Gå til innhold

Planet audio P-450 problemer

Ranger emnet

Wunder-Barn

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har en Planet audio P-450 4kanals 400watt forsterker, som jeg har litt problemer med..

Når jeg kobler den på batteriet lyser ikke "power" lampen, men "protection" lampen lyser.

Lurer på om noen har samme forsterker med instruksjons boken, så jeg kan finne ut hva problemet er.. om det er:

*En gåen komponent

*Kortslutting

*Lite strøm på batteriet

Jeg har ingen info om denne forsterkeren, og finner ingen ting om den på internett.. men så var det søke "skillz'a" mine da:P

Håper noen har et svar på dette, siden jeg har veldig lyst til å få liv i forsterkeren.

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har funnet ut at: til dummere du spør, til bedre svar får du! ;)

Mvh Tom :hello:

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! :)

Jeg har en Planet audio P-450 4kanals 400watt forsterker, som jeg har litt problemer med..

Når jeg kobler den på batteriet lyser ikke "power" lampen, men "protection" lampen lyser.

Lurer på om noen har samme forsterker med instruksjons boken, så jeg kan finne ut hva problemet er.. om det er:

*En gåen komponent

*Kortslutting

*Lite strøm på batteriet

Jeg har ingen info om denne forsterkeren, og finner ingen ting om den på internett.. men så var det søke "skillz'a" mine da:P

Håper noen har et svar på dette, siden jeg har veldig lyst til å få liv i forsterkeren.

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har funnet ut at: til dummere du spør, til bedre svar får du! ;)

Mvh Tom :hello:

Min tidligere forsterker gikk i protection mode når den ble overbelastet.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en samme type?

fungerer din nå?

Mvh Tom

Nei var ikke samme forsterker.

Men den gikk ihvertfall i protection mode når jeg overbelastet den.

Mulig du kortslutter den noen plass ?

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke koble til strøm og remoten samtidig,la først forsterkern få ladet opp det den trenger av strøm og da kobler du inn styrestrømmen (REM:). Har hatt en del koblere som har kicket på dette da forsterkerne har gått i protection..

Dersom dette er problemet, skal du ha stor takk!

skal prøve på nytt etter litt :sleeping

Mvh Tom

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå prøvd å få liv i forsterkeren igjenn..

kobla på strømmen og venta en stund før jeg satte på remoten, men forsterkeren går fortsatt i "protection"..

batteriet var fullt oppladet.

Noen Andre forslag?

Mvh Tom

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å bare kople +, - og rem uten å kople noe på utgangene?? kan være batteriet du "tester" den på synker endel i spenning når du skrur på forsterkeren da, og at den går i protect grunnet lav spenning inn!?, bilen min hadde stått i ca3 uker når jeg begynte å skru på anlegget. etter overhaling av topp osv, brukte jeg det gamle og "tømte" batteriet. plutselig gikk blaupunkt 4 kanaleren i protect. målte over, og det var nede i 10,8v. fikk skrudd av rimelig fort da knock ladet opp, og det funket igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider