Gå til innhold

gamle bilene mine: men hvor er dem i dag?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Legger ut noen av gamlebilene mine, hvis noen har kjennskap til hvordan det går med dem eller hvor på kant av landet dem er i dag så post her :

Første bilen jeg kjøpte var en AMC Hornet Spourtabout 1976 mod.

Min førsta Amcar ,kjøpte den når jeg var 17 år.. rekkesekser kiddie

no11.jpg

Så fant jeg en fin 79 Camaro Z-28 hos Lasses bil, sist jeg så den gikk den i Tønsberg. bulka :(

camaro1.jpg

camaro2.jpg

etter den fant jeg meg en fin 64 impala hos Lasses, den var ganske fin,fikk reportasje i Amcar med den bilen, solgte bilen til han G.O.Pil i Bryne som kjører dragrace med den, nå er bilen flammelakkert og det sitter corvette motor i den,hvordan tilstanden er i dag vet jeg ikke....

no3a1.jpg

no3b1.jpg

no3c1.jpg

Her er fra treff i Halden. Mange år siden...

no31.jpg

Innimellom fikk jeg tak i denne, 74 Ranchero med trimma 460 motor,Den var gul når jeg overtok den, men fikk lakket den sort blank, sist jeg så den gikk den i Moss, der byttet jeg bilen inn hos Lasses, og han som kjøpte den var Frode Engelsvik mener jeg han heter,Men i dag vet jeg ikke hvor eller hvme som har bilen.

no21.jpg

no2a1.jpg

Så hadde jeg en 69 Dodge Coronet.kjøpt fra en kar i Moss,Stod 360 polis motor i, gikk ganske godt.Solgte den til en kar som skulle kjøre race med den i Stavanger\sandnes område.

no4a1.jpg

no41.jpg

Så hadde jeg en 79 Malibu, kjøpt på Kambo Autochop,Moss. Husker ikke hvem jeg solgte den videre til..

no61.jpg

Så fikk jeg meg en van g30, fikk den i innbytte på Dodgen,Så Van har gått i Stavanger\Sandnes\Bryne område.

no51.jpg

Så fikk jeg meg en 87 mod Camaro Z-28 Fra Lassas bil \Oslo Denne var en pick up men jeg bygde den om til personbil :Sist jeg så den, var den til salgs i Oslo...

no91.jpg

no9b1.jpg

no9a1.jpg

no9c1.jpg

Igjen fikk jeg tak i en Ranchero, Fra Lasses bil 79 mod,mener jeg det var.Vet den er nå til salgs,Den er nå lakkert Sølv av nye eiere.Ble egentlig fin i sølv..

no8a1.jpg

no81.jpg

Så ble det en 55 Bel air, fra`Lasse`s trimma 350 og 4 trinns manuell M21,

Kjempeartigt.Strake 3 " rør.God lyd.desverre ble bilen vrak i Holmestrand av en annen eier etter meg,Han dro forbi en bil i en sving og møtte en motgående bil,Sist jeg hørte om bilen så er den til salgs som prosjekt, mye er gjort med den, men endel står igjen.

no7d1.jpg

no7c1.jpg

no7a1.jpg

no7b1.jpg

Så fikk jeg meg en Caprice som jeg fiksa opp og solgte,Satt bilen hos AB-Cars.

no1210.jpg

no1211.jpg

Før :

no1212.jpg

Etter :

no1213.jpg

Fant meg en fin Cab hos Lasse`sDen var akkurat tatt in av Steffen,så jeg ble første eier i Norge, ikke så mange av denne typen i Norge, 4-5 stk mener jeg.

67 Grand Prix cab, en eiers bil i USA Angrer på jeg solgte denne. Hørte den går i Drammens distriket nå:

no121.jpg

no123.jpg

no124.jpg

no125.jpg

no127.jpg

no126.jpg

Så bytta jeg inn den i en 68 el camino, Denne tror jeg går nå i Oslo distriket :

no129.jpg

no128.jpg

Ja det var noen av amcar bilene jeg har hatt, så kjenner dere til noen av dem så skrik ut. kiddie

57 Belvedere (Christine)Solgt

70 Dodge charger Solgt

http://WWW.mb190klubb.com

http://www.svensenfoto.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. den Camaroen fikk jeg bygd om til personbil.

Helt grei jobb. Nei,tror ikke det er så mange som ble tatt inn til landet egentlig.

Merce ja... hehe. fikk noen andre til å ta over klubben etter meg, Så nå skal jeg bare bli ferdig med det tredje merceprosjektet ,før jeg kjøper meg amcar igjen. Muligens i løpet av sommeren.

57 Belvedere (Christine)Solgt

70 Dodge charger Solgt

http://WWW.mb190klubb.com

http://www.svensenfoto.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 3rd gen camaroen kan ikke bli vanskelig å finne blandt kjentfolk. er jo en hatchback. kan ikke være mange av den i landet

Ble det laget Hatchback av Camaro da?

Tror det kun var Pontiac som hadde den.

Denne Camaroen er vel et resultat av smutthull i lovverket og ble nok tollet inn som varebil (pick up) med bare 2 seter. Hatchbacken har vel 4?

Har sett flere av desse men de fleste er nok i dag tilbakestillt til original, med bakluken og baksetet.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. den Camaroen fikk jeg bygd om til personbil.

Helt grei jobb. Nei,tror ikke det er så mange som ble tatt inn til landet egentlig.

Merce ja... hehe. fikk noen andre til å ta over klubben etter meg, Så nå skal jeg bare bli ferdig med det tredje merceprosjektet ,før jeg kjøper meg amcar igjen. Muligens i løpet av sommeren.

Dæven! likte den camaroen jeg :)

men nå er det 190 prosjektet som pågår for min del også, og kommer nok ikke til å bytte til noe helt annet når min er ferdig.. Kommer vel ikke til å gi opp merce helt du heller vel? :D Har nå laget noen bra fete 190'r også, du !

Silverline eller redbull2 du skal gjøre ferdig/begynne på forresten ? ;)

Mvh

Espen (espen-190e i 190klubben)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider