Frank_84 Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Leste i siste Bilsport om en e30 325i M20 med turbo.. Motoren i denne bilen er bygd om med 324td veiv og 320i råder og 325i stempel og har med dette endt opp med 2.7L slagvolum og lavere kompresjon en vanli siden stemple snur 2mm tidligere(TDC) en orginal motor.. Har noen vært borti dette,utenom å lest i bilsport.. Alltså gjort det selv eller kjenne nån som har gjort noe lignanes? Og er isåfall intresert i å vite hvordan få høy komp og bruke som sugemotor.. I teorien skal det jo da funke fint med 2mm lengre råder, for da vil stemplet snu på org plass.. Eller tar jeg feil da? Ønsker serriøse svar.. Tåpelige komentarer og lignende kan jeg være forruten.. Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 e30 325, kom i en 325e versjon, som hadde to forskjellige typer 2.7 liter blokker, en lav komp, og en høy komp, har en kompis som har bygget opp høy komp versjonen av den 2.7 literen, drar ganske heftig. så trenger vel egentlig ikke no kit, bare få tak i rette 325e'ern som delebil fra tyskland, kan sikker faktisk bli billigere + du får masse deler med i samme slengen. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 324veiv(smidd) + 320råder + 325stempler + topp-dekke(høvle/plane) blokka 2mm =høykomp 2.7L. Veiv partiet bør nok avballanseres, tror diesel rådene og stempla er tyngre enn 320rådene og 325 stempla. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 jeg har 2,7 turbo motor med ned dreide 325 stempler. det får å få mindre komp... jeg har da 7,5 i komp..!! Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Ok,oppskrift til 2,7 m20 med el uten turbo,kompforholdet er noe annet og er masse varianter. Blokk fra: F.eks E30 325i. Altså m20b25 Veiv fra: Denne er da smidd. E28 524td SEDAN, U.S. E28 524d SEDAN, Euro E28 524td SEDAN, Euro E30 324d SEDAN, Euro E30 324td SEDAN, Euro E30 324td TOURING, Euro E34 524td SEDAN, Euro Men disse gjør samme effekten: E28 528e SEDAN, U.S. E28 525e SEDAN, Euro E30 325e COUPE, U.S. E30 325e SEDAN, U.S. E30 325e COUPE, Euro E30 325e SEDAN, Euro Råder fra: E12 520 SEDAN, Euro E21 320 SEDAN, Euro E21 323i SEDAN, Euro E28 528e SEDAN, U.S. E28 520i SEDAN, Euro E28 525e SEDAN, Euro E30 325e COUPE, U.S. E30 325e SEDAN, U.S. E30 320i COUPE, Euro E30 320i CONVERTIBLE, Euro E30 320i TOURING, Euro E30 320i SEDAN, Euro E30 323i COUPE, Euro E30 323i SEDAN, Euro E30 325e COUPE, Euro E30 325e SEDAN, Euro E34 520i SEDAN, Euro Stempel fra: E30 325i COUPE, U.S. E30 325i SEDAN, U.S. E30 325i CONVERTIBLE, U.S. E30 325ix COUPE, U.S. E30 325ix SEDAN, U.S. E30 325i COUPE, Euro E30 325i SEDAN, Euro E30 325i CONVERTIBLE, Euro E30 325ix COUPE, Euro E30 325ix SEDAN, Euro E30 325i TOURING, Euro E30 325ix TOURING, Euro E34 525i SEDAN, U.S. E34 525i SEDAN, Euro Z1 ROADSTER, Euro Topp fra samme som blokk. Det blir da 2,7 ltr Også kan man velge hva man evt gjør med kompforhold avhengig av hva en skal bruke motoren til. El bare sette en 325 topp på en 325e motor. Da må alt rundt byttes også minns jeg. Skrevet av propan på bimmers.no Her ligger tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=15002&highlight= Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 min bror har gjort det dær. + kvasskam. chip, porta å plana topp. 2.7L høy.komp. GÅR NO SINNSYKT GODT. skal være i overkant av 200 hk har jeg hørt. kvass som faen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.