eyzo Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Hei Monterte i forsterker og sub i bilen min igår.. Funker fint bortsett fra uling i høytalerane som følger turtallet på bilen.. Er motoren av så er det vekke.. Så er det dynamo støy her? Signal kabelen krysser noen strømkabler i bagasjen, er bare en midlertidlig løsning jeg har gjort til jeg får i en annen sub. Ellers er de på hver side av bilen. Den er av høy kvalitet, 700kr for 5 meter. Skal på bjorli om et par timer, vil ha vekk ulingen.. hva skal jeg gjør? Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Krysser de bør du fikse dette før noe annet prøves . Støy kan du også få om signal kabelen ligger ved jord kabelen . Hadde en bil der kablene lå sammen ca 10cm, løfta kabelen og ulinga ga seg . Her la jeg aluminiums folie rundt kabelen og det ble borte . Men unngå kryssing av kablene om du kan . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Har lakt aluminiumsfolje rundt hele kabelen der den krysser strømkabelen. Forsatt like mye uling, blir sprø :b Løfter rca kabelen vekk fra stømkabelen men forsatt uling. Noen andre triks? Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 støyfilter på signal-linja? er vel helst et problem på eldre biler, men..:S Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Flyttet om bak i bagasjen slik at Strøm/jord og høytaler kabel var langt fra signal kabel.. Det var det som skulle til :) Merkli ulinga ikke forsvant når jeg bare løfta den vekk.. men men.. Men etter jeg var ferdig å koble opp igjen lyste RCA Open dioden på forsterkeren til suben min samt Power dioden lyste ikke som den gjor før? Hva betyr det? Suben spiller den, men ikke så bra som den gjor før jeg flyttet litt om. Syns vertfall jeg.... Bilde: http://home.no/eyzo Hva betyr de rail diodene btw? Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Krysser de bør du fikse dette før noe annet prøves .Støy kan du også få om signal kabelen ligger ved jord kabelen . Hadde en bil der kablene lå sammen ca 10cm, løfta kabelen og ulinga ga seg . Her la jeg aluminiums folie rundt kabelen og det ble borte . Men unngå kryssing av kablene om du kan . Mvh Nå skal ikke jeg vedde hatten eller noe, men å krysse kabler er vel ikke det verste.. Hvis de ligger parralelt, så er det vel verre.. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Flyttet om bak i bagasjen slik at Strøm/jord og høytaler kabel var langt fra signal kabel.. Det var det som skulle til :) Merkli ulinga ikke forsvant når jeg bare løfta den vekk.. men men.. Hmm.. gjør det noe at signal og høyttalerkabel ligger sammen da? Har du lagt strøm, jord og høytteler sammen, så skjønner jeg ikke helt at støyen kunne forsvinne.. eller har du lagt kabler på tre steder i bilen? jord, og strøm på et sted, høyttalerkabel alene, for så å legge signal alene på enda et sted? Kom til å tenke på en ting til.. gjør det noe at jord ligger sammen med høyttaler eller signal? Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Har lakt aluminiumsfolje rundt hele kabelen der den krysser strømkabelen. Forsatt like mye uling, blir sprø :b Løfter rca kabelen vekk fra stømkabelen men forsatt uling. Noen andre triks? ok, nå skal proffesoren svare :) hehe du og mange andre med slike problemer bør fikse opp jordingen både til batteriet, mellom chassis og motor, noen dynamoer har egen jording fiks denne om du har det, jordingen til forsterkeren bør være noe kraftigere en plusskabelen, jordingen til spilleren bør gå kortest mulig fra chassis til "chassis" på spilleren.. Dette blir en oppgradering fra orginal jordingen som i de fleste eldre (noen nyere) biler ikke har tatt hensyn til slike kommende problemer. kjøp kraftige kabler for bruk til Gods, da blir du i de fleste tilfeller kvitt alt støyproblemer.. ps: jeg pleier ikke ta så mye for å fikse slike ting :) hehe edit: til dere som er litt late :) hehe hvis du ikke er så gira på å fikse alt på en gang, prioriter jordingen først, for det er der strømmen kommer fra!! plusskablelen er viktig den og, men der renner strømmen uten problemer (forsterkere) foran seg rett ned i batteriet :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Nå skal ikke jeg vedde hatten eller noe, men å krysse kabler er vel ikke det verste.. Hvis de ligger parralelt, så er det vel verre.. Er vel ikke snakk om hva som er verst. kan bli støy av det også og det burde jo du vite eller ?? At de ikke skal ligge paralelt hadde han fått med seg om du leser starten av tråden . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Har også opplevd tilfeller der kunder har lagt delefiltrene inni dasjbordet og de har plukka støy fra elektronikken . Flytta de så var støyen vekk . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Har også opplevd tilfeller der kunder har lagt delefiltrene inni dasjbordet og de har plukka støy fra elektronikken . Flytta de så var støyen vekk . Mvh Det er fordi spolene "tiltrekker" seg støy.. så det er vanlig, ja.... Derfor bør man aldri montere passive filtre inne i dashen.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Er vel ikke snakk om hva som er verst. kan bli støy av det også og det burde jo du vite eller ?? At de ikke skal ligge paralelt hadde han fått med seg om du leser starten av tråden . Mvh Skjelden eller aldri blir det støy ved og krysse kabler (Krysset bør være "rett").... MYE værre når de ligger ved siden av hverandre.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Aluminiums folie kan også funke som en "antenne", akkurat som som en "alt for bra phonokabel" kan funke som en "antenne" og tiltrekke seg støy. Jeg har vært borti at støyen ble borte med å bytte ut en DYR phonokabel mot en billig phonokabel som nesten ikke hadde skjerming. Men, uansett det mest vanlige grunnen til støy (dynamostøy) er jordingsfeil eller alt for dårlig jord... Eller at kabler ligger for tett inntil hverandre Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Det er fordi spolene "tiltrekker" seg støy.. så det er vanlig, ja.... Derfor bør man aldri montere passive filtre inne i dashen.... Hehe.. jess.. Gjett hvem som har gjort dette, og har støy i bilen! Joda, det er meg! Får kanskje vurdere å flytte de inn i dørene da.. visste ikke at det hadde så mye å si!! Men takk for indirekte hjelp! :) Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Skjelden eller aldri blir det støy ved og krysse kabler (Krysset bør være "rett").... MYE værre når de ligger ved siden av hverandre.... Morsomt " nesten aldri " når jeg har hjulpet personer med dette problemet så er det slik . Og i et tilfelle var det dårlig kvalitet på signalkabelem, men har også sett dette i bil med kabel av bedre kvalitet . Er vel det personen spør etter, ting som kan lage støy i bilen hans . kiddie Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg