Gå til innhold

Nissan Skyline godkjent på ordinært vis!!!


bmw335

Anbefalte innlegg

det var det jeg regnet med...men uansett..GTR blir fortsatt et skjeldent syn på veien.GTR'n til en kompis av meg var vel en av de første i landet som fikk skilter.Denne er ikke tatt in på motorhistorisk grunnlag men på en eller annen untaksregel.

 

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, en her på sørlandet var først. første bilen til jsi. kan si den holder til i vest agder nå. mer vil ikke eieren avdekke, og det Respekterer jeg ;)

 

den bilen til kameraten din har vært i noen oppslag i bl. annet motorborsen osv!? er nok regget etter unntaks regelen, hvor alt skal være originalt,eller minimalt moddet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh..nei..den har vært i noen blader ja men ikke i motorbørsen.Han tok inn 2 skyliner til Norge i 2004.En R33 GTR og en R34 GTR. R33'n var nummer to i Norge med skilt,den første var i fra Vennesla,en sølvgrå en.R34'n er den eneste i Norge med skilt.Han beholdt R33 selv og solgte den andre til en kamerat av seg. kikk i Max power nr.4 2005,der har du den.

 

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh..nei..den har vært i noen blader ja men ikke i motorbørsen.Han tok inn 2 skyliner til Norge i 2004.En R33 GTR og en R34 GTR. R33'n var nummer to i Norge med skilt,den første var i fra Vennesla,en sølvgrå en.R34'n er den eneste i Norge med skilt.Han beholdt R33 selv og solgte den andre til en kamerat av seg. kikk i Max power nr.4 2005,der har du den.

 

G-Man

 

 

stemmer med vennesla ja. var max power jeg leste i. kjøper mbørsen ukentlig så surret litt ;) jækla fine de 2 bilene til kameraten din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda..det er noe helt annet enn Evo'en min.Kan vel kalle det for....mye morro for mye penger..lol.Vi har kjørt endel sammen og selv om Evo'en går godt så har den ikke sjangs fra 100 km/t og videre opp..min butter på 255 Km/t..han legger in 5. gir i 260..gøy er det i alle fall.Skal bli morro og kjøre mot han i Autotuning feltet på gardermoen i april.Da får vi se om han kan ratte bilen og..:)

 

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der.Men en av grunnene til at det ikke er så mange Skyliner i Norge er det at de ikke er typegodkjente i Norge.Jeg kontaktet toll og avgifts direktoratet med spørsmål om hvorfor det ikke var "mulig" å få skilt på en Skyline i Norge hvorpå han svarte dette.: Bilen er ikke typegodkjent,det er ikke en treveis katalysator på bilen og frontlysene er ikke riktige for høyrekjørte veier. Da forsto jeg ganske kjapt at dette ville bli en papirmølle uten like og droppa hele Skyline GTR drømmen.

Dette var i 2003.

 

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-Man, begge bilene til han kompisen din er registrert på motorhistorisk. kiddie

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke R33 GTR'en..den er registrert på en untaksregel. Hva R34 er vet jeg ikke.Men uansett så vil det bli vanskelig om ikke umulig å få registrert flere GTR' i Norge.

det står i vognkortet til Steinar at bilen er regga på en untaksregel. Tror jeg vet dette bedre enn deg..no offence.

 

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke R33 GTR'en..den er registrert på en untaksregel. Hva R34 er vet jeg ikke.Men uansett så vil det bli vanskelig om ikke umulig å få registrert flere GTR' i Norge.

det står i vognkortet til Steinar at bilen er regga på en untaksregel. Tror jeg vet dette bedre enn deg..no offence.

 

G-Man

 

 

Det er fult mulig og gjøre det samme med GTR som gutta på Need4speed har gjort med GTS T. Koster masse penger, men er jo verdt det. Det er jo helt konge å ha en bil uten begrensninger....... Når det er snakk om å gjøre noe for å få Skyline tilgjenglig for oss normale så må jeg si at PC og kompani har gjort det alle seriøse impotører skulle ha gjort!!!! TA KOSTNADEN MED Å FÅ BILENE GODKJENT PÅ ORDINÆRT GRUNNLAG!!! Å registrere en bil på untaksregelen kan ALLE klare å gjøre...... kiddie

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som tror dette med unntaksregelen ikke skaper begrensninger for bruk og ombygninger legger jeg med regelen:

 

§ 1-15. Spesielle unntak for bil

 

Bil som er i den utførelse den ble levert fra fabrikken (original utførelse) er unntatt fra kravene i denne forskrift såfremt det fremlegges registreringsdokumentasjon eller dokumentasjon fra fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium som viser at kravene for godkjenning i annet EØS-land eller USA er tilfredsstilt, jf. § 3-1 nr. 8 og § 6-11 nr. 4. Bilen må imidlertid ha lykter med farge som angitt i kapittel 28.

Unntaket etter første ledd gjelder uavhengig av om bilen tidligere har vært registrert i annet land. For bil som tidligere har vært registrert gjelder de krav som gjaldt på tidspunkt for registrering. Bil som ikke tidligere har vært registrert må tilfredsstille de kravene som gjelder når bilen fremstilles for godkjenning i Norge, eventuelt godkjenningstidspunkt i annet land hvis dette kan godtgjøres.

 

Må også nevne at alle andre Skyliner regget i Norge til nå er KUN 3 SETERE!

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart det der..R33'n til kompisen min er regga for 4...

 

G-Man

 

4 stykker som veier 55 kg pr pers og bagasjen må stå igjen....? Kan sitte 5 også i den om ikke vekta overskrider tillatt totalvekt. Max 275kg på passasjerer. :cocain:

 

Biltilsynet gjør forskjell tydelighvis... Men som sagt er det vekten som bestemmer! Heia Norge babyhmm?

 

Det som er helt sikkert er at grunnlaget Need4speed godkjenner bilene på kan man pakke bilen full, stue inn 5 voksene og til og med ta hengeren etter på slep om du er gal nok til å montere hengerfeste på kjerra;) (siste avsitt er humor for de som ikke tok den)

 

Her selv sett vekt papirene fra gutta.

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår