jeg orker å bruke penger på å fikse det, har jo allerede kostet meg noen kroner... og jeg har jo liggende ledningsnett til analoge instrumenter, samt et 16v instrument...

Har man noen form for garanti for at det faktisk lar seg gjøre å få det i stand?

Takk for tipset anyway, får la idéen snurre litt og se hva jeg velger å gjøre.

Edit:

Forresten, hva var de nøyaktige symptomene på ditt? Bare at det så sånn ut som det der? Hos meg er det nemlig mye mindre "lys" i de digitale greiene (alle de andre varsellampene o.l. funker) men når det har stått på en stund begynner det å blinke i det digitale...dessuten varierer blinkingen alt etter om jeg har på hakk 1 eller 2 på kjørecomputeren...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomene mine:

lite lys i displayet

blinking, slo seg av og på

"insp" lyste mellom hver gang den slo seg på, sånn som når du starter opp bilen

det høres ut som om du har en haug med lyspærer som skulle ha vært byttet, samt at du trenger å få loddet opp diverse kontaktpunkter på strømplaten. UANSETT! send det til bergen, bruk de pengene det evt koster for om du ikke er interessert i å ha det selv så er det salgbart for 3-4tusen på ebay!

jeg anbefaler deg å få det ordnet, det er spesielt og særdeles få som har det..

jeg hadde ikke noe garanti men tok sjansen, han som fikset vet hva han driver med og et er grenser for HVA som kan medføre at det ikke funker. er tross alt bare ei strømplate som leverer info til ett display =)

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke lyspærene som må byttes....men er mindre lcd-celler eller hva jeg skal kalle det som lyser....men kanskje jeg skal koste på meg å få det fikset...får se....frister litt å ha noe som ikke alle andre har da...når jeg først har ledningsnettet og alt for det installert i bilen. T.o.m. riktig tankmåler.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette digital intrumentet?! er det noen toppfart på det? altså? stopper det på en viss km/h ?

er det samme tilkobling på dette som på hvilken som helst golf? (de to breie kontaktene) eller trenger man masse annet ræl for å få det til å fungere.?!

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfart mener jeg er 299km/t (når man slår på tenningen og digifizen på en måte "nullstiller" seg lyser det 299 i speedoen..)

Er helt andre kontakter ja, dessuten har disse ingen speedometerwire, men går på kabel.

En annen ting er at bensinpumpen - eller rettere sagt tankmåler - har en annen tilkobling, og ved å bruke en "vanlig" tankmåler vil den aldri vise rett...

Finnes også i to utgaver, 7000rpm og 8000rpm. 8000rpm-utgaven mer skjelden enn 7'ern, og dermed dyrere.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å faan.. jaja..

da får man lage digitalt selv da! :)

eller, hvilken tankmåler må man ha fra da!? kan man bruke det som sitter på 16v? eller er det et helt eget ledningsnett for biler med digitalt speedo?

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha en tankmåler som er til digifiz, med mindre man kan leve med feil tankmåler. Cheron her på forumet gjorde det, han bygde også om ledningsnettet til en 16v som hadde analoge instrumenter slik at det virket. Går vel greit om man vet litt om bilelektro og har gode koblingsskjema.

Som både jeg og Nedi har erfart virker det som disse instrumentene ikke tåler alderen så godt...mitt er tross alt 17 år gammelt (fra en 89)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider