Rydin Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hei! Har akkurat kjøpt en svensk 520i (e34) som har gått 190000. Det er noe småfiks for å få den eu godkjent. Bla hjullager venstre side bak, og høyre frambrems henger litt. Men dette skal jo være enkelt å fikse. Så er det noen småfeil som det hadde være fint å funnet ut av. Lager en liten liste jeg, så hvis noen av dere har en løsning så er det bare å rope ut: 1. Ventiltikking Etter det jeg har lest så er vel dette et vanlig problem på BMW. Den tikker mye. Kan det hende det er nok å skifte olje? Eller må ventilene mest sannsynlig justeres? Og hvis det fortsatt tikker etter ventiljustering så er det kanskje ventilløftere som må byttes? Og evt kam/topp? Mener jeg leste noe sånt et sted. 2. Service display Det meste av service lys lyser. Dvs gul og grønn diode, oil service, klokkesymbol, og av og til inspection. Og varsel om slitte bremser. Har ikke prøvd å resette disse ennå. Jeg mistenker at disse batteriene som sitter inne i der er døde. For jeg leste at om turteller og denne liter per mil måleren ikke virker så er batteriene døde. Og radioen nullstiller seg også om tenningen har vært av en stund. Så det tyder vel på at jeg må bytte batterier? Kan også nevne at den gule og grønne dioden lyser konstant, også med tenningen av. 3. Varme i kupeen Det er jo en sånn to-sone sak i denne bilen, og den funker helt fint. Man kan jo regulere tre slike slidere individuellt, men den midterste av disse blåser bare kald luft. Altså dysene som sitter i dørene, og midt på dashbordet. Spørsmålet er altså: skal det bare blåse kaldt fra disse dysene? Hvis ikke, hva kan være galt? 4. Analog klokke Det er en analog klokke i dashbordet. Klokka virker, men det er ikke lys i den. Skal det være lys i den? Det var alt jeg lurte på for denne gang. Håper noen har noen svar. En ting til slutt: har noen et førersete med grått stoff å selge? (ikke skinn) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 den skal blåse kaldluft ja.. prøv med motorrens....klokka skal ha lys ...service lamper kan nulles ut men det er ingen mening i d hvis du skrur sjøl....bremseslitasje??hmm Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 SKIFT KLOSSER....blir ikke lampa borte da så mådu skift føler... åssen batteri er det du snakker om inni der eh hmm vet ikke jeg noe om ihvertfall... økomåleren er det ledning på det er det på turtelleren å... prøv å gjør rent kontaktorplata... tikkinga bruker du motorflush på hydrauliske ventilløftere på disse bilene HUSK Å SKIFT OLJE ETTERPÅ lykke til Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rydin Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Har skiftet olje nå, men det ble ikke noe mindre tikking. Så det neste blir å justere ventiler. Tok ut boksen med speedometer ista, og fant disse batteriene. Det er to AA NiCad oppladbare batterier som er loddet fast. Når disse er døde så blir det problemer med turteller, øko måler, og radioen lagrer ikke kanalene. Og servicelampene går heller ikke ann å nulle ut. Når jeg satt inn speedometer boksen igjen så var servicelampene slukket, men turtelleren som tidligere virket var død.. Så da bytter jeg batterier neste helg, og håper at alt blir bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 hmm ja vel det visste jeg ikke ... renset du motoren før du skifta olje??? du kan jo sjekke etter om d er slakke i registeret og evt skifte strammer Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.