Gå til innhold

Ødelagt billig forsterker, prøver å fikse...hjelp?

Ranger emnet

capteink

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jeg kjøpte en billig Uscarvor forsterker

Den går over på protect, også når jeg bare har tilkoblet strøm og jording!

noen som veit hvordan jeg kan prøve å fikse det, har skrudd opp og sett litt inni den, men jeg skjønner egentlig ikke så mye av systemet:P

Hvordan og hvor ser jeg at noe er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må værtfall ha multimeter hvis du skal til å grave nedi en forsterker. men, det vanligste som skjer er at noe blir brent eller en transistoer eller en kondensator er ødelagt. Start med inngangen å sjekk spenningen. også skjekker du utgangene, sjekk om det er signal der. bare å bruke multimeteret der.

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første er vel og skru av dekselet.

Hvis du ser det jeg så på min PG QX så kaster du den...:(

Alle utganger var smelta.... tålte vist ikke 2 8" i mono :(

Men åpn lukt etter brent lukt.. (den merker du)

og der etter mål med multimeter. Klart en fordel er og vite hvilken målinger du skal ha hvor.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser det jeg så på min PG QX så kaster du den...:(

Alle utganger var smelta.... tålte vist ikke 2 8" i mono :(

Huff da, jeg kjørte min PG QX (den minste 2 kanaleren) lastet i under 1 ohm i over to år uten problemer, så solgte jeg den...

Da hadde jeg to komp.sett to stk 6x9, en 12" sub og to 8" midbasser.

Det værste var at det spillte bra, hehe....

Men back to topic, denne forsterkeren er den ny? eller har du koblet noe før den gikk i protect?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Min billigforsterker har også gått i Protect. Har vært vekke i helga og idag merket jeg at den var dau. Den funka helt fint før 4-5 dager siden.

Noen som har en formening på hva det kan vær? Fukt kanskje?

Jeg hadde en gammel boss forsterker som trakk til seg fukt ( delvis fordi det var lekasje i bagasjerommet på gamle sierran min ) Når det var vinter var det av og til nesten en halv centimeter med is bak forsterkeren. Da var det bare å ta den med inn foran ovnen i noen timer, og ut i bilen igjen. Denne leverer faktisk enda, aldri hatt problemer med at noe galt skjedde med den.

Det må nevnes at jeg betalte 200 kr for denne, og det var mer for test at jeg hadde den der.. Jeg behandler selvfølgelig ikke stereo`n min slik :D

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider