Gå til innhold

"Stroker kit" 2.5L-2.7L

Ranger emnet


Frank_84

Anbefalte innlegg

Leste i siste Bilsport om en e30 325i M20 med turbo.. Motoren i denne bilen er bygd om med 324td veiv og 320i råder og 325i stempel og har med dette endt opp med 2.7L slagvolum og lavere kompresjon en vanli siden stemple snur 2mm tidligere(TDC) en orginal motor.. Har noen vært borti dette,utenom å lest i bilsport.. Alltså gjort det selv eller kjenne nån som har gjort noe lignanes? Og er isåfall intresert i å vite hvordan få høy komp og bruke som sugemotor.. I teorien skal det jo da funke fint med 2mm lengre råder, for da vil stemplet snu på org plass.. Eller tar jeg feil da? Ønsker serriøse svar.. Tåpelige komentarer og lignende kan jeg være forruten..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 325, kom i en 325e versjon, som hadde to forskjellige typer 2.7 liter blokker, en lav komp, og en høy komp, har en kompis som har bygget opp høy komp versjonen av den 2.7 literen, drar ganske heftig.

så trenger vel egentlig ikke no kit, bare få tak i rette 325e'ern som delebil fra tyskland, kan sikker faktisk bli billigere + du får masse deler med i samme slengen.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

324veiv(smidd) + 320råder + 325stempler + topp-dekke(høvle/plane) blokka 2mm

=høykomp 2.7L.

Veiv partiet bør nok avballanseres, tror diesel rådene og stempla er tyngre enn 320rådene og 325 stempla.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,oppskrift til 2,7 m20 med el uten turbo,kompforholdet er noe annet og er masse varianter.

 

Blokk fra:

F.eks E30 325i. Altså m20b25

 

Veiv fra:

Denne er da smidd.

E28 524td SEDAN, U.S.

E28 524d SEDAN, Euro

E28 524td SEDAN, Euro

E30 324d SEDAN, Euro

E30 324td SEDAN, Euro

E30 324td TOURING, Euro

E34 524td SEDAN, Euro

 

Men disse gjør samme effekten:

 

E28 528e SEDAN, U.S.

E28 525e SEDAN, Euro

E30 325e COUPE, U.S.

E30 325e SEDAN, U.S.

E30 325e COUPE, Euro

E30 325e SEDAN, Euro

 

Råder fra:

E12 520 SEDAN, Euro

E21 320 SEDAN, Euro

E21 323i SEDAN, Euro

E28 528e SEDAN, U.S.

E28 520i SEDAN, Euro

E28 525e SEDAN, Euro

E30 325e COUPE, U.S.

E30 325e SEDAN, U.S.

E30 320i COUPE, Euro

E30 320i CONVERTIBLE, Euro

E30 320i TOURING, Euro

E30 320i SEDAN, Euro

E30 323i COUPE, Euro

E30 323i SEDAN, Euro

E30 325e COUPE, Euro

E30 325e SEDAN, Euro

E34 520i SEDAN, Euro

 

Stempel fra:

E30 325i COUPE, U.S.

E30 325i SEDAN, U.S.

E30 325i CONVERTIBLE, U.S.

E30 325ix COUPE, U.S.

E30 325ix SEDAN, U.S.

E30 325i COUPE, Euro

E30 325i SEDAN, Euro

E30 325i CONVERTIBLE, Euro

E30 325ix COUPE, Euro

E30 325ix SEDAN, Euro

E30 325i TOURING, Euro

E30 325ix TOURING, Euro

E34 525i SEDAN, U.S.

E34 525i SEDAN, Euro

Z1 ROADSTER, Euro

 

Topp fra samme som blokk.

 

Det blir da 2,7 ltr

 

Også kan man velge hva man evt gjør med kompforhold avhengig av hva en skal bruke motoren til.

 

El bare sette en 325 topp på en 325e motor.

Da må alt rundt byttes også minns jeg.

 

Skrevet av propan på bimmers.no

 

 

Her ligger tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=15002&highlight=

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår