aftab187 Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hei. Jeg har en BMW 323i, 1984 modell. Jeg har et problem med bilen. Det smeller synnsikt høyt fra bakpotta også kommer det flammer. Jeg trodde først at jeg hadde en gåen luftmengdemåler, jeg fikk byttet denne men problemet vedvarer. jeg har tatt opp dette før her. Det som skjer er når jeg tråkker på gassen, så smeller det jevlig høyt. Men det forsvinner på høyt turtall eller. Smella er fra 2k-4k. Jeg har lagt merke til at bilen ikke kjører på alle sylindrenel. Jeg regner med de sylindrene som ikke tenner, så er det bensin fra de som samler seg i potta også smeller det noe innigranskauet. hadde vært fint med noen tips! jeg har tilgang på en 325 delebil. Så hvis dere tror det er noen deler som er ødelagte så er det sifra, sånn at jeg for byttet de. Men det er ikke lmm. Er det mulig at jeg må justere på noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 begynn med å få sjekka tenninga, deretter kan man bytte luftfilter, pluggledninger, rotor, fordelerlokk og tennplugger. dette er relativt billige deler som har MYE å si for forbrenninga. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Sjekk Lambdasonden din, tror den er gåen. Så må du og sjekke kat'en din om du har en for den er mest sannsynlig brent opp for lengst. Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 katalysator på en -84 modell????? EDIT: hvorfor skulle lambda være ødelagt om dne ikke går på en sylinder? den kan bli ødelagt av det, men jeg kan ikke forstå hvorfor lambda skulle ødelegge for bare en sylinder... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Ja men da må jeg lære meg å lese på nytt.. hehe.. jeg bekalger så meget. Har samme problemet med min bil om den har blitt startet og ikke kjørt sikelig varm før den skrus av, da går den bare på 2/3 syl og flooder de som ikke tenner og fyller hele eksosanlegget med fuel og så for antenne det der når varm eksos kommer ut ifra en av de syl som har tennt. Smeller så naboen ifra krigen skvetter og skyter nesten 20cm flammer slik at naboen tror det er krig på gang igjen :P Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Jeg har 6 sylindre, og det er 3 som tenner og 3 som ikke tenner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Jeg har 6 sylindre, og det er 3 som tenner og 3 som ikke tenner. Høres ut som plugger/kabler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 323i 82-84' bruker blybensin og har ikke katt. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrasjen Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Har du K jetronic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Sjekk om du har rett lengde, elektrode åpning på tennpluggene Sjekk fordeler-fordelerlokk-pluggkabler-rotor Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Yupp er BOCH k-jettronic på den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hei! Har du vært av med toppdekselet? Hvordan er tilstanden på kamaksel og vippearmer? Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Har du sjekket om den pakningen på insugsmanifolden er heil? Falsk luft kan forårsake dette. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Bilen skal på verksted imorgen, de for finne ut hva som er galt. Faen så frusterende. damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 herregud, gutten har ikke TENNING, ref: Bytt alt som kan ha med tenning og gjøre! Plugg-kabler, plugger, Rotor og Fordeler-lokk. Ville prøvd meg med alt annet unntatt pluggkabler først.. for de koster MYE har jeg hørt! Noe motstands-greier i pluggledningene og slikt... Correct me if i'm wrong :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.