Laaars Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hei! Skal montere "sportsfilter" på Suzukien. Nei, jeg tror ikke jeg får høyere effekt ( :rolleyes: ), men jeg hadde filter og rør liggende, så jeg sveisa sammen no greier. Fra ventildekselet går det en slange til et T-stykke. Fra det går det en slange ned til innsugsmanifolden, og en til luftfilterboksen. Slangen ned til innsugsmanifolden: Og luftfilterboksen: So, filteret er av denne typen, med et hjemmelaget rør: Sånn jeg ser det har jeg to muligheter: 1. Sveise inn en nippel på røret som jeg kan tre slangen som nå går til luftfilterboksen, inn på. 2. Bytte ut slangen med et lite filter, som er ment for veivhusventilasjon. Nr. 1 er greit nok, men slangene er jo ikke pene og jo mindre slanger jo bedre. Hvis jeg går for nr. 2, hvor plasserer jeg filteret? Fjerner jeg alt som er der nå, og monterer filteret i en slange fra ventildekselet? Eller er jeg nødt til å ha returslangen (Eller hva det er for noe) ned til blokka? Om jeg fjerner returslangen er jeg kanskje nødt til å ha en catch-tank da? Det dropper jeg med det første. På forhånd takk ;) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 hadde akkurat samme problem som deg. grunnen til at veivhus ventiliasjons slangen går inn i luftfilteret er at oljedampen er med på og smøre forgasseren og videre innover. det som jeg gjore var bare og stripse slangen fast med hullet inntil filteret slik at dampen blir sugd inn i filteret. du kan jo også gjøre det litt mer finere og borre hull og lage en nippel.. kan bli bra det og =) men du bør ikke strupe den eller legge den vekk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Smøre forgasseren? Det er første gangen jeg hører det. Er det ikke sånn at biler etter en eller annen dato skal ha retur inn i motor, eller catch tank for veivhusventilasjonen, fordi det er diverse skadelige gasser som kommer ut der..? "det er fali det.." Har filter på min bil, inn i forgasseren min skal det værtfall ikke! Ser jo ikke ut etter en stund. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Fikk en forklaring på Offroad.no http://offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=46764 Siste innleggene... så forslag nr. 1 er kanskje best :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Valgte løsning nr. 1 og sveisa inn en nippel i røret og fikk kjøpt silikonslange mellom rør og boks. Fikk montert det på bilen og lyden ble ganske bra :) Ble fornøyd med resultatet. Nylakkert luftfilterboks for anledningen :p (Men den blår oppi hele tiden pga. SJ410 panser, så den blir vel snart rusten og ekkel). Bilder montert i bilen kommer snart :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.