Gå til innhold

Endelig ble den en Volvo 240 på meg

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Fin bil dette til å være -83 modell, og har ikke bilen gått mer enn 175000, så har du vært heldig. Ser ut som om det er overflaterust.. mulig det er no værre.. men er det overflaterust, så kan du bare få sandblåst det vekk, grunnet og lakkert det. Er viktig å vaske bilen mye om vinteren, så ikke rusta sprer seg mer hvis du kjører en del på salta veier da. Syns bilen din var grisegrom jeg. er sjelden man ser så gammel og støken bil... For å si min mening, så behold den original, bortsett fra grei senking, stivere dempere, felger og motor! Utseendemessig er den topp. Sølv er flott farge :) Den minner meg faktisk litt om sølvpilen:

http://www.r-a-c-e-r-s.net/Videoer/s%F8lvpilen1.avi

http://www.r-a-c-e-r-s.net/Videoer/s%F8lvpilen2s.avi

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BurnPr00f : Takk for det! Det er litt mer overflate rust enn det jeg har visst. Er litt på dørene foran. LItt på enne hjulbuebrønnen. Bare gleder meg til bedre vær, fått flyttet(blir til sommerferien) og en plass å stå så skal jeg fjerne det meste av rust. Når det gjelder å sandblåsing, hva koster slikt? Kan man gjøre det ute? Så fremt været tillater det. Eventuelt lage en liste til meg av utstyr og pris på hva jeg trenger. Har fått noe hakk vedsiden av låsen til bagasjen etter noen prøvde å bryte seg inn. Hvordan kan jeg fikse det før rusta kommer der også?

DSCF0809.jpg

Blir vel 17" Eiker felger og ny motor etterhvert. Ellers så blir utseende som den er nå.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har ikke lyst til å bruke alt for mye penger heller. Er en bruksbil enda ivertfall. Må vel anskaffe meg til materialle for rustfjerning for feriepengene regner jeg med.

Du kan sikkert bli med meg når jeg skal sandblåse 242en..! det er så billig som du får det..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Ganske pen 245`n din også. Må vel satse på å komme med med bila mi til Volvotreffet på lørdagen da.

ja,d må du gjøre:) skal av med t-rød fronten før helga tror jeg,den trenger ny lakk.. så blir vel å på med originalfangern..

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så etter bil så så jeg faktisk på den du kjøpte:p Var usikker på om jeg skulle ha 244 eller 245. Men falt på den 244 jeg har nå. Uff liker ikke at rusta kommer fram på bila mi nå. Har ikke plass til å stå for å ta rusta heller, dårlig med utestikkontaker til bestemor(Melhus). Tungvindt med 5-10 m med skjøteledning. Men når jeg flytter en gang mot slutten av neste mnd, begynnelsa på juli. Så skal jeg ta det meste av rusta, håper det blir mye go vær da. Får begynne å spille på vikinglotto eller noe, blir ikke akkurat rik av å være lærling heller så.

Edit: Post nr.(Volvo)260:D

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår