Gå til innhold

Passer "Slungdiff" i 1031 aksel???

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Fikk kontakt med en swenske i dag som skulle selge en volvo original "Slungdiff" med drev og alt. Var alt som skulle være inne i klokka. Men passer denne i 1031 akselen min? 240 ble vel bare levert med lamelldiff eller antispin som døm kalte det. Den berømte "slungdiffen" ble vel bare levert på 7/940 Turbo.. Noen som vet dette???

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke standard nei. Fikk 960 med både 1035 og 1045 aksel. Med og uten...

 

sitter i dette minutt å leser at iallefall 960 91-94 med 6er motor had diffsperr som standardutrustning..

98 mod s/v90 med 180 hesters 3,0 liters motorn hadde også diffsperre som standardutstyr.

 

som du sier,ikke standard på alle nei,men på gammle 960n er det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter i dette minutt å leser at iallefall 960 91-94 med 6er motor had diffsperr som standardutrustning..

98 mod s/v90 med 180 hesters 3,0 liters motorn hadde også diffsperre som standardutstyr.

 

som du sier,ikke standard på alle nei,men på gammle 960n er det det.

Står ihvertfall oppført med både 1035 og 1045 i Volvo bøkene mine. Kan hende at alle 960 med 6er kom med det standard el. Men man fikk begge deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde jo både stiv og delt aksling da.har sånn oversikt over årsmodell vs årsmodell ifra volvo..der jeg fant infoen.

Yepp, men 1035 og 1045 er delt og 1031 og 1041 er stiv aksel. På nyere MultiLink 2 er det 1055 og 1065. Det høyeste tallet angir at det er automatisk diffsperre.

OT: På Dahlbäk(?) Poloen sitter det 960 diff hus. Ifølge han var disse j**la sterke:D Så da gjenstår det å se...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle ha 3500SEK for alt som bor inne i klokka. Det med at den ikke funker over 40km/t er jo noe det går å ordne på. Noen svensker som shimsa den om så den funka opp til 120 eller noe. Var lettvint i allefall, snakk om å legge inn ei tykkere skive eller noe. Men er den god til sladding? Åssen er den i forhold til lamellsperre?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp den der for 3500 SEK!!!

da kjøper du heller FLETT NY truetrac, som tåler mer hjuling, fungerer bedre, etc.

samt da er den NY.

 

http://www.reiderracing.com

dana 30 rear..

 

ps. om du har el speedo, må du dreie på diffen.

locked på forumet sier at kompisen hans kappet tonehjul i to og punktet det sammen utenpå diffen, uten å dreie.

 

jeg vil dog ikke stå god for det tipset.. snakk med locked evnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært bedre med ei skikkelig sperre ja.. Dreiing er ikke noe stress, har ikke dreiebenk for å se på den, må bruke ho litt også. Er truetrack noe fin å sladde med a??? Er grønn når det gjelder sånt noe..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår