Trion Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 God dag folkens. Nå har det seg slik at jeg er rimelig lei av effekten i passaten og ønsker meg noe mer. Jeg har en 94 modell med 2E motor som har gått 180 000km, bruker olje, litt kjølevann, tikker og har blitt kjørt med olje langt under min. Altså må i alle fall toppen overhales. Etter hvert har jeg funnet ut at jeg vil montere turbo i bilen. Nå sitter jeg å lurer på hva som hadde vært best av 3 alternativ. 1 overhale 8v toppen og sette på turbo på denne motoren med oljetrykksbrytere og ekstradyser. evt. smidde stempler (rs2) senere 2 bytte ut 8v toppen med en 16v topp og montere turbo på denne, med samme innsprøytningssystem som tidligere + oljetrykksbrytere og ekstradyser. 3 kjøpe en g60 motor uten lader, montere turbo på denne uten store forandringer. Eventuelt bygge på 16v topp senere hvis den onde sirkelen tvinger frem enda et ønske om mer effekt Devil I tillegg er det jo slik at bilen min bare har framhjulstrekk og det dermed ikke nytter stort å gå over 250 hk. Men på den andre siden hadde det vært konge hvis jeg fikk bygget inn synchro en gang. Jeg vet, jævlig mye arbeid, men tenk så porno :D Skriv hva dere ville gjort. Penger er en viktig faktor! Takker for svar Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 finn en annen 2e motor(samme blokk som 1,9tdi) bygg fra grunnen.finn en 16 v topp fra en 1,8,er samme topp å delenr. 20v topper passer åsså,med NOE mods. bynn med ei blokk,å bygg fra grunnen. det gir best resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 HVa med å selge skiten å kjøpe G60 syncro så pusse opp denne? :P Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Selg passaten og kjøp syncro. Sparer deg for meget mye arbeid. Om du vil realisere turbodrømmen ville jeg satser på å skaffe en ny motor som du kan bygge på mens du bruker den du har. om du bare slenger på en turbo kommer ikke motoren din til å vare lenge. Skal du bygge noe som varer bør du bygge det fra grunnen av og med skikkelig overhaling i bakgrunnen. 2E motoren er vel heller ikke den mest trimvennlige motoren til vag? Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Har lest litt på tyske forum, og der er det mange som etter hvert har satset på å bygge på 2e motorer fordi disse er så solide. I alle fall med tanke på råder, veiv, blokk osv. Der nede går visstnok en golf 2 med 360 hest i motoren på orginal 2e blokk (litt borret tror jeg), veiv og råder. Står 16v topp på med turbo. Stemplene skal være fra en rs2, samme gjelder rådelagrene. Men dette er jo litt vilt i forhold til hva jeg hadde tenkt. Har snakket med en kamerat som har peiling på vw og funnet ut at det enkleste alternativet blir å kjøpe en rimelig g60 motor uten lader og bygge turbo på denne. Den har allerede smidde stempler, lav kompressjon og et innsprøytningssystem som er laget for ladetrykk opp til 1,1 bar. Der er det praktisk talt bare å sette på turboen, hvis motoren er i grei stand. Fikk vite at jeg kunne regne med 240-250 hest med greit ladetrykk. Er dette snakk om på dekk eller i motor? Regner egentlig med at dette gjelder for motoren siden det høres litt drøyt å tyne ut så mye mer av en 1,8 liter. Tror foreløpig jeg skal drite i synchro. Får heller se hvis jeg en dag kommer over en billig bil til salgs og bygger denne opp. Da har jeg jo 2e motoren stående og mulighet til å bygge opp denne og peise i. Så får vi se om det senere blir noen fortsettelse på denne tråden med litt bilder og info om prosjektet. Mvh. Trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Skal du bygge så gå for crossflow. Et helvete å bygge turbo der eksos kommer ut mot torpedoveggen. Blir dårlig kjøling. Har tenkt mye på dette selv, men trur jeg vil heller satse på komp da det er mye mye mye mindre jobb. Men dette blir kun et alternativ dersom jeg kommer over noe skremmende billig. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Står 16v topp på med turbo. Stemplene skal være fra en rs2, samme gjelder rådelagrene. RS2 stempler passer ikke da de har mindre borring Originale 2E stempler og råder sammen med 16v topp gir rundt 9,3:1 i komp og tåler mellom 300 og 400 hk uten å bytte til noe annet enn forsterkede rådelager og arp topplokksbolter Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.