Gå til innhold

Småfeil på 90mod 520i. Noen tips?

Ranger emnet

Rydin

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt en svensk 520i (e34) som har gått 190000. Det er noe småfiks for å få den eu godkjent. Bla hjullager venstre side bak, og høyre frambrems henger litt. Men dette skal jo være enkelt å fikse.

Så er det noen småfeil som det hadde være fint å funnet ut av. Lager en liten liste jeg, så hvis noen av dere har en løsning så er det bare å rope ut:

1. Ventiltikking

Etter det jeg har lest så er vel dette et vanlig problem på BMW. Den tikker mye.

Kan det hende det er nok å skifte olje? Eller må ventilene mest sannsynlig justeres?

Og hvis det fortsatt tikker etter ventiljustering så er det kanskje ventilløftere som må byttes? Og evt kam/topp? Mener jeg leste noe sånt et sted.

2. Service display

Det meste av service lys lyser. Dvs gul og grønn diode, oil service, klokkesymbol, og av og til inspection. Og varsel om slitte bremser.

Har ikke prøvd å resette disse ennå.

Jeg mistenker at disse batteriene som sitter inne i der er døde. For jeg leste at om turteller og denne liter per mil måleren ikke virker så er batteriene døde. Og radioen nullstiller seg også om tenningen har vært av en stund.

Så det tyder vel på at jeg må bytte batterier?

Kan også nevne at den gule og grønne dioden lyser konstant, også med tenningen av.

3. Varme i kupeen

Det er jo en sånn to-sone sak i denne bilen, og den funker helt fint.

Man kan jo regulere tre slike slidere individuellt, men den midterste av disse blåser bare kald luft. Altså dysene som sitter i dørene, og midt på dashbordet.

Spørsmålet er altså: skal det bare blåse kaldt fra disse dysene? Hvis ikke, hva kan være galt?

4. Analog klokke

Det er en analog klokke i dashbordet. Klokka virker, men det er ikke lys i den. Skal det være lys i den?

Det var alt jeg lurte på for denne gang. Håper noen har noen svar.

En ting til slutt: har noen et førersete med grått stoff å selge? (ikke skinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKIFT KLOSSER....blir ikke lampa borte da så mådu skift føler... åssen batteri er det du snakker om inni der eh hmm vet ikke jeg noe om ihvertfall... økomåleren er det ledning på det er det på turtelleren å... prøv å gjør rent kontaktorplata... tikkinga bruker du motorflush på hydrauliske ventilløftere på disse bilene HUSK Å SKIFT OLJE ETTERPÅ lykke til

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet olje nå, men det ble ikke noe mindre tikking. Så det neste blir å justere ventiler.

Tok ut boksen med speedometer ista, og fant disse batteriene. Det er to AA NiCad oppladbare batterier som er loddet fast. Når disse er døde så blir det problemer med turteller, øko måler, og radioen lagrer ikke kanalene. Og servicelampene går heller ikke ann å nulle ut.

Når jeg satt inn speedometer boksen igjen så var servicelampene slukket, men turtelleren som tidligere virket var død.. Så da bytter jeg batterier neste helg, og håper at alt blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider