Gå til innhold

Kjøp av Impreza

Ranger emnet

Jonaldo

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe denne som familiebil.....

Noen som har positive/negative tanker om dette?

Vær helt ærlige! Hva bør jeg se etter når jeg skal kikke på den. Spesielle svakheter? Hva er mulighetene for å få litt mer "trøkk" under panseret?

Flere bilder av bilen her

Haster litt siden jeg håper å kikke/kjøpe i løpet av helga......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke farlig....Jeg er nybilforhandler for Subaru på Kongsvinger, og Impreza er ingen skummel bil å kjøpe. Den faller veldig lite i pris og har ingen spesielle svakheter. Men en ting man får med på kjøpet er ganske mye hjul/drivverkstøy...disse bilene er lite isolert for støy, noe du vil merke ved prøvekjøring. Men som sagt ett veldig sikkert bruktbilkjøp på en bil som du elsker på vinterføre.

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo greit ut dette. Mye styr å etterisolere for å dempe støy?

Er avhengig av å få plass til barnevogn og diverse, men det ser ut som det er ok plass baki i forhold til andre biler i samme kategori.

Er det konstant 4x4, kan man velge eller er det elektronisk styrt?

Hva syntes du om denne annonsen da? Pris, KM, utseende, utstyr osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driftssikkerheten er på topp, minimalt med problemer med disse bilene. Permanent 4WD med 50/50 fordeling, veldig sikker/leken/kontrollerbar på glatt føre. Pga en del tap i drivverket blir den nok ingen rakett med 2-literen, men går greit nok. Trimming tror jeg er bortkasta, motoren sover nok ganske dypt og krever kraftig behandling for å våkne.

Er en del støy, spesielt fra hjulbuer og bakluke. Hjelper kanskje å skru ut litt plastikk og legge isolasjon på undersiden. Clutchen kan være et svakt punkt, spesielt om den er kjørt av gamlinger som slurer mye.

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...