Gå til innhold

granadaene mine...

apriliab0y

Anbefalte innlegg

mornja!=)

jeg har akkurat kjøpt meg to granadaer, en 83mod 2.3L og en 85mod 2.3L, har ikke sett dem selv enda annet enn på bilder, men ser rimelig bra ut utvendig, skal vel få gjort no morsomt med denna til jeg blir 18 vel... =) skal hente dem neste helg.. :D han skulle ha 7000,- for begge, men så kom vi fram til 4500,- + en 82mod sierra 2.0L GL som jeg har stående.. trenger litt tilbakemeld. her nå om hva dere trur....

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6833935&sid=2aGln5wU-443993&pos=3&tot=10

takk for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytrykk bør du være litt forsiktig med.

f.eks coilen bør du ikke spyle rett på, kan kanskje være greit å tre en pose over den, så slipper du å vente til det er tørket opp i den før bilen går orntlig.

Vann i forgasseren er heller ikke et pluss..

Ellers er det bel mest bare å "peise på"

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den andre "delebilen" er det helt strøkent intriør.. =) det er en 85mod. 2.3...

er også meget bra motor og 5-trinns kasse på'n sa han! :) men har hørt at scorpio cosworth 2.9 passer rett inn i denne...? men det kryr vel ikke av di vel....? ossn forstilling/bakstilling og drivverk burde jeg bruke hvis jeg skulle satt i en sånn motor...? kan ikke dissa bila ut og inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth 2.9 passer vel ganske rett i. Har ikke sett motorfestene, men går ut fra det ikke er så langt unna.

Her står litt om det: http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=12575

Du finner kanskje noe på http://www.consulgranada.net også.

forstilling/bakstilling trenger du ikke være redd for, er foringene i orden, funker det.

Bør kanskje ha ventilerte bremser fra 2.8 eller 2.8i (2.6 og 3.0 hadde vel også ventilerte skiver?).

Noe annet en de orginale demperne og fjørene som har vært med runt jorden en gang eller to er også en ide :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være helt safe så går det jo også ann å smekke på 10" tromler fra stv bak...

Jeg tror igrunn biltilsynet er mere medgjørlige om du har S understell også igrunn. Men alt i alt er det nok ikke store jobben å få godkjent granadaen med større motor..

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider