Gå til innhold

alarm

Ranger emnet

polojenta

Anbefalte innlegg

lurer på noe ang alarm..

om jeg selv kjølper alarm fra feks mekonomen, bilekstra osv, og får et godkjent verksted til å montere den.. blir det godkjent da?

eller MÅ jeg kjøpe alarmen hos de som skal montere den for at det skal bli godkjent?

tenker bl.annet på billigere forsikring...

håper på svar :peace:

Møkkarust:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok likegreit å satse på FG-godkjenning på både alarm og montør ja. Tross alt vil nok ikke forsikringsselskapet gi deg noen fordeler dersom ikke er tilfellet.

Hva angår resten av befolkningen er det ingen forskjell. Folk ignorerer dem samme om de er FG-godkjente eller ikke.

EDIT: Sist jeg forhørte meg hos Bilradiospesialisten skulle de ha ca. 3500,- for alarm inkl. montering. Helt standard bilalarm uten noe ekstra. Annet utstyr som sentrallåsstyring, ekstra sensorer osv. kommer altså i tillegg. Ikke noen gal pris i mine øyne ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Sist jeg forhørte meg hos Bilradiospesialisten skulle de ha ca. 3500,- for alarm inkl. montering. Helt standard bilalarm uten noe ekstra. Annet utstyr som sentrallåsstyring, ekstra sensorer osv. kommer altså i tillegg. Ikke noen gal pris i mine øyne ihvertfall.

det var jo fin pris! men noen som vet om dette ligger i drammen el i nærheta?

Møkkarust:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo fin pris! men noen som vet om dette ligger i drammen el i nærheta?

Hvis ikke har du jo G-myhren på carl berner i Oslo.Oslo Speedometer service på torshov er bra. Begge bruker defa og er godkjent. tror speedometer service er bra og billig

Tror egentlig ikke forsikrings selskapet bryr seg hvem som installerte alarmen , så lenge den er godkjent, og du sier at det var der, når du kjøpte bilen.

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider