polojenta Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 lurer på noe ang alarm.. om jeg selv kjølper alarm fra feks mekonomen, bilekstra osv, og får et godkjent verksted til å montere den.. blir det godkjent da? eller MÅ jeg kjøpe alarmen hos de som skal montere den for at det skal bli godkjent? tenker bl.annet på billigere forsikring... håper på svar :peace: Siter Møkkarust:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 For å få alarmen godkjent holder det vel at den er FG-godkjent. Tror ikke det spiller noen rolle hvem som monterer den. Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 For å få alarmen godkjent holder det vel at den er FG-godkjent. Tror ikke det spiller noen rolle hvem som monterer den. Nei, det må være et verksted som er fg godkjent for montering av alarm for at den skal bli forsikringsgodkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Behøver ikke nødvendigvis være ett verksted som monterer. Den som monterer må ha kurs og være godkjent montør. Er den del som monterer på fritiden for venner og kjente mye rimeligere enn verksteder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 For å avklare: BÅDE alarm og montør må altså være godkjent, det holder ikke at en av delene er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 jepp Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polojenta Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 ok.. da satser jeg likegreit på godkjent alarm og godkjent montør..selv om det koster masse mer..:/ Siter Møkkarust:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 koster det ikke rundt 3,5-4 lapper eller noe å få montert på feks bilradiospesialisten? det er faktisk en del arbeid å legge opp alarm,brukte en god del timer på min. er som regel ikke så mye å hente på forsikringa,men er et must hvis en har anlegg:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 hørte noe om at alle koblingen måtte være loddet, så skulle alt være ok, godkjent. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Det er nok likegreit å satse på FG-godkjenning på både alarm og montør ja. Tross alt vil nok ikke forsikringsselskapet gi deg noen fordeler dersom ikke er tilfellet. Hva angår resten av befolkningen er det ingen forskjell. Folk ignorerer dem samme om de er FG-godkjente eller ikke. EDIT: Sist jeg forhørte meg hos Bilradiospesialisten skulle de ha ca. 3500,- for alarm inkl. montering. Helt standard bilalarm uten noe ekstra. Annet utstyr som sentrallåsstyring, ekstra sensorer osv. kommer altså i tillegg. Ikke noen gal pris i mine øyne ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polojenta Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 EDIT: Sist jeg forhørte meg hos Bilradiospesialisten skulle de ha ca. 3500,- for alarm inkl. montering. Helt standard bilalarm uten noe ekstra. Annet utstyr som sentrallåsstyring, ekstra sensorer osv. kommer altså i tillegg. Ikke noen gal pris i mine øyne ihvertfall. det var jo fin pris! men noen som vet om dette ligger i drammen el i nærheta? Siter Møkkarust:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Bilradiospesialisten har bare butikker i Trondheim, Kristiansand, Sandnes og Bergen er jeg redd. Men det burde da være noen på forumet fra Drammensområdet som kan hjelpe deg med å finne en montør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slegga Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 det var jo fin pris! men noen som vet om dette ligger i drammen el i nærheta? Hvis ikke har du jo G-myhren på carl berner i Oslo.Oslo Speedometer service på torshov er bra. Begge bruker defa og er godkjent. tror speedometer service er bra og billig Tror egentlig ikke forsikrings selskapet bryr seg hvem som installerte alarmen , så lenge den er godkjent, og du sier at det var der, når du kjøpte bilen. Siter Mercedes slk 230 kompressor focal,2x audiosound, cadence 15" the beast, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 jeg kan montere den jeg..!! hvis du kjøper defa da. har kurs og alt i orden.. og bor i drammen!!! Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Fortell om kurset, hvor hva, og hvordan? Veldig interessert og være 'godkjent' montør.. =p Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg