Gå til innhold

Planet audio P-450 problemer

Ranger emnet

Wunder-Barn

Anbefalte innlegg

forsterkeren går i protection både inni chassiset og uttenfor..

lampa begynder å lyse med en gang jeg er borti remoten..

du kan også fortelle meg hvordan jeg måler en transistor med en diode tester, for det står ikke noe om hvordan i elektro boka mi..

man lærer noe nytt hver dag :)

Mvh Tom

Du måler diodetest mellom 2 bein. Blir vel 6 kombinasjoner. (Du må måle begge veier.) På 2 av målingene skal du få ca. 0,6 på de andre skal du få uendelig. Får du kortslutning er det 99% prosent sjangse for at den er ødelagt, men det kan være noe i parallell som er ødelagt. Noe i parallell kan også gjøre at du kan få noen merkelige målinger. Du bør derfor lodde de ut for å foreta disse målingene.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg får ca. 0.6 på 3 punkter, de andre er ca. 0.9, 1.4, 1.8

det er de 3 som ser ut til å vere i orden.. på de 2 transistorene som sansynlivis er ødelakt får jeg:

på den ene: 0.07, 0.003, 0.07, 0.07, 0.08, 0.003

på den andre: 0.21, 0.005, 0.14, 0.14, 0.005, 0.21

så jeg må lodde ut desse for å vere 100% sikker på at det er transistorene som er gåen da?

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å ta bilde så nært som muli, men ble ikke så tydeli, så jeg skrev på i paint :P

forsterkar4.jpg

forsterkar5.jpg

bilde over er et sammen-satt screen shot ifra elfa.se..

jeg har rammet inn det som ser ut til å vere transistoren jeg trenger..

er det flere komponenter i en forsterker som bruker å bli ødelakt, eller vil forsterkeren sansynlivis fungere dersom jeg bestiller 2 sanne transistorer?

på den andre transistoren sto det I(diode-tegn)R 847D under IRFZ34N, men det er vell fortsatt samme transistor?

Mvh Tom

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: lykke til!

Så; jeg syns det var veldig artig å lese om dette... Du må gjerne fortelle hvordan det går. Hva slags utdanning har du til nå? Elektronikk på videregående skole-nivå?

takk takk..

alt står på hold for øyeblikket fordi det er ingen radio/tv verksted som har desse transistorene inne, så jeg må nok bestille ifra elfa.se...

Jeg går vk1 kjøretøy nå.. elektronik er bare en hobby som jeg driver mye med ;)

jeg driver også mye med bygging av data og bil stereo..

Mvh Tom

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider