pkarnt Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Noen som har noe erfaring med denne: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=152 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Jeg har en sånn en.....er veldig fornøyd! Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet Mai 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2003 Har 700.5... anbefales meget... fikk foresten topp karakter i lyd & bilde Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pkarnt Skrevet Mai 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Ok..kanskje jeg må ha meg en sånn. Ser den er oppgitt til 4*50 + 1*200 watt rms. Hvor tykk strøm og jordkabel trenger jeg til denne? Originally posted by InFlames Har 700.5... anbefales meget... fikk foresten topp karakter i lyd & bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by pkarnt Ok..kanskje jeg må ha meg en sånn. Ser den er oppgitt til 4*50 + 1*200 watt rms. Hvor tykk strøm og jordkabel trenger jeg til denne? Med tanke på at du kan koble den slik at den trekker 700w RMS, ville jeg valgt 25mm2. Den trekker tross alt 50Ampere. Ikke legg for tynn kabel, da det vil gå ut over ytelsen. Tynnere ledning, har høyere motstand, og da vil du faktisk miste effekt. Samme gjelder med koblingspunktene. IKKE juks her. Slip rundt kontaktflaten til jordingsledningen. Helt ned til metallet. Skru skikkelig fast. Pass på at du får klemt på kabelskoene skikkelig. Har du ikke tilgang på ordentlig kabelskotang, så sjekk med de du kjøper utstyret av. Få dem til å klemme på skoene. Dårlig arbeid med power-kabling av forsterkere er kritisk. Som i værste fall tar livet av både forsterker og høytalere. Legg inn litt innsats her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Dårlig arbeid med power-kabling av forsterkere er kritisk. Som i værste fall tar livet av både forsterker og høytalere. Legg inn litt innsats her. Cd spilleren kan ryke i det vel dårlig jording og.. da trekker forsterkene jord gjennom signal kablen og det liker ikke cd spiller så mye...... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pkarnt Skrevet Mai 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2003 Takker for svar. Lurer bare på en liten ting til. Hvor stor sikring bør jeg bruke på strømkabelen ? (50 amp siden forsterkeren trekker 50 amp eller noe mindre ?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by pkarnt Takker for svar. Lurer bare på en liten ting til. Hvor stor sikring bør jeg bruke på strømkabelen ? (50 amp siden forsterkeren trekker 50 amp eller noe mindre ?) Minimum 16mm2. Har du muligheten til å legge større, så er ikke det å forakte. Personlig hadde jeg lagt 25mm2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by Bisarre Minimum 16mm2. Har du muligheten til å legge større, så er ikke det å forakte. Personlig hadde jeg lagt 25mm2... var kanskje ikke akurat det han spurte om da!! Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by D-1 var kanskje ikke akurat det han spurte om da!! Oi... Skulle kanskje ikke tatt den siste lobotomeringa...:rolleyes: Om du kun har den ene forsterkeren, så legger du enten 50A sikring, eller ett hakk større. (60A) Har du flere forsterkere, så legger du sammen fra de forskjellige, og tenker likt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pkarnt Skrevet Mai 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Takk for hjelpen her. Da er forsterkeren montert(puh,mye kabler å holde styr på), og alt funker som det skal. Første gang jeg har effektforsterker i bil faktisk og det er jo helt rått i forhold til hva jeg er vant til. Hadde litt dynamostøy, men har fått bort det verste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg