Gå til innhold

Lagge basskasse av finner kasse?

Ranger emnet

Baba_Loui

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om jeg kunne lage basskasse av denne finner kassa som jeg legger ved bilder av under her, og hvordan jeg i tilfelle skulle gjøre det?

Basselemente er av typen Boxter 12 dB Shark.

Specs her: http://www.boxter.dk/varer/shark.asp

Parameter her: http://www.boxter.dk/parametre.htm

Subben skal drives av Earthquake PowerHouse PHD2000W.

Finner den på http://www.autocustom.no

basskase1.jpg

basskase2.jpg

basskase3.jpg

basskase4.jpg

Målene for denne kassa er (innvendig):

Høyde 30cm

Bredde: 46cm

Lengde: 56,4cm

Hvis jeg ikke har regnet helt feil skulle dette bli ca. 78 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tykke er "veggene" i kassen? Tror nok 78 liter som du sier blir i overkant av hva du skulle hatt! Står kasser fra 25 liter, så 78 vil nok gi en altfor dyp bass, og lite kontroll på elementet! Du kan jo evt stive den opp med MDF på innsiden.. Dette vil jo gi mindre volum, i tillegg til å da gi bedre kontroll. Dessuten er vel kanskje fineren noe tynn? Det vil jo bli et ganske stort trøkk i denne kassa med de komponentene du skal ha!¨

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Box sizes from 25 liter."

Det er hva det sråt i specsene. Ergo, fra denne størrelsen virker elementet bra. Og jo større kassen blir, jo dypere vil den spille, men du vil også miste mer og mer kontroll. Hvorfor ikke prøve en kasse på mellom 25 og 30 liter?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd meg frem litt. Start med en lukket kasse på 30 liter. Hvis dette blir for dypt og uten kontroll, kan du jo bare lime/skru inn klosser eller andre faste ting som vil minke kassens innvenige volum. Bare husk å sette tingene godt fast, hvis ikke får du ei skikkelig "samba-kasse".

Bare et forslag, men jeg vil tro du blir fornøyd rundt 25-30 liter. Videre kan jo kassen se ut akkurat som du vil, bare innvendig volum er det sammme.. Tilpass kassen så du bruker minst mulig plass, er mitt råd :)

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg heller kjøper en kasse jeg, siden jeg ikke er spesielt god til å snekkre. Laget en midlertidig kasse av den kassa på bildet på 29 liter. Noen anbefaling til hva slags kasse jeg burde kjøpe til dette elementet? Spiller for det meste trance, hard trance, hard house, hardstyle, rock og noe pop.

Hvor i Vestfold holder du til?

Jeg kan bygge kasse for deg, jeg har stort snekkerverksted og masse mdf på lager! :hello:

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider