Gå til innhold

Kjøp av Audi 80

Ranger emnet

SMR

Anbefalte innlegg

Helt OK bil med lite feil. En Audi 90 med femmer er enda bedre, kjempemotor med like grom lyd. Eller en coupe? Automatchoken på A80 med Pierburg 2E2-gasser kan tulle, men er lett å reparere.

Rust kan forekomme da disse da de ikke helgalvaniserte.

Forsikringsmessig legger de sikkert nokså likt andre "normale" biler. Det ligger flere kalkulatorer på nettet der du kan sjekke hva forsikringen koster.

Bilen på bildet er ikke til salgs (tror jeg).

coupe

965571-bilde1-main_196762467742554e041ef41.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hur som helst så er det en klassiker.

Kan du skru på biler så går du for den ..!

kan skru litt pluss at onkel er bilmekaniker på møller og har hatt 3stk A80 og en A4 så trur ikke det er så veldig problem, men det skal jo egentlig være en bruksbil da....

02` BMW e46 M Sport

06` Yamaha Raptor 700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for dyrt med tanke på at den har kjørt ganske langt. Jeg solgte min 85-modell for 10k, den var dønn strøken, og hadde gått 198k. Hadde den i litt over ett år, og hadde ikke noe problemer med den overhodet, bortsett fra noe skjønnhetsrust. Kjekt om du kan finne en GTE, da CC-en bare har fire gir og null ekstrautstyr som servo og lignende.

På min var ikkeno alvorlig rust, var kun overflaterust, der der lakken hadde forsvunnet pga skade og steinsprut. Så lenge lakken er hel skal den ikke ruste noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal shoppe en audi 80 synes jeg du skal spytte i noen lapper til, slik at du får fatt i en med rundt karosseri og galvanisering! De er ikke så sinsykt mye bedre enn de eldre modellene og feilene er som regel de samme, men de ruster i allefall ikke opp så fort.

Smeller en gammel dame inn i sida på en 87-91 modell vil du også fine ut at du får igjen mere på forsikringen enn du kanskje betalte for den... cheers

Sjekk ut denne :cab

Om ikke damene mister trusa når de ser denne bilen, så vil de vertfall ikke ha noen betenkeligheter med å sitte på doningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: Den bilen så faktisk uvanlig strøken ut! Ikke en ripe i lakken, og upåklagelig inni! Prut den ned en lapp eller to, så vil jeg kalle det ett kupp!

Handlet audi i Gjøvik-distriktet selv for 2 år sden, og folka der er ekstremt villige til å gå ned i pris!

PS: Blafre litt med 1000-lappene...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte meg en audi 80 1.8s for 10 000kr, det var en 89mod som hadde gått 194000km... utrolig fonøyd med den bilen:) grunnen til at den var så billig var noen få ubetydelige kosmetiske feil..:)

[v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil)

[v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!)

[v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :)

[x]Hoda MT5 (PANG!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreløpig trenger jeg bare en bil jeg kan farte rundt i fram til høsten, for da skal jeg ha en nyere Audi, noe ala den du viste, bare med lakerte fangere og litt skjørter og en 2,3 quattro...

så en strøken audi 80 firkanta type er nok best for meg (og jeg synes den er stilig og da :D )

02` BMW e46 M Sport

06` Yamaha Raptor 700

Lenke til kommentar
Del på andre sider