Jon Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Er det noen som har peiling på hva som er forskjellen på en 1,8t 150/180 og en 1,8t 210/225? Det er vel noen av delen inni motoren som er forsterket (?) men er blokk/motorfester osv. likt? Noen som har no bra sider med info om denne motoren? :) Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Mye likt.. ser helt like ut.. 150 og 180 : Skal være litt forskjell på manifoil, topp.. Men ellers skal motorene være helt like... i fester og sånn .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spewster Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 jeg må lære meg å lese, svarte litt feil.. litt tidlig på "morran" enda zzzz zzzz zzzz Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Originally posted by Jon Er det noen som har peiling på hva som er forskjellen på en 1,8t 150/180 og en 1,8t 210/225? Det er vel noen av delen inni motoren som er forsterket (?) men er blokk/motorfester osv. likt? Noen som har no bra sider med info om denne motoren? :) Er vel annen turbo på 210/225, (K04?) pluss doble ladeluftkjølere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 En del andre ting. Fikk det nyeste The Golf i posten i går.. To Golfer med S3 motorer, sto litt der men fikk det ikke helt med meg.... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 150Hk ... base modell 180Hk, fabrikks chippet ingen andre "hardware endringer" annet enn kraftigere trykkplate til clutchen. 210Hk, større turbo, annet grenrør, doble intercoolere, annet innsug, større dyser, større MAF, høyere bensintrykk, andre plugger, andre coilpacks, etter kjølings anlegg for turbo, andre kammer, annen veiv, andre stempler ( lavere komp 1:8.5 vs 1:9.5 ), annen topp ( oljekanaler ). 225Hk samme som 210Hk men med andre kammer og programvare. 225,210 og tverrstillt 180Hk har forøvrig også dobble katalysatorer. 225 og 210Hk har annen downpipe fra turbo enn 180Hk grunnet annen turbo. Vedlagt finner dere bilde av "inline" 1.8T fra A4/Passat/A6 Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 225Hk motoren ..... Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet Mai 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Takk for svar, var i grunn mest ute etter om blokka og motorfesten er like. Det har jeg jo også fått svar på. :) Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ejhoi Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Hei. Jeg har alltid lurt på hva som er forskjellige på de motortypene som finnes for 1.8T, fant det på en engelsk side som jeg fikk oversatt (det var en som hadde Skoda som spurte om det, men det er samme motorkodene for alle VAG biler. Håper det er til nytte for dere alle som lurer på): Hvordan er 4 versjoner av 1.8T motoren montert til Storbritannia Octavia forskjellig? Følgende versjoner av 1.8T motoren kan bli funnet montert på UK-spec Octavia med manuell girkasse: AGU 110KW/150bhp Octavia FWD 10/96> 07/00 AUM 110kW/150bhp Octavia FWD 08/00> ARX 110kW/150bhp Octavia 4X4 08/00> Auq 132kW/180bhp Octavia VRS 12/00> Håndteringen av de 3 aktuelle motorer første, AUM, ARX og auq deler samme blokk, topplokk, interne deler, inntak system og throttle valve styringsenhet, turbolader, lade luft kjøler, eksos manifold, injektorer, tennplugger, smøring av systemet og brennstoffsystemet (unntatt drivstoff tank etc). Bortsett fra det faktum at ARX (4x4) har en annen avkastning olje linje for turbolader og auq (VRS) en annen boot (gummipakning / rør) på lade luften kjøligere, de 3 motorene er identiske. Det ECUs for alle 3 motorer gjør imidlertid forskjellig, som gjør eksos. Det samme clutch brukes på alle 3 motorer (og av AGU). Den auq er utstyrt med en annen veivaksel impuls avsender til AGU, AUM og ARX, og AGU og auq bruker samme banke sensoren og sele, mens AUM og ARX begge bruke et annet anti-knock-sensor. Den AGU var montert på UK-spec Octavia 1.8T FWD mellom 10/96 og 07/00 og er fortsatt i produksjon i andre markeder. Mens motoren er vesentlig de samme mekanisk som AUM, ARX og auq, sylinderen blokk og stempler er forskjellige, så er topplokk med ventiler og kamaksel. Nærmere bestemt sylinderen, kamaksler, stempler, con stenger og peiling skall er forskjellige, men veivakselen, vibrasjon demperen, svinghjul og clutch er de samme. Andre forskjeller inkluderer kabel gass, mindre injektorer og turbolader, og fraværet av VVT. Disse forskjellene gjør at det ikke er så tuneable som senere versjoner. Dessuten, i motsetning til nyere motorer ble AGU ikke designet for variabel (utvidet) service intervaller. NB. Den ARX utgangspunktet delte de samme turbo som AGU, men fra mai 2001 er utstyrt med samme turbo som AUM og auq. Nedenfor følger en kort oversikt over ulike 1.8T motorer. Dette er ikke en fullstendig oversikt, men det vil vise forskjellene mellom de viktigste motorene brukes av Skoda og den andre VAG merkene. AGU Skoda Octavia 1.8T FWD (Elegance, L & K), 10/96-8/00 Også funnet i: Audi A3 1.8T og Volkswagen Golf GTI (eldre modeller) Effekt: 150 hk Drive: FWD Utslipp: Ikke-VVT, EU3 Throttle: kabel Injektorer: small Turbo: K03 Girkasse: EVS, EGY AUM Skoda Octavia 1.8T FWD (Elegance, L & K), 8/00-now Også funnet i: Volkswagen Bora 1.8T og Volkswagen Golf GTI (oppdatert modeller) Effekt: 150 hk Drive: FWD Utslipp: VVT, EU4 Throttle: drive-by-wire Injektorer: big Turbo: K03sport Girkasse: EBN, ENJ, ESV, FDC Auq Skoda Octavia RS, 8/00-now Også funnet i: Seat Leon 20VT Topsport Effekt: 180 hk Drive: FWD Utslipp: VVT, EU4 Throttle: drive-by-wire Injektorer: big Turbo: K03sport Girkasse: EHA (Octavia RS, 5-girs, lange giring - Leon har 6-trinns 'box!) ARX Skoda Octavia 1.8T 4x4 Elegance, 8/00-now Effekt: 150 hk Drive: 4WD Haldex Utslipp: VVT, EU3 Throttle: drive-by-wire Injektorer: big Turbo: K03sport Girkasse: Fex (5-girs, kort giring) Andre 1.8Ts APX: Audi TT, 225 hk, 4WD Haldex, K04, 6-trinns APY: Audi S3 (tidligere modell), Seat Leon Cupra R (tidligere modell), 210 hk, 4WD Haldex, K04, 6-trinns ARY: Seat Leon 20VT Cupra 4, 180 hk, 4WD Haldex, K03sport, 6-trinns ARZ: Volkswagen Golf GTI, 150 hk, FWD, K03sport, 5-trinns AWT: Audi A4 quattro 1.8T/1.8T og Volkswagen Passat 1.8T, 150 hk, FWD eller Torsen 4WD, K03, 5-trinns AWU: Volkswagen New Beetle 1.8T, 150 hk, FWD, K03, 5-trinns BAM: Audi S3/TT (oppdatert modeller), Seat Leon Cupra R (oppdatert modell), 225 hk, 4WD Haldex, K04, 6-trinns BFB: Audi A4 1.8T/1.8T quattro (oppdatert modell), 163 hk, FWD eller Torsen 4WD, K03sport, 5-trinns 210 og 225 hk motorer som finnes i Seat Leon Cupra R, Audi S3 og Audi TT har forskjellige innvendige og en større serie k04 turbo, alle som tillater den å produsere mer strøm. En chipped versjon av disse motorene kan nå 260-270 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ejhoi Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Nå kommer det for de som lurer på forskjell mellom de turboladere som finnes til 1.8T. The Question Kan K03 turbo (5303 988 0011 eller 5303 988 0053) være direkte erstattes av K03S (5303 988 0052 eller 5303 988 0026) i forhold til inntak og eksos bolig dimensjoner? Er K03S riktig betegnelse for sistnevnte turbo nevnt ovenfor? Selvsagt hvis en K03S ble montert en motor kart kan endres for å passe, men vil en standard turbo kart for K03 være egnet for å kjøre en K03S på? eller vil et strømbrudd kan forventes? og karakteriserer de to svært lik? Jeg håper du kan hjelpe til med ovenfor, og all informasjon du kan levere ville være takknemlig akseptert. Det tok meg et par uker å få svar, men responsen var godt verdt det, tror jeg y? u'll enige. The Answer Dear Sir, Takk for din interesse for våre produkter. Først av alt vil vi ikke gi noen turbo som vi kaller K03S. Men jeg håper jeg kan svare på spørsmål med følgende forklaringer. Alle de følgende turboer har den samme installasjonen dimensjoner og thermodynamical ytelse. Forskjellene er bare i aktuatoren som åpner turbinen omløpsventil: K03-011 (5303 988 0011) 150 hk, 65 N aktuator K03-026 180 hk, 85 N aktuator K03-035 180 hk, 85 N aktuator K03-044 150 hk, 65 N aktuator K03-045 156 hk (Ibiza Cupra), 85 N aktuator med 2 porter K03-049 150 hk (Sharan / Alhambra), 65 N aktuator Den 180 hk versjonene har en aktuator med en høyere åpning kraft på grunn av høyere eksos gasstrykket (som er en konsekvens av høyere boost trykk). Ellers ventilen skulle skjøv av eksosgassen press. Følgende turboer er en videreutvikling (siden 2000) og har en forbedret og litt større kompressor mens du bruker den samme turbinen (fremdeles med samme installasjon dimensjoner): K03-052 180 hk, 85 N aktuator K03-053 150 hk, 85 N aktuator K03-058 150 hp/180 hk, 85 N aktuator Consequentially, setter en 180 hk turbo på 150 hk motoren vil ikke bringe om eventuelle endringer i ytelse, men legger på en K03-052/053/058 stedet for de eldre versjonene vil gi en svak forbedring i motor. I tillegg med re-kartlegging ECU du kan oppnå om lag 215 hk uten fare for overspeeding turbo. Med voksne turbo, er 195 hk på grense. Med K04 som også brukte (5304 950 0001) vil strømforbruket bør ikke være mer enn 220 hk. Det betyr å endre en K03-052/053/058 mot en K04 gjør ikke mye forstand. Jeg håper at disse detaljene svare på spørsmålene dine. Hvis du trenger mer info, ett av vår tjeneste distributører vil være glad for å hjelpe deg. Adressene deres er på våre nettsider http://www.turbodriven.com. Mit freundlichen Gr? No / Best regards, BorgWarner Turbo Systems GmbH Og et innlegg .... Jeg har hatt en K03, K04 og K03S og de ovennevnte kommentarene bare ikke ring sant. Jeg ønsker ikke å komme inn på BHP tallene oppnådd annet enn å spørre om tallene er oppgitt svinghjul eller hjulet figurer som de fleste amerikanske tunere tendens til å bare sitere WHP. Den K03 og K04 er datert svake turboer i forhold til K03S. Den K04 kan flytte mer luft enn K03S ved samme trykk, men K03S er betydelig sterkere så kan kjøre høyere løft. Fra hva jeg har sett sammenligne BHP tall er det vanligvis bare rundt 5bhp forskjell i peak strøm mellom K03S og K04. Den store forskjellen er K03S 'sterkere mellomtone og mye høyere dreiemoment. Hvis de to turbo's rolling road diagrammets ble sammenlignet følgende ville bli observert: K03S - Torque kommer tidlig og med en stor pigg, holder godt i mellomklassen, men faller av mot slutten. Dette gjenspeiles i kraft med en bratt økning, men flatenning tidligere. K04 - Torque kommer inn senere på grunn av senere spool opp, er spike har ikke høy, men dreiemomentet er flat og holder opp til de høyere turtall. Power er mer ensartet opp til de høye turtall. Sluttresultatet er peak power er omtrent den samme for begge, de bare komme dit på forskjellige måter. Som for K03 det er litt bukser, lavt dreiemoment og ikke mye som skjer etter 5krpm. Med kun være igjen de gir om lag 185-190bhp med masse andre mods du bør være glad hvis du bryter 200bhp. Jeg håper dette hjelper ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.